Hoppa till innehåll
Anime.se

Äventyrsspel till Wii?


Zaphod
 Share

Rekommenderade inlägg

Hushållet funderar på att införskaffa Wii, men kan nog bli för tråkigt med bara sportspel och sånt. Så.. Finns det några bra äventyrsspel och bra fightingspel till Wii?

Eller är det bättre och vänta ett tag och se vilka spel som kommer senare?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Just nu är det ont om spel till Wii. Ingen visste att det skulle bli en sån succe med äver 9 miljoner sålda enheter redan nu och är snart ikapp XB360 som vart ute ett år längre. Men det är massor med spel påväg nu eftersom det finns så många köpare. Dock väldigt få episka äventyrs spel.

Men du kan spela GC spel på Wii så då är det bara att lägga till The Legend of Zelda: The windwaker och Beyond Good & evil.

 

Och jag kan passa på att tipsa om sveriges bästa spel sida/tidning.

http://gamereactor.se/recensioner/?system=wii

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

allvarligt talat gamereactor funkar som läsa i-förbigående-tidning, men bra det är den inte, bortsett ifrån att den är gratis då. Iofs så är jag itne förtjust i de man köper heller.

 

Kan ju lägga till ytterligare ett äventyrsspel nu; Kingdom Hearts 3, eller iaf enligt ryktena, vilket jag hoppas innerligt inte stämmer! hellre att det kommt till ps2an isf!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Inget rykte, det är sant. Spelet ser dock precis likadant ut som Disgaea 2, tycker jag i alla fall, så jag undrar varför de bara inte utvecklar det för PS2.

 

Jo menade mer eller mindre det, har sett bilder på det så. Likadant som Disgaea 2 vet jag väl däremot inte, eller tänker du bara på grafiken? Den kommer troligtvis och förhoppningsvis förbättras, och i vilket fall så får man ju anta att dom släpper spelet till PS3 för att locka mer köpare till den. Bryr mig inte det minsta om grafiken i såna spel, bara den håller PS2 standarden åtminstone.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Personligen saknar jag alla mysiga turbaserade RPG ala' Grandia till PS3.

 

Konsolen har varit ute i ganska kort tag så alla bra turbaserade RPG spel kommer ta tid. Men White knight story, The last remnant och FF XII som förhoppningsvis kommer släppas i mitten av nästa år kommer regera! Kanske ett nytt Tales of the xxxxxx(ska komma ett till wii tror jag, uppföljaren till symphonia). Finns iaf ett till PS3, Enchanted arms fast det har funnits sen långt tillbaka till 360n(underhållande faktist).

 

Xbox 360 får iaf ett par sjysta RPG snart(Blue dragon 24 aug) och Lost odyssey(hoppas i år). Även Mass Effect i vinter om det inte skjuts upp!(dock inte turbaserat).

 

Förövrigt tycker inte jag Disgaea ska ha någon ubergrafik utan det är grafiken som är en del av det magiska i det spelet. Förhoppningsvis så kommer effekter samt omgivning att få sig en liten uppgradering men inget större.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tack för alla svar, drar mer och mer åt att vi köper ett Wii. Den största födelen är väl att det är annorlunda jämfört med de andra konsollerna, vilket lockar. För man kan ju trorts allt spela de flesta genrer bra på datorn mer, vilket gör Wii lite mer unikt..

Men som sagt, äventyrsspel är alltid viktigt.. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det kommer jättebra äventyrsspel till ps3 med(även 360 men kan inga i huvudet såhär).

 

Wii inriktar sig lite mer på party och underhållning för familjen(förutom då ett fåtal spel som är action). Jag har själv en wii med och jag har faktist inte spelat på den sen jag klarade ut zelda ett par dagar efter det släpptes men metroid prime 3 släpps om någon/några månader och Super mario galaxy sen är det faktist inte så mycket mer som lockar på denna vita lilla maskin.

