Hoppa till innehåll
Anime.se

Final Fantasy XIII (13)


Mart
 Share

Rekommenderade inlägg

Det har kommit 2 " nya " trailers på Final Fantasy XII och Final Fantasy VS XII.

 

Det är 2 förlängda trailers av dom gamla men jag rekommenderar faktist att titta på båda.

 

http://www.gametrailers.com/player/29007.html FF XII SD

 

http://www.gametrailers.com/player/29006.html FFVXII SD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 98
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Alltså, min teori om del tretton måste bara stämma vilket den antagligen gör.

Och skaparna måste bara driva om det de sagt hittills, vilket de antagligen gör.

 

För vad hade inte suttit bättre än att huvudrollen från FFXIII, Lightning? Heter hon verkligen så, finns det någon källa till det hela?

Är för dålig för att kolla upp det själv såhär mitt i natten.

Likaså, vad heter huvudrollen från Versus?

Men hur som helst.

 

Vad vackert det hela hade varit om vår Cloudaktiga antagligen tunga hjältinna skulle ut på uppdrag för att rädda världen med sina kollegor som vi ännu inte fått se.

En sista saga mot den största faran och tyngsta sista boss någonsin.

Huvudrollen från VersusXII.

Så tungt det hela bara hade varit.

 

Och istället vill folk tro att de två inte har något med varandra att göra.

Men att allting utspelar sig i samma värld, inte mer.

De måste bara kopplas samman på ett bra sätt.

Men det gör de antagligen, så mer finns det inte att tjattra om.

 

Man får väl ta och klara av alla de Final Fantasys man har några gånger till i hopp om något stort...

 

Evil heavy dude going berserk:

medium_final-fantasy-versus-xiii-1.3.jpg

 

Cool Cloudish girl keeping her mouth shut for now:

meri-final-fantasy-xiii.jpg

 

Nä, de har nog inte något mer än världen/titeln att göra med varandra...

Eller så är det bara helt random och Darkness var bara en manlig version av Lightning ifall hon skulle floppa.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Spelen har knappast något med varandra och göra, förutom namnen då. FF spelen har aldrig haft något och göra med varandra så jag tvivlar att de kommer börja nu. Det är kul och spekulera dock!

 

Det ska även nämnas att kvinnans namn översatt från japanska ska vara lightning / lightning is a go, många som tvivlar på att det här är hennes riktiga namn men vi får se.

 

 

Intressant fakta om FFVXII:

 

I en intervju med Motomu Toriyama och karaktärsdesignern Tetsuya Nomura var Final Fantasy XIII och Final Fantasy Versus XIII det största samtalsämnet. Det är i Final Fantasy Versus XIII som Nomura drömmer om att skapa de revolutionerande striderna som vi kunde njuta av i filmen FFVII: Advent Children. De klippen vi redan har fått se från spelet har fokuserat på en person med silverfärgat hår, men det har redan avslöjats att spelet kommer att innehålla en hjältinna. Utan att avslöja för mycket sade Nomura att den redan nämna mannen med silverhåret är arvinge till tronen till riket som äger världens enda kristall, men att riket är under attack. Vi fick också veta att mannens ögon lär bli röda när han krigar med sitt svärd.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu tänker jag skriva lite om Square-enixs nya projekt(serie) eftersom det verkar som många missuppfattar saker och ting. Om ni har något att tillägga eller rätta så skriv gärna!

 

Square-Enix bestämmde sig mellan 2005-2006 att skapa ett projekt(eller serie om man nu tycker det låter bättre) som går vid namnet

Fabula Nova Crystallis Final Fantasy XIII eller The New Tale Of The Crystal om man nu vill ha det översatt. Alla spelen som ingår under den här serien kommer att utspela sig i samma universum men inte nödvändigtvis ha någon sammankoppling. Det finns även spekulationer(eller ren fakta) att kristaller kommer ha en stor(?) del i alla spel men inte nödvändigtvis tillhöra handlingen, kanske mest vara som en handling som behandlar bakgrunden i dom olika världarna. I Final Fantasy XIII så ska kristallerna i själva verket ha något liv och ska ha skapat både städer och kontrollerar saker och ting. Folket ser dessa kristaller som gudar.

 

Som de flesta vet så kommer Final Fantasy 13 bli en mix av det aktiva systemet från Final Fantasy XII och något turbaserat eller liknande. Final Fantasy Versus XIII fightingsystem utvecklas och designas av samma team som har gjort strider i Kingdom heart's serien, så antagligen får vi se något mer i stil med det. Och Final Fantasy Agito XIII kommer vara ett online mobiltelefonspel. Final Fantasy Haeresis XIII är okänt just nu.

