Hoppa till innehåll
Anime.se

World Of Warcraft - Wrath Of The Lich


Mezangath
 Share

Rekommenderade inlägg

Ännu en expantion till ett snart sönder expantionerat spel. Wrath of the Lich blir andra stora expantionen till spelet och därmed höjs level taket för spelarna med 10 levlar.. igen. En ny världsdel öppnas; Northrend.. igen. Med nya levlar kommer även nya class abilitys.. igen. Det enda som egentligen är nytt är ju invigningen av hero-klassen och där med av Death Knight'en.

 

Men, egenkligen.. har vi inte sett det här förut? Kommer förmodligen få pisk av alla wow spelare som läser det här och dom senaste månaderna stått och stampat i outlands och bara skriker efter att få fortsätta levla. Dock så kvarstår faktum att wow är i sin slutfas. Jag har spelat i ganska precis 2 år nu och har ett par 70 karaktärer med rätt bra gear ändå. Hur kul kommer det kännas att IGEN kasta bort sina Epic delar för att byta ut dom mot gröna items? Som tur var hade jag inte så många jätte bra delar när The burning crusade kom men en spelkompis till mig satt och bytte ut Tier 3 delar som bara för någon vecka sedan var dom bästa i spelet. Tråkigt bara.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo, jag gick igenom samma sak som din kompis gjorde när TBC lanserades. Det kändes trist att Blizzard på sätt och vis "nollställde" allt man hade gjort innan. Jag menar, såvida man inte satt på T3-settet så förvandlades man på en vecka från "full epic" till "sporadiskt blå n00b" ^^ *

 

Men det är inte det som är det viktiga egentligen. Den stora skillnaden tycker jag var att spelet inte kändes alls lika... "bra" efter expansionen. Jag kanske är en dryg bakåtsträvare i det här fallet, men så tycker jag. Vi får se om jag sparkar igång mitt konto igen när World of Warcraft - Wrath of the Lich King släpps, men jag vette fan. Gör jag det så blir det bara för att levla upp mina favorit-chars från 70 till 80 för att sedan PvP:a... vilket jag aldrig gjorde i "original-WoW". Det enda spelet gick ut på för mig var raidande av 40-manna-instanser, och det har jag ändå inte tid med nu framöver.

 

* Jag vet att gearen inte säger något om hur man är som spelare, men ni förstår vad jag menade. ;>

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo, jag förstår vad du säger. Jag PVP'ade mest pre TBC, det var först efter tbc som jag började raida. Men i och med patchen så vart alla chars så jävla equal till varandra. Förutom några självklara klasser som alltid har stickt ut och alltid kommer att sticka ut men t.ex warriors vart fruktansvärt buffade i TBC gör skitmycket skada och har plate. Balansen mellan klasserna försvann vilket var ett stort minus.

 

Men men, det är bara att hoppas på det bästa, vore väldigt synd om tt av mina absoluta favoritspel skulle gå till spillo :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det som "förstörde" spelet var även Battleground - Innan battlegrounden existerade fanns det som kallades "Outdoor PvP", vilket var oändligt mycket roligare än idag. Southshore VS. Tarren Mill någon? Nostalgi?

Det händer ingenting i spelets nuläge. Raida eller kämpa för att ta över baser eller hämta flaggor? Raida var kul till en viss grad, men det blev för mycket. Vill man vara med i en bra guild måste man raida 3-5 dagar i veckan även om du inte känner för det!

 

En annan sak är ju det att expansionerna förstör lite av det roliga med spelen. Lovar att man kommer kunna döda Arthas i nästa expansion och Frostmourne kommer droppas och vara en bråkdel av så bra som den egentligen ska vara, för att annars kommer den vara "overpowered".. Och BlizzCon reveal kommer INTE vara svärdet i spelet, det garanterar jag.

 

Det där med balansen mellan klasserna kommer aldrig att finnas. Jag som spelade mage kommer alltid bli råägd av hunters. Med tanke på att deras aimed shot tar cirka 3k+(Ifall dom har OK gear) och sen kan man lägga på 1-2k för multishot också... arcane shot+autoshot = död mage(räknar inte med resiliance). Alltid varit kommer alltid att vara, min klasskamrat sa till och med att dom skulle buffa hunters lite mer men det förvånar mig inte. Kan inte uttala mig för andra klasser eftersom jag bara spelat mage.

