Hoppa till innehåll
Anime.se

Claymore


Blå
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 229
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

såg just EP 20. klart godkänt avsnitt. Såg att nån skrivit att dom snart är ikapp mangan. är mangan färdig eller finns dte chans för en 2a säsong eller fortsättning efter dom här 24 lr 26 episoderna?

 

Nu är det ju som så att det finns de här på forumet som är betydligt mer insatta i detta än vad jag är, men jag kan försöka mig på att svara i varje fall.

Claymore's manga är inte färdig ännu, och animen närmar sig onekligen. Claymore's mangaka har, om jag inte misstar mig, insinuerat att serien kommer behandla ungefär dubbelt så mycket plot som animen kommer att ha behandlat när de 26 avsnitten är slut. Med andra ord känns det inte helt galet att utgå ifrån att en säsong två på lika många avsnitt skulle vara ganska lagom för att fullborda det hela. Problemet i det hela är att Claymore släpps i ett någorlunda slött tempo i jämförelse med många andra mangor. Jag är inte säker på detta, men jag tror att det kommer ett kapitel i månaden till skillnad från exempelvis Bleach som kommer med ett kapitel i veckan. (Rätta mig om jag har fel)

 

Jag antar att mangan i sådana fall kommer fortsätta i ungefär 4 år till. Frågan är vad som händer med animén. Personligen väntar jag hellre ett gäng år på en fortsättning och ett slut som följer mangan istället för att de prackar på oss ett "anime original ending". I regel brukar jag inte vara så begeistrad i just dessa.

 

Lyssna inte allt för seriöst på vad jag säger dock. Det är mycket möjligt att någon som följer mangan, vilket jag inte gör, och på så sätt är mer insatt sitter inne på info som säger helt andra saker än vad jag gör. ^^

 

snckade med lite folk från eclipse som subbar animen, och de va inställda på att animen slutar avsnitt 26, och att det inte varit något officiellt uttalande om hur de gör.

 

Mangan släpps 2ggr per år (en volym åt gången) vilket motsvarar typ 1/4 av va naruto bleach gör. så någpon säsong 2 lär det inte bli på ett par år iaf.

 

Ett alternativ som de kanske väljer att göra e att släppa ett par dvd's om året. eller likt va dom gjorde med HxH, 12avsnitts säsonger.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

NFNMTSAay.jpg

 

Läser inte mangan och jag hoppas att du skojar med den bilden... Raki =guts näe det går inte ^^ Roligare om han skulle bli en Awakened one istället typ att Pirscila gillar Raki så mycket att hon gör honom till en Awakened one eller nåt likanande...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag såg precis avsnitt 20, och tyckte om det. Vissa på suki-forumet klagar över att det var segt, men i och med vad som komma skall så måste jag säga att ett avsnitt som detta var nödvändigt.

 

De kommande avsnitten

Till mitt stora förtret måste jag erkänna att det börjar lukta anime original ending... och jag hatar det. Kommande arcet heter ju "Invasion of Pieta", men efter del 2 bryts detta trippel-episod-arcs-upplägget då avsnitt 23 heter "Critical Point" istället för IoP III. Jag tycker att det skulle vara så satans synd om även Claymore "förstördes" på det här sättet.

 

Visst, de kanske lyckas göra ett fett grymt anime original ending, men jag tvivlar extremt mycket på det. I mina ögon är protagonisten fortfarande på utvecklingsstadiet, och det känns bara fel, fel, fel att cirkeln på något sätt ska slutas inom 6 episoders spännvidd.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, den informationen stämmer. Däremot verkar det inte som om det kommer komma ett kapitel i veckan. Det ser snarare ut som om en del av veckorna kommer fyllas ut med "specials" och dylikt. Det är nog ändå ganska säkert att utgå ifrån att utgivningstempot kommer öka lite i varje fall, och det är ju positivt. Dock måste jag säga att det är lite "too little too late" med tanke på de val som animén har valt att ta. Uteblivandet av en viss persons introduktion fullkomligen skriker "ingen säsong två, suckers!", och det är bara ett tecken i mängden.

 

Jag ska inte ropa hej förrän den tjocka damen har börjat sjunga på den sista versen, men jag skulle bli extremt förvånad om de inte serverade oss ett anime original ending med någon sorts konstigt, definitivt slut.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tycker inte alls att avsnitt 20 var segt, tyckte det ar helmys. Börjar gilla Raki liiite mer nu än innan, och har börjar spekulera för mig själv att serien kommer ta en helvändning nånstans och göra Raki till huvudkaraktären men det kommer nog aldrig ske. Fast något stort kommer han väl få utföra, tror däremot inte att han kommer bli en awakened one. Får se vem som får bita i det sura äpplet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tycker inte alls att avsnitt 20 var segt, tyckte det ar helmys. Börjar gilla Raki liiite mer nu än innan, och har börjar spekulera för mig själv att serien kommer ta en helvändning nånstans och göra Raki till huvudkaraktären men det kommer nog aldrig ske. Fast något stort kommer han väl få utföra, tror däremot inte att han kommer bli en awakened one. Får se vem som får bita i det sura äpplet.