 

Om du vill ha riktiga äventyrsspel så skulle jag nog satsa på PS3 med saker som Ratchet and clank, Uncharted, Jak 3(?), God of War 3(Iofs action/äventyr) och alla gamla sköna lir från PS1/PS2(Mjo, du kan lira GC spel på wii med men GC floppa rejält och hade inte så många bra spel).

 

Wii må vara annorlunda på sättet du spelar(kontrollen är underbar) men det är inte alltid så lyckat(i Zelda var det iaf bäst).

 

PC är inte lika underhållande att spela på som förr, den känns så stel och tråkig jämfört med dagens konsoler. Att sitta i soffan eller ligga i sängen är x100 skönare än att sitta på en kontorsstol och spela. Jag föredrar faktist FPS idag på konsol(kan vara för att jag spelar på 100'' och ligger i sängen med surround?) men det är där konsolerna regerar. Känslan är bättre!

 

Sist men inte minst, oavsett vad du köper så kommer du bli supernöjd! Alla 3 konsoler idag är grymt bra och kommer leverera att grymt bra spelbibliotek inom snar framtid.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tack för alla svar, drar mer och mer åt att vi köper ett Wii. Den största födelen är väl att det är annorlunda jämfört med de andra konsollerna, vilket lockar. För man kan ju trorts allt spela de flesta genrer bra på datorn mer, vilket gör Wii lite mer unikt..

Men som sagt, äventyrsspel är alltid viktigt.. :)

 

Jag har haft wii sedan december och det e något jag bara drar fram nu för att spela när man e lite halvfull (tennis spelet e jävligt kul när man börjar bli lite vimsig).

Är det något du bara kommer spela på när du e med kompisar så tycker jag det är det bästa alternativet att köpa.

Men kommer du spela själv så kommer du tröttna ganska snabbt. Finns i princip bara Zelda som är ett Bra singelplayer spel just nu. Väldigt enformigt enligt mig.

 

Sedan är det den eviga kampen mellan Xbox360.

 

Vill du ha en konsoll nu och kommer spela mycket FPS spel så är det ganska klart att Xbox360 är det bästa alternativet. Finns gott om bra FPS spel som man kan spela online (dock kostar det att spela online) och det är fler på väg.

 

Har du lite tålamod (ett par månader) så börjar det komma rikigt mycket bra Aväntyrs spel till ps3 och runt jul börjar det rulla in RPG spel någon gång i månaden, Sen så kommer MGS och alla andra exklusiva titlarna.

Ps3'an har även en blu-ray läsare vilket är ganska najs med tanke på priset, sen finns också möjlighet att streama filmer + musik från datorn till TV'n vilket är riktigt praktist.

 

Om man ser på vilken konsoll kommer hålla bäst så är det ingen tvekan om att playstationet är det kraftigaste sytemet.

 

Alla har sina fördelar. men självklart beror det på vad du gillar för spel.

 

Jag har Wii + Ps3, min favort genre är RPG/äventyr och det var just det som lockade mig till ps3et.

 

Ett par videos på aväntyr spel som kommer innan jul.

 

Folksoul / Folklore

http://www.youtube.com/watch?v=GuDBPYU6dbY

 

Assassins Creed

 

 

White Knights Story

 

 

Heavenly Sword

 

 

EDIT: Just det, får inte glömma att du fortfarande kan spela alla gammla ps2 spel på ditt ps3. Och som alla vet, så var ps2 konsollen som hade flest/bäst änventyr/rpg spel av förra generationens konsoller :)

 

Det finns inget Fel val när du väljer konsoll. kommer du bara spela någon timma lite då och då så är wii det bästa alternativet (dvs att du klarar dig med ett spel va 3dje månad ungefär)

 

Måste du ha en konsoll som du kan spela massa spel på nu så är Xbox det bästa alternativet, dock kanske du ångrar dig om ett halvår när alla riktigt bra ps3 spel kommer/har kommit

 

Eller så kan du köpa ett ps3, som kommer klara sig längst, kommer ha bäst äventry/rpg spel garanterat. Men du kommer ha lite brist på riktigt bra spel någon månad eller två framöver. Just nu finns det i princip bara Ninja Gaiden och Heavenly Sword (September 12).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

White Knight Story släpps i slutet av året i Japan och början av nästa i USA så det kommer ta lite tid innan dom " riktiga " RPG:en till PS3 börjar visa sig.