 

 

I den här serien så ingår följande(notera att fler kan komma att utannonseras):

Final Fantasy 13 (PS3)

Final Fantasy Versus 13 (PS3)

Final Fantasy Agito 13 (Mobiltelefon)

Final Fantasy Haeresis XIII (???)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu tänker jag skriva lite om Square-enixs nya projekt(serie) eftersom det verkar som många missuppfattar saker och ting. Om ni har något att tillägga eller rätta så skriv gärna!

 

Square-Enix bestämmde sig mellan 2005-2006 att skapa ett projekt(eller serie om man nu tycker det låter bättre) som går vid namnet

Fabula Nova Crystallis Final Fantasy XIII eller The New Tale Of The Crystal om man nu vill ha det översatt. Alla spelen som ingår under den här serien kommer att utspela sig i samma universum men inte nödvändigtvis ha någon sammankoppling. Det finns även spekulationer(eller ren fakta) att kristaller kommer ha en stor(?) del i alla spel men inte nödvändigtvis tillhöra handlingen, kanske mest vara som en handling som behandlar bakgrunden i dom olika världarna. I Final Fantasy XIII så ska kristallerna i själva verket ha något liv och ska ha skapat både städer och kontrollerar saker och ting. Folket ser dessa kristaller som gudar.

 

Som de flesta vet så kommer Final Fantasy 13 bli en mix av det aktiva systemet från Final Fantasy XII och något turbaserat eller liknande. Final Fantasy Versus XIII fightingsystem utvecklas och designas av samma team som har gjort strider i Kingdom heart's serien, så antagligen får vi se något mer i stil med det. Och Final Fantasy Agito XIII kommer vara ett online mobiltelefonspel. Final Fantasy Haeresis XIII är okänt just nu.

 

 

I den här serien så ingår följande(notera att fler kan komma att utannonseras):

Final Fantasy 13 (PS3)

Final Fantasy Versus 13 (PS3)

Final Fantasy Agito 13 (Mobiltelefon)

Final Fantasy Haeresis XIII (???)

 

Tackar för informationen!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Det verkar ju som att dom har gått tillbaka till ett mer sci-fi tema både design mässigt och upplägget, vilket är grymt possitivt. Vem kommer inte ihåg FFIX när man satt där i intro sekvensen "Vafan, har han svans?!".

 

Tetsoya Nomura gör som vanligt ett strålande jobb med caraktärerna. Vem får inte lite ont i magen av versus trailern(?!).

 

Kommer nog bli ett sjukt bra spel och en stark anledning att införskaffa PS3. Jag känner mig åtminstone mer eller mindre tvingad till det. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 year later...
skulle inte det komma till 360 också? Tyckte jag inte såg nåt om det i trailern. Hur som helst jag ska börja spara pengar nu, dagen ff13 släpps så köper jag även en ps3a, jag är grymt imponerad av trailern!

 

Trailern på japanska siten säger bara Playstation 3 för att det bara släpps till ps3 där, den subbade US/EU trailern säger dock PS och Xbox.

 

Längtar ngt enormt nu jag också! :D Trailern var grym och stridssystemet ser ut att kunna bli riktigt najs.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Längtar ngt enormt nu jag också! :D Trailern var grym och stridssystemet ser ut att kunna bli riktigt najs.

 

Längtar som tusan gör jag med men jag tycker inte att stridssystemet ser alls så najs ut. Ser ut att vara helt för mkt realtime på något sätt. :S

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Längtar som tusan gör jag med men jag tycker inte att stridssystemet ser alls så najs ut. Ser ut att vara helt för mkt realtime på något sätt. :S

 

mer realtime kan nog vara bra för att nå ut till fler som annars skulle avfärda ett rpg =o Men det är klart att det känns ju inte lika genuint. Dock tycker i alla fall jag att jrpg som genre kan behöva en rejäl puff i ändan och lite nytändning :P känns som att den går lite på reservtanken.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kollade just på början av tråden. Jisses, vad spelet måste ha blivit försenat med tanke på att det där spekulerades om att spelet skulle bli "uppskjutet till 2008". Tycker hur som helst att det verkar bra med en kvinnlig hjältinna till spelet, som nog kommer införskaffas den dag jag är färdig med tidigare FF-spel i min ägo. Ingen brådska för min del alltså.