 

Lyckades sluta spela nu i juni, efter att ha spelat sen release. Hade 3 bossar kvar i Black Temple, sen la min guild ner. Main tank/Guild master sålde sitt account(Han va MT + GM). Och efter det blev det dåliga planeringar, alla sket i allt och folk började lämna guilden. Vilket ledde till att vi inte hade tillräckligt många i guilden för att fortsätta progressa, vilket va lite tråkigt. Men tack vare det lyckades jag sluta spela så det var ett + för mig ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag spelar däremot fortfarande efter ett par pauser. Fast från att ha spelat bara pvp till att spela både pvp samt rp har det slutat upp med att jag bara rp:ar. Längtar till nästa stora patch då det ska krävas mindre xp per level samt att man ska få mer xp per avklarad quest.

 

Och som rollspelare längtar jag även efter Wrath of the Lich King då det kommer en del mysiga grejer i och med det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo, nästa patch sesong 3 arena.. rawr..

 

Hört på villovägar att 2.3 patchen kommer den natten den 20/11, hurvida det stämmer eller inte vågar ja inte svara på :P

 

Jo, rent storymässigt är det ju ett framsteg självklart. Men det är ju ett MMO som det handlar om vilket sänker statusen lite på det hela i mitt tycke :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det där med balansen mellan klasserna kommer aldrig att finnas. Jag som spelade mage kommer alltid bli råägd av hunters. Med tanke på att deras aimed shot tar cirka 3k+(Ifall dom har OK gear) och sen kan man lägga på 1-2k för multishot också... arcane shot+autoshot = död mage(räknar inte med resiliance). Alltid varit kommer alltid att vara, min klasskamrat sa till och med att dom skulle buffa hunters lite mer men det förvånar mig inte. Kan inte uttala mig för andra klasser eftersom jag bara spelat mage.

 

Spelar själv mage och hunters är inget att vara direkt rädd för. Förmodligen behöver du bara ett lite mer burst specc än vad du kör nu. Lirar Pom-pyro mage på 40/21/0 med inte så övertygande gear. Kolla Terhasi på armory om du har lust. Men, hunters (utan 2k res) är inte farligt.. värre med warriors.. dock inte om du lirar frost :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Även jag har spelat sen release och haft otaliga 60 och 70 karaktärer, men nu för tiden orkar jag aldrig lira så extremt långt i sträck utan slutar spela emellanåt. När jag började lira vid release så lirade jag typ ett år i sträck, sen slutade jag i några månader men sen lockade någon kompis in en i det igen och så spelade jag kanske 3-4 månader och sen slutade jag igen och trodde aldrig att jag skulle börja lira igen men så efter någon månad så började man igen och så har det hållt på så många gånger. Och jag har alltid sålt mina karaktärer när jag slutat så då har man varit tvungen att levla en ny karaktär varje gång man börjat.

 

Att klaga på expansionerna fungerar helt enkelt inte, det är naturligt att dom kommer. Everquest 2 släpptes inte långt innan WoW och jag tror jag såg en femte expansion här om dagen.

 

Personligen så kommer jag börja lira igen när expansionen kommer, med min söta lilla blood elf rogue. ^_^

 

Det enda som är segt är att dom gjort det för enkelt att få bra gear så alla springer omkring i epic, vilket nästan gör det blåa steget onödigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det där med balansen mellan klasserna kommer aldrig att finnas. Jag som spelade mage kommer alltid bli råägd av hunters. Med tanke på att deras aimed shot tar cirka 3k+(Ifall dom har OK gear) och sen kan man lägga på 1-2k för multishot också... arcane shot+autoshot = död mage(räknar inte med resiliance). Alltid varit kommer alltid att vara, min klasskamrat sa till och med att dom skulle buffa hunters lite mer men det förvånar mig inte. Kan inte uttala mig för andra klasser eftersom jag bara spelat mage.

 

Spelar själv mage och hunters är inget att vara direkt rädd för. Förmodligen behöver du bara ett lite mer burst specc än vad du kör nu. Lirar Pom-pyro mage på 40/21/0 med inte så övertygande gear. Kolla Terhasi på armory om du har lust. Men, hunters (utan 2k res) är inte farligt.. värre med warriors.. dock inte om du lirar frost :P

 

Hunter inte farliga? skämta inte. IOFS har jag inte tyckt om pvp sen battleground kom men pom pyro måste va bland det tråkigaste specsen man kan ha. Jag va all-out raider. Men när det kommer till att pvpa mot hunters så var det inte ens kul att spela. Helt allvarligt, och på min server så va alla hunters natt alver med shadowmeld så kom aimed shot från ingenstans, PANG! Hur klarar man sig mot det? Om du kommer bakifrån så är det såklart inte svårt att döda en hunter.. men om båda ser varandra blir det genast MYCKET jobbigare. Hade runt 7.2k hp i raid gear.. 1068 spelldmg och 8.5k mana, 11/47/3 specc (visserligen raidspecc men duger i pvp)

Min karaktär

 

Så jag tycker hunters är ett elände att möta i pvp, face to face.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vill han skapa en tråd för just expansionen så får han väl göra det, Dready-dono?