 

I år kommer vi iaf få ta del av Folksoul som ser ut att bli ett av mina favoriter(demot var fantastiskt). Assassins creed glömde jag helt bort(pinsamt) men det kommer bli ett av dom bättre i år med.

 

Xbox 360 kommer att ha bättre spel än PS3 ett bra tag framöver(den har även varit ute ett rejält tag) men jag tippar på att PS3 kommer att ta sig förbi både wii och xbox 360 vintern 2008.

 

FPS spel, det beror på vad man föredrar. Killzone 2 eller Halo? Rainbow six finns på båda likså Ghost recon och the darkness. Bioshock som kommer bli riktigt häftigt kommer både till PC och 360 så där kan man välja med.

 

Sen finns det ju dom tekniska problemen, 360n är rätt känd för att gå i sönder enkelt och överhettas löjligt enkelt(har dock aldrig haft problem med min). En kompis har bytat ut den 3 gånger nu, PS3 har extremt låga värden där(1% ungefär) så den håller bra! Wii ligger väl på samma(0.5-1%).

 

Personligen tycker jag bäst om Playstation 3, varför? För att jag avgudar rollspel från asien och äventyr i en färglad(samt action) anda. PS3 har även riktigt mycket för priset(finns ju starter packet nu där det inkl 2 spel och 1 handkontroll) så nu är den egentligen precis lagom dyr(?). Xbox 360 må få sjukt bra rollspel(Blue dragon, Lost odyssey, Mass effect och mer) men PS3 kommer få mer.

 

Det kommer även Lair(ett sjyst äventyr/action) som kommer bli brutalt snyggt och bra, det släpps i september det med.

 

http://www.gametrailers.com/player/21938.html

 

Playstation 3 är även regionsfri(bara spelmässigt) så du kan importera titlar som inte kommer hit eller som blir försenade till Europa.

 

Edit: Jag är ingen Fanboy(jag äger alla 3 maskinerna) men PS3 kommer att bli den bästa. Jag har snart spelat mer på min PS3a än min 360 just för gamla PS2 spel(FF12 <3).

 

Ser även att du var ute efter fighting spel och där är det en smaksak mellan 360 och PS3(wii kan du glömma). Dead or alive eller Tekken?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Wii har än så länge rätt fattigt med spel men Paper Mario och Resident Evil 4(kanske klassas mer som action) borde räcka rätt långt! Sen så lär det nog dyka upp ett antal bra rpg och äventyr spel.

 

Själv väntar jag tills No more heroes kommer ut. Tycker det ser rätt snyggt och originellt ut och grafiken har lite animestuk över sig!

Här är trailern:

och även en demo video
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Införskaffade Far cry för ett tag sedan till Wii. Helt okej spel när man väl började få in styrningen. Det som är det värsta med Wii, att det tar så lång tid att komma inj i hur man ska göra för att få till det bra.

Men vi insåg att det blir nog inge mer fps-spel i alla fall, riktigt dålig konsoll för det.

 

Däremot skulle det vara roligt med något spel med svärdfighting, i alla fall en liten del av spelet. Någon som har någon idé?

 

Edit: Håller dock med Bloodysakura att Wii är ruskigt roligt när man är småfull, dock gillar jag det när man är nykter också. Faktiskt riktigt roligt att äga varandra i boxning och slå sönder så många säckar som möjligt på en minut.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...