 

Bilderna i tråden och snacket om "Versus" gör mig nyfiken på vad det kan vara för något. Kan någon förklara skillnaden eller kanske peka mig till en (spoilerfri) sida med info om dessa? Jag är inte lat och vet att Google är min vän, men med tanke på hur mycket FF-relaterade spoilers jag redan har fått tänkte jag försöka undvika att sabba min spelupplevelse så gott som möjligt tills jag klarat de äldre spelen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tror att Versus ska vara mycket mer som ett action-rpg. Inte lika strikt menybaserat osv. som klassiska ff-spel. Något i stil med Kingdom Hearts har jag för mig jag läst. Tror de sa att det inte skulle ha något att göra med det andra FFXIII-spelet förutom att det utspelar sig i samma universum. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det här är helt klart ett måste köp när det sedan kommer till Xboxet (eller om jag har ett ps3 när det släpps). Angående stridssystemet så tycker jag att det är bra mycket roligare att köra spel som har lite mer realtime i spelen, annars kan det lätt bli att det bli lite stelt eller enformigt i det långa loppet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kollade just på början av tråden. Jisses, vad spelet måste ha blivit försenat med tanke på att det där spekulerades om att spelet skulle bli "uppskjutet till 2008". Tycker hur som helst att det verkar bra med en kvinnlig hjältinna till spelet, som nog kommer införskaffas den dag jag är färdig med tidigare FF-spel i min ägo. Ingen brådska för min del alltså.

 

Bilderna i tråden och snacket om "Versus" gör mig nyfiken på vad det kan vara för något. Kan någon förklara skillnaden eller kanske peka mig till en (spoilerfri) sida med info om dessa? Jag är inte lat och vet att Google är min vän, men med tanke på hur mycket FF-relaterade spoilers jag redan har fått tänkte jag försöka undvika att sabba min spelupplevelse så gott som möjligt tills jag klarat de äldre spelen.

 

 

Wikipedia summerar upp det ganska bra:

Final Fantasy Versus XIII is, according to its developers, a wholly independent story unfolding with different characters and a different visual design. Although it is set within the same Final Fantasy XIII universe, it is unrelated to any other entry within the compilation and is thus neither a sequel nor a prequel to any other entries in Fabula Nova Crystallis: Final Fantasy XIII.

 

Det skapas av teamet bakom Kingdom Hearts och Final Fantasy VII:AC så det ska bli intressant att se :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tack för svaren. Vågade mig på att leta reda på en trailer och Versus verkar ju sanslöst snyggt. Dessutom kryllar trailern av söta pojkar som ser ut som om de klippts ut ur ett magasin med hopplockade J-rockband. What's not to like, typ? :)

 

Frågan är om även det släpps till Xbox 360? Hittade inga vettiga svar på det alls.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Som jag har försått det så är det endast Final Fantasy XIII som ska släppas till Xbox 360. Det kan ju förstås ändras men det var ju en hel del PS3 ägare som klagade på att FFXIII skulle släppas till Xbox 360, om de släpper alla titlarna till båda konsolerna lär det bli ett väldans liv.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Någon chef på Square Enix har uttalat sig om att Versus kommer fortsätta vara PS3-exklusivt. Jag har ingen aning om varför, kanske inte Microsoft hade råd med att betala för det spelet också (då det är ganska uppenbart att de öppnade plånboken för FFXIII och en hel del andra spel), eller så vill de se hur det vanliga FFXIII säljer på boxen innan de bestämmer sig. Jag tror inte att det finns några tekniska svårigheter förutom att 360-versionen skulle kräva skivbyte.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag läste någonstans att det skulle vara ett försök av Square Enix att bibehålla/reparera sin relation till Sony eftersom nästan alla spel de släppt denna generation varit till xbox. Tydligen skulle det vara en nödvändighet att ha sig infjäskade hos Sony i framtiden. Vet inte hur mycket sanning det låg i det men det kan vara något liknande =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Uh, skulle vara illa om affärsrelationer i Japan tvingar folk att köpa en helt ny plattform på flertalet tusenlappar. :( Hade ju annars varit lite kul att kunna hänga med i hypen inför ett kommande spel för en gångs skull (speciellt eftersom jag inte behöver köpa dem på japanska längre, vilket av språkförbistringsskäl hindrade mig att spela t.ex. Twillight Princess efter att det inhandlats). Men kan man ändå inte spela det är det ju ingen idé. Farväl, söta små J-rockpojkar med silverblått hår. *en ensam tår rinner sakta ner för kinden*

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo. Det är helt absurt. Det borde finnas någon typ av standard för TV-spelskonsoller precis som för PC eller så. Det är ju bara konstigt och dumt om man ska behöva välja bort vissa spel beroende på vilken konsol man köper. Men som sagt, det finns ju såklart chans att det kommer på 360 också, om än kanske lite senare. Säljer det bra ser jag ingen anledning till att SE inte skulle vilja släppa en 360-version också.

 

Rent vatten och FF är ju saker alla borde ha tillgång till =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...