Hoppa till innehåll
Anime.se

Samurajserier


pingstah
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag har inte sett så många serier totalt, dock verkar det som jag ramlat över några av de bästa serierna som finns?

 

Kenshin, Naruto, GTO, Death Note, FMA med flera..

 

Suget är just nu för serier som liknar Kenshin, det vill säga samurai serier där det inte finns något .. som är way för onaturligt som t.ex en samurai serie med robots. Är det någon som har förslag så vore jag tacksam, gärna en liten förklaring på vad serien är för nåt!

 

mvh.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har inte sett så många serier totalt, dock verkar det som jag ramlat över några av de bästa serierna som finns?

 

Kenshin, Naruto, GTO, Death Note, FMA med flera..

I mina ögon är det snarare den raka motsatsen, förutom Death Note och GTO som är hyfsade...

 

http://www.anime.se/forum/viewtopic.php?t=2746

 

Prova att kolla runt lite i den här tråden, borde finnas något som kan intressera.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

aja,kenshin är trevlig den med :P, Naruto däremot >.>

 

hmm, ända samurai serie jag kommer på just nu är Samurai Deeper Kyo, men om den är bra, det är en annan femma^^ hört att många inte gillar den,jag tyckte den var sådär : dock en del skumma saker i den, men inga robotar/mechas^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bakumatsu Kikansetsu Irohanohoheto och Peace Maker Kurogane tycker jag är riktigt bra. Båda utspelar sig runt samma tidsperiod som Rurouni Kenshin gör (något tidigare), men har mer övernaturliga inslag (dock stämmer de hyfsat bra historiskt sätt)

 

Och om du inte sett OVAn Rurouni Kenshin: Tsuioku Hen (aka Samurai X: Trust/Betrayal) så rekommenderar jag den starkt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bakumatsu Kikansetsu Irohanohoheto och Peace Maker Kurogane tycker jag är riktigt bra. Båda utspelar sig runt samma tidsperiod som Rurouni Kenshin gör (något tidigare), men har mer övernaturliga inslag (dock stämmer de hyfsat bra historiskt sätt)

 

BKI kan jag också rekommendera , en höjdare B)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

som är way för onaturligt som t.ex en samurai serie med robots. Är det någon som har förslag så vore jag tacksam, gärna en liten förklaring på vad serien är för nåt!

 

Vad menar du, det fanns robotar på samuraj-tiden? =(

 

samurai 7 :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
Har kollat in Bakumatsu nu.. den var rätt okej, inte helt instane bra men gick att se på utan problem.. jag ska precis sätta mig ner och börja kika på Peace Maker Kurogane, är det något att se tro?

 

Har inte sett Peace Maker Kurogane, så kan inte säga dig huruvida den är bra eller inte.

 

Vet inte om du har sett Basilisk ännu, men om du inte har gjort det så kan jag väl mer eller mindre rekommendera den. Gillade den inte så överdrivet mycket själv, men folk som har sett den brukar mestadels bara ha goda ord att säga om serien.

 

Visst, Basilisk är ingen samuraj-serie direkt. Mer ninja-orienterad. Dock så har den en godtyckligt mogen handling, är rätt mörk och bjuder på unika karaktärer. Du kan ju spana in den och se vad du tycker. Animationerna är rätt bra i den också.

 

Basilisk: Protagonisterna befinner sig väl mer eller mindre i en ninja-orienterad Romeo & Julia-historia. Han är överhuvud för en ninjaklan. Hon är mer eller mindre detsamma i en annan. Problematiken ligger i faktumet att de båda klanerna är dödsfiender sedan hundratals år. Dessa är kära i varandra (nåja) och giftemål står för dörren, vilket ogillas av många i bägge klanerna. En serie händelser leder till att den långa "fred" som gällt mellan de båda lägren bryts varpå det mesta vänds upp-och-ner i huvudrollernas tillvaro. Vet inte hur mycket mer jag ska skriva om serien, eftersom jag inte vill spoila om du nu bestämmer dig för att se den.

 

Och... som Denny sade, "Tips om Anime"-tråden är grym för ändamålet ^^

 

--> http://www.anime.se/forum/viewtopic.php ... &start=840

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...