 

före drar -dono, Men visst kan han väl göra, men onödigt att spamma om samma ämne mer eller mindre imo, Ungefär som att skapa en separat tråd om Fate (från Nanoha) bara för att hon är bäst...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det enda som är segt är att dom gjort det för enkelt att få bra gear så alla springer omkring i epic, vilket nästan gör det blåa steget onödigt.

 

Man ska fan springa runt i gröna saker, helst grå dock. Lite mer klass på det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hunter inte farliga? skämta inte. IOFS har jag inte tyckt om pvp sen battleground kom men pom pyro måste va bland det tråkigaste specsen man kan ha. Jag va all-out raider. Men när det kommer till att pvpa mot hunters så var det inte ens kul att spela. Helt allvarligt, och på min server så va alla hunters natt alver med shadowmeld så kom aimed shot från ingenstans, PANG! Hur klarar man sig mot det? Om du kommer bakifrån så är det såklart inte svårt att döda en hunter.. men om båda ser varandra blir det genast MYCKET jobbigare. Hade runt 7.2k hp i raid gear.. 1068 spelldmg och 8.5k mana, 11/47/3 specc (visserligen raidspecc men duger i pvp)

Min karaktär

 

Så jag tycker hunters är ett elände att möta i pvp, face to face.

 

För det första så raidar jag med och mitt 40/21 specc är fruktansvärt bra PVE, ligger övers på dmglisten utan problem, men det beror ju på hur man spelar. Hunters är inte svåra. Arena Hunters är hur lätta som hellst. I PVP utgör dom inget större hot heller.

 

Men, det var nog inte det den här tråden skulle handla om, wow som spel har nog en annan tråd ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det här diskuterades ju när Burnings Crusade släpptes, och man kan säga samma sak nu.

 

Angående epics blir värdo:

Att 60 epics (nu 70 epics) mer eller mindre "nollställs" är den enda tänkbara lösningen när de släpper en ny kontinent och nya levlar. Varför? Jo, för tänk:

Om de ska hålla kvar värdet på epics när en ny kontinent släpps, är det enda alternativet att göra nya kontinenten så svår att endast rädarna kan klara av den. Vill man ha det så? Nej.

Om de försöker balansera så att nya stället är tillgängligt även för icke epic-utrustade nissar, MEN SAMTIDIGT se till att uppdragsbelöningarna i nya området inte är likvärdiga med 60/70-epics, så kommer det få resultatet att epic-nissarna går igenom hela nya området utan någon form av utrustningsbyte alls. Vill man ha det så? Nej.

 

Enda kvarvarande altenativet är då att se till att 1) området ska ange tillträde för alla och 2) även epic-nissarna ska få njuta av de nya uppdragsbelöningarna. Enda man kan argumentera för är att låta 70epics vara så relativt bra att de är kvar ända upp till level 80, och endast byta ut dem sen för rädinstanserna på 80. Men frågan är om det är kul.

 

Angående "amen jag som kämpat så mycket för mina epics, nu blir de ju värdelösa buhuhuhuhu"

Ursäkta de hårda orden, men den som tror att de verkligen åstadkommer något av värde genom att skaffa epics i WoW bör söka hjälp. Det enda av rimligt värde är eventuellt vilka människor ni lär känna via spelet, ALLT ni samlar på er i spelet är i grund och botten värdelöst. Lär er leva med det.

 

Själv kommer jag göra som jag gjorde med Burnings Crusade: Plocka fram min maxlevlade gubbe, njuta av att spela igenom äventyren på nya kontinenten, komma upp till 80 och sen lägga ner när det känns som om spelet inte har mer att erbjuda än instans-nötning. Enkelt och bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det kommer nya raser i nya expansionen men det blir npc:s only(huhu haha). Dock kommer det en ny klass (hero) som verkar skittråkig, wow har aldrig sett sämre ut.

 

Skönt att man slutade spela detta tidsätande spel, man har fått så mycket tid över till andra spel och aktiviteter.

 

-_-

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...