Hoppa till innehåll
Anime.se

Harry Potter and the Deathly Hallows


Saya
 Share

Rekommenderade inlägg

Som trogen läsare sedan den första boken var det en självklarhet att jag inte hade tålamod nog att vänta till lördag nu när boken de facto har hamnat på nätet. Har läst den två gånger, som så ofta är den sista boken i serien den bästa. Mycket tilltalande att allt flum och humor är som bortblåsta till förmån för död och en uns satir. 10/10, no less.

 

Mindre spoiler

  • [*:10rgabx9]Kapitlet om Snape och Lilys barndom tillsammans var förfärligt vackert.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

blir nog snart tvungen att ge hp en chans :P har varit en inbiten tolkien fan i hela mitt liv visavi att jag aldrig velat läsa mer än första hp boken som var extremt barnslig...

 

Men å andra sidan läser jag eddings och det blir nästan inte värre än så :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

blir nog snart tvungen att ge hp en chans :P har varit en inbiten tolkien fan i hela mitt liv visavi att jag aldrig velat läsa mer än första hp boken som var extremt barnslig...

 

Men å andra sidan läser jag eddings och det blir nästan inte värre än så :D

 

HP-böckerna blir mycket bättre för varje bok som släppts och mer vuxnare/mörkare för varje gång. Du får ju tänka på att karaktärerna faktiskt åldras. ;) ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag är i ett litet dilemma..jag har läst de 4 första böckerna och tycte de va riktigt bra. Vill verkligen veta vad som händer i de senare böckerna men jag klarar bara inte av att läsa böcker längre:S Alla säger att de ska va så bra så får väl bita ihop och börja läsa igen:P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Helt godkänd, Gillade den verkligen 9/10 :D

Mindre spoiler

  • [*:3qff5g71]Kapitlet om Snape och Lilys barndom tillsammans var förfärligt vackert.

Håller med det var fin historia :D

 

Något jag skulle viljat haft

är att få lite mer "vad händer efter" story.

Visst man får veta att Ginny och Harry gifter sig får barn osv (samma med Ron och H... (får långt namn att skriva xD ).

Men det skulle varit nice att få veta lite mer, vad gör han nu för tiden (jobb) och kanske lite mer info om människorna runt omkring (ok vi fick veta lite om Neville men...).

Ja, jag tror ni fattar poängen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej självklart jag är mer åt Robin hobb (margreth ogden) hon skriver bra fantasy eller Terry GK

 

jo båda två är toppen även om jag är lite besviken på soldat sonen trilogin, tyvärr. Robert Jordan och Christopher Paolini är även dem grymma författare!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Robert Jordan > all! >:D ( ;) )

 

Väntar på tolfte och sista boken, och jag antar att ni Potterfans har väntat ivrigt på denna. Hoppas den uppfyllde era förhoppningar, för jag vet precis hur jag kommer känna mig om den serie jag har följt i 14 år avslutas på fel sätt. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tyckte boken var ruskigt bra, dock så är jag lite smådeppig nu eftersom det inte finns någon fler bok att se fram emot, men ändå skönt att få ett avslut.

 

Men jag tyckte slutet var lite fånigt på nåt sätt. Blev lite för invecklat för att det skulle vara bra. Jag hade hoppats på en riktigt bra och rolig duell mellan Harry och Voldermort, men riktigt så blev det ju inte.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Tycker böckerna bara gick utför från fjärde boken, vet inte, det passade mer när de var små och töntiga och det var mer barnbok över det hela. För mycket död och allvar känns fel när det kommer till HP, fast det kan också bara vara jag. Verkar iofs bara vara mest jag som tycker det.

Sjunde boken var väl helt okej, även fast större delar av boken var sjukt dryga och det kändes som att epilogen var rippad från en kass fanfic. Namnen, NAMNEN.

 

Jag älskar HP-böckerna och dess karaktärer men näe... Ska läsa om bok 1-4 en gång till. De är kärlek. :<

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...