Hoppa till innehåll
Anime.se

Gundam SEED Destiny?


ElgeN
 Share

Rekommenderade inlägg

Kikade lite på animenewsnetwork och upptäckte ett litet ryckte som går just nu. Väldigt intressant faktiskt, specielt om man är ett litet Gundam Freak.

 

http://www.animenewsnetwork.com/article.php?id=5185

 

Jag själv älskar Gundam SEED. Det finns inte mkt som är dåligt med den, men en sak är faktiskt lite småirriterande och det är alla dessa upprepningar av stridsscener bla.

Om dem jobbar på en uppföljare så hoppas jag att dem rättar till detta lilla "misstag" dem gjorde.

 

Om det är ngn som hört ngt mer så får det gärna kommenteras.[/url]

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Sett 1:ta avsnittet nu. Det var inte Gundam Seed 2, det var bara karaktärer som såg väldigt lika ut. Storyn liknar en Evangelion klon. Skumma monster från rymden eller liknande som bra kan bekämpas med en jätte robot, robotar. Gundam Seed 2 skall börja sändas efter FMA är slut, senare i höst då!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Mmm, verkar vara en efterföljare.

Såg precis trailern(den långa) och den gav mig ryssningar längs ryggraden precis som det ska vara :D.

Verkar som de introducera en ny karaktär... Vet inte riktigt hur han ser ut såg bara ett par röda ögon och om jag inte missminer mig hade ingen i Gundam Seed det.

9 oktober är release datumet, klockan 6 på kvällen på tv-kanalen MSB/TBS.

Har hört en del rykten om att det ska komma ytterligare en serie efter Gun-

dam Seed Destiny. Rykterna har också gått om att man ska få klargöring angående "beviset" för utomjordningar som ZAFT har.

Nu kan man återgå till att gnaga på muskabeln i väntan på GSD.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Har nu sett första avsnittet, ett ord GUDOMLIGT!

 

 

 

SPOILER!

 

 

 

Serien flödar på, det känns som serien är mycket mer tragiskt (är det möjligt?). Folk som har sett gundam V kommer känna igen sig på hur en av robotarna är konstruerad... Seriens op och end är nästan en ren rippoff från första från gundam seed men det känns som att det passar ganska bra endå. Cagalli(vad blev hennes slutgiltiga romanska stavning?) har utvecklats oehört mycket och är lite annorlunda men mycket intressantare. Vi få också följa en kille från när han förlorar sina föräldrar i slaget vid ORB ön, och han blir senare en krigare för att förhindra alla kirg eh? aja serien håller fast mig så jag väntar nu med drägglet liggandes över tangentbordet på nästa avsnitt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är ju direkt en uppföljare så det är inte konstigt att den ser lika ut som Gundam Seed. Så sant att musiken känns igen men det beror väl på att samma gör musiken. Men vem klagar, Gundam seed hade ju ett otroligt bra soundtrack. Hur som helst så vill även jag se avsnitt 2, den började bra :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har aldrig gillat SEED särskilt mycket. Känns tämligen oseriöst i förhållande till UC-serierna. Har SEED-DVD-boxen men den tja... nej, jag gillade den inte.

 

Boxen är såklart en bootleg och jag vill passa på att påpeka att jag skyr piratverksamhet som pesten. Boxen var en gåva, jag skulle aldrig i mitt liv kunna tänka mig att stödja Hong Kong-piraterna. :|

Jag rekomenderar alla som faktiskt gillar SEED att köpa DVDerna, de är inte dyra och ni stödjer samtidigt de som faktiskt tagit sig tid att skapa serien.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...