 

beror på om man jämnför med mangan, saken som många inte gillar e att en viss person har inte kommit med i serien vilket leder till att storyn antagligen inte kommer gå vidare samma väg som mangan. Och eventuellt kan föstöra chanserna för en säsong 2.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så Clare kommer få sig en riktig hårding?

 

....kunde inte hålla mig.

 

Hoppas mangan kommer ut snart, försökte hålla mig ifrån den tills episoderna hade kommit ikapp....men suget blev för stort, så nu kan jag inte kolla på animen nån mera....

 

Så bok 14 får gärna komma nu (bok, kapittel eller vad den nu kommer ut som)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag lurkar ganska mycket på animesuki-forumet... nyfiken i en strut som jag är. Vi har ju alla redan, till och med jag som inte läser mangan, konstaterat att animen tar en annan väg såhär mot slutet. Saken är dock den att folk därborta, även folk som följer mangan, verkar vara helt lyriska över avsnitt 21... trots att det inte följer "originalet".

 

Citat från en Claymore-manga-älskare på suki-forumet: "yeah that was amazing. In many ways it surpassed the manga completely, not to mention the emotional scene with *piiip* was superb."

 

Smaken är ju som baken, så visst kan det vara som så att man inte kommer hålla med honom eller de som säger i princip samma sak. Jag är trots det galet sugen på att se avsnitt 21 nu. Egentligen vill jag kasta mig över RAWn, men eftersom jag då bara förstår en liiiten del av dialogen så får jag väl lägga band på mig själv helt enkelt. De av er som följer mangan och har slutat titta aktivt (eftersom serien i stor utsträckning har följt mangan) kanske skulle fundera över att återuppta tittandet? Jag tänker kanske främst på dig Dread, då jag vet att du i princip slutade titta ett tag. Har du kommit ikapp? =)

 

Efter förra avsnittet var jag lite "nere" då jag slutligen insåg att det inte är någon idé att hoppas på en andra säsong, men nu vågar jag nästan hoppas på att få se ett bra anime original ending. För att citera en viss Peter; "det är oliiiiidligt spännande". :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så Clare kommer få sig en riktig hårding?

 

....kunde inte hålla mig.

 

Hoppas mangan kommer ut snart, försökte hålla mig ifrån den tills episoderna hade kommit ikapp....men suget blev för stort, så nu kan jag inte kolla på animen nån mera....

 

Så bok 14 får gärna komma nu (bok, kapittel eller vad den nu kommer ut som)

 

8de eller 16de november eller ngt kommer den.

 

spoiler från mangan

raki fick väll inte reda på att priscilla inte va människa i mangan, känns som att storyn blir lite wierd nu :/
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

spoiler från mangan

raki fick väll inte reda på att priscilla inte va människa i mangan, känns som att storyn blir lite wierd nu :/

 

Mjo, men de måste väl göra det annorlunda för att kunna ge serien ett eget slut som inte följer mangan.

 

Avsnittet var bra, dock hade jag nog lite för höga förväntningar. Jag hade väntat mig ungefär det vi fick se, men kanske "lite mer". Jag tycker fortfarande att det är extremt synd att de inte väntade 2-3 år innan de påbörjade det här projektet. Hade de bara gjort det så hade de kunnat ha en paus på ungefär 2 år mellan den här säsongen och en säsong två... och då hade de ju kunnat berätta hela den story som mangan behandlar. (Jag utgår då från att det Claymore's mangaka har sagt stämmer angående seriens planerade längd)

 

Edit: Visst, chansen finns väl att de satsar på en säsong två där de spinner vidare på sin egenpåhittade storyutveckling, men sådant är jag per automatik skeptisk till.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Spoiler ifrån mangan
Hoppas dom får till Clares awakening nu som den är i mangan och inte ändrar den... Samnt det där med Raki bör inte ha nån större betydelse tycker jag eftersom han såg henne mer mänsklig än monster. Bah kan knappt vänta vill se Clare woop his ass ^^
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Spoiler ifrån mangan
Hoppas dom får till Clares awakening nu som den är i mangan och inte ändrar den... Samnt det där med Raki bör inte ha nån större betydelse tycker jag eftersom han såg henne mer mänsklig än monster. Bah kan knappt vänta vill se Clare woop his ass ^^

 

Vidare

 

Pesonligen hoppas jag inte att vi får se en helt konstig powerup ala bleach för Clare, det är en sak som varit trevligt med denna serie. har lyckats hålla huvudpersonens krafter kontrollerad och inte svävat ut med ologiska kraftökningar.

 

Raki var ingen höjdare detta avsnitt, har gillat honom innan men när han nu när han vek sig i slutet tappade man en del för honom.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

EP 22

Då verkar det som Clare fick sin powerup i slutet där, inte helt ljublande glad inför detta utan får se i nästa avsnitt hur dem hanterar det.

 

Avsnittet annars var inget märkvärdigt, scenerna med Raki var riktigt dryga, har annars gillat honom innan men här i 22an var han ingen höjdare, väldigt velig, bara i slutet han bestämde sig.

 

Rigardo är en höjdare men man kan se slutet för honom nalkas ifall inte Easly snabbar på och räddar honom från Clares powerup.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...