Hoppa till innehåll
Anime.se

Tattoo


Skalleponken
 Share

Rekommenderade inlägg

Tjenare.

Till hösten hade jag tänkt att få en andra tatuering gjord. Min första är FMA-märket som sitter på min vänstra axel. Och jag hade tänkt fortsätta på samma tema med den kommande tatueringen, dvs. anime-tema. Så därför undrar jag om ni har några bra tips på något från en anime, det kan vara allt från en logo till kanske t.o.m. en tatuering som finns i animen. Det behöver kanske inte vara en JÄTTEstor en, utan en medelstor, så att inte kostnaden blir för hög :).

 

Ge mig så många exempel som ni kan komma på, så jag får mycket att välja på.

 

:D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jo de e klart att MoS är bäst hittills, men imo så ska tatueringar vara djupa eller ha en hög betydelsegrad hos bäraren, inte bara tatueras för att dem är coola/snygga/läckra eller för att alla andra gör det... så om du ska ha en anime-tatuering, så är det bättre att du nämner några djupare serier, eller betydande serier som man kan ge förslag på tatueringar till...

 

Säger yin-yang/drak nörden :P fast jag vet hur det är så fort man är klar med sin första tatuering så är lockelsen enorm på att ta en till :P

Min, eller min är baserad på den, men ganska vectoriserad.

mBXOiEdLN.jpg (utan de kinesiska tecknen, men de kanske tillkommer redan i höst, fast bara i en ring runt själva motivet.

mitt exempel; yin-yang något som jag tror på mer eller mindre, och drakar, för att jag är född i drakensår, + att jag fullkomligen är galen i drak-fantasy. Mitt nästa större tatuerinsprojekt kommer att kosta skjortan tyvärr tror jag... vill nämligen ha en drake som går längs med en stav med kinesiska tecken, längs med ryggraden, vingarna ska vara utspridda på skulderbladen. Det är iaf mitt nuvarande mål :P

 

så som jag skrev innan, ska du tvunget ta något du står för, inget random projekt som nån allmän animenörd letat upp åt dig :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...