Hoppa till innehåll
Anime.se

Final Fantasy XIII (13)


Mart
 Share

Rekommenderade inlägg

Efter att ha snokat runt lite här bland trådarna tycker jag mig ana en viss avsaknad av en tråd dedikerad till nästa års förmodligen bästa spel (Det återstår ju visserligen att se), Final Fantasy XIII. Och med övriga användares tillåtelse så vore det en ära att få starta en tråd dedikerad just till Fabula Nova Crystallis: Final Fantasy XIII.

 

Så, vad tror ni, hur kommer det att bli?

Kommer Square att försena releasen som dom har gjort med vissa andra tidigare spel eller kommer det att finnas tillgängligt för oss den 28 Mars?

 

Vad tycker ni om den tänkta huvudpersonen - Lightning? Hon ska ju vara någon form av feminin motsvarighet till Cloud Strife (FF7).

 

Vad har ni hört/vet ni om fighting systemet? Jag tror mig ha hört att det ska vara ganska likt 12-ans - alltså med realtids-strider och inte ambushes som i de förstkommande i den så framgångsrika serien.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 98
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Vad tycker ni om den tänkta huvudpersonen - Lightning? Hon ska ju vara någon form av feminin motsvarighet till Cloud Strife (FF7).

 

Exakt, alltid sett henne som en kvinnlig Cloud.

Hoppas de försöker reparera sina misstag, *host*Vaan/Tidus*host* med en tyngre karaktär med en riktig story bakom sig.

Hoppas de härmar Tolvan så lite som möjligt...

 

Och så, om femton år när det till slut nått Europa bör man kunna välja Japanskt tal.

Men det kommer säkert på fråga i och med de senare RPGs som precis anlänt.

 

Fin FFXIII-tråd. =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Exakt, alltid sett henne som en kvinnlig Cloud.

Hoppas de försöker reparera sina misstag, *host*Vaan/Tidus*host* med en tyngre karaktär med en riktig story bakom sig.

Hoppas de härmar Tolvan så lite som möjligt...

 

Jo, sant det du säger om de misstag de begått under de senaste spelen, men inget ont om 12-ans slagsmåls-system - det är, i min mening, mycket skönare än att helt plötsligt bli anfallen av någon slumpmässig fiende.

 

Vilken tror ni blir bäst då? Det vanliga eller Versus?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tror att spelet kommer släppas någongång i mitten, i värsta fall slutet av året 2008 här. Det är helt klart ett av mina mest efterlängtade spel någonsin!

 

Fightingsystemet ska ju vara snarlikt 12:an men ändå vara lite unikt på sina håll, om man nu ska tro på S-E.

 

Det är väl inte 100% säkert att Lighting kommer vara huvudpersonen? Jag har för mig att jag läste något om det för ett par månader sen.

 

Det återstår och se när vi får spelet här i Europa! :)

 

-_-

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är väl inte 100% säkert att Lighting kommer vara huvudpersonen? Jag har för mig att jag läste något om det för ett par månader sen.

 

Jo, jag har också hört något dylikt, men tills vidare får vi väl ändå anta att Lightning kommer att vara huvudperson i FF13.

 

Har man fått veta något om huvudpersonen i Versus? Jag har inte haft så bra koll där...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej, förutom att han ska ha vitt hår, det finns en gammal trailer med en snubbe som påstås vara huvudpersonen. ;)

 

Snubben som blir pepprad av massor av soldater när han går ner för en trappa av sten eller något sånt.

 

-_-

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Självklart men det har ryktas om att det är huvudpersonen som vi får se.

 

Jo, det är positivt att någon duktig är med och designar spelet istället för någon random skit.

 

Sägs dock att spelet ska vara på is just nu pga av FF13 men vi får hoppas på att spelets släpps iaf i slutet av nästa år i Japan.

 

-_-

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Omg omg omg FF13 verkar ju ha precis samma färgglada lätta atmosfär som FF10+12 :D:D:D Vad jag äslkar det!!!111

 

Åh den normala sidan verkar det som att man är den gode i första halvan och den stora ondingen i Versus.

Det är i alla fall vad jag tror.

Som jag alltid velat ha det. =)

Äntligen ett tungt Final Fantasy, längesedan nu...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nja, jag vet inte riktigt Erke, enligt Square så ska ju Versus och vanliga inte vara direkt relaterade, även om de sker på samma planet och så. :P

 

De ljuger! >:(

 

Min teori måste stämma, annars går ju Square-Enix i konkurs. =)

 

Jaså?

 

Keep in mind, that Final Fantasy XIII is not a prequel or sequel to the other two FFXIII titles in the traditional sense. As Square Enix explained, the trio is linked through a common mythology but do not have any common characters, worlds, or stories. They all take place in the same universe, but aren't related to each other directly.

http://ps3.ign.com/articles/705/705978p1.html

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ser självklart fram emot FFXIII grymt mycket jag med, om nu bara lite mer bra spel kunde släppas till PS3 så att man känner sig motiverad att köpa en innan FFXIII släppts.

 

reparera sina misstag, *host*Tidus*host*

Bråkar du med Tidus bråkar du med mig. >:(

 

I'd hit it.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ser självklart fram emot FFXIII grymt mycket jag med, om nu bara lite mer bra spel kunde släppas till PS3 så att man känner sig motiverad att köpa en innan FFXIII släppts.

 

Samma här, tycker inte att storspelen Heavenly sword, Ratchet eller Resistance verkar så bra att de är värda att köpa en PS3 för.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Samma här, tycker inte att storspelen Heavenly sword, Ratchet eller Resistance verkar så bra att de är värda att köpa en PS3 för.

Nu är jag dock shoppingberoende så jag köpte en PS3 ändå. >_-

Dessa spel köpte jag:

 

Ninja Gaiden Sigma

Folklore

Time Crisis 4 with Guncon (episkt)

Eye of Judgment (också episkt)

Heavenly Sword

Untold Legends: Dark Kingdom

Resistance: Fall of Man

 

Åtminstone 6 av dom är toppspel (i mina ögon), Untold Legends köpte jag "bara för att". Helt okej hack n' slash.

 

Uncharted ska vara grymt bra med men var inte så sugen på det. Ratchet spelet vet jag inte, spelade det första för länge sen men dom är ju helt annorlunda nu. Verkar ej vara i min smak.

 

Sen kommer det många spel nästa år som är värda att döda för. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu är jag dock shoppingberoende så jag köpte en PS3 ändå. >_-

Dessa spel köpte jag:

Ja har man jobb så ^^ Är också intresserad av Folklore då jag tycker Genji var riktigt skoj och att designen var klockren. Time crisis är ju alltid kul, bara man slipper den där orangea saken man får med eller har dom ändrat det till PAL-releasen, om det nu var den du köpte.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det dröjer ett antal månder innan Time Crisis 4 släpps i EU tyvärr, så jag importerade det. Har sett både svarta och orangea versioner av pistolen men det spelar ingen större roll. Den nya Guncon är grymmare än någonsin och den har till och med en joystick så att man kan köra FPS mode med den, riktigt kewl!

 

guncomps3.jpg

 

HANDS UP IN THE AIR, SCUM! ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...