Hoppa till innehåll
Anime.se

Mera meningslösa fakta åt folket! (2.0)

Ashaz
 Share

Rekommenderade inlägg

Jo men förstår inte hur jag kunde. Hade alarm på. Men det startade aldrig :/ Så istället för att vakna 06.30 så vaknade man 11.30.

Suger när det händer.

Men ibland när jag tänker tillbaka så får jag ett vagt minne av att vakna och stänga av väckarklockan innan jag somnar igen...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag funderar på att införskaffa en iPod Touch eller en iPhone.

Är det någon som vill predika om den ena eller andra? Jag är öppen för tips och förslag. :)

Om du vill kunna ringa med en ganska stor och klumpig iPod, köp iPhone! Annars ajpodden.

Frågan är bara, iPod har väl inte stöd för någon annan internetuppkoppling än WiFi? Vilket isåfall innebär att om du vill kunna ha något kul utanför husets fyra väggar är iPhone att föredra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag funderar på att införskaffa en iPod Touch eller en iPhone.

Är det någon som vill predika om den ena eller andra? Jag är öppen för tips och förslag. :)

iPhone är den bästa telefonen som någonsin tillverkats.

Detta kommer från en som innan han skaffade en iPhone tyckte att den var den sämsta telefonen som någonsin tillverkats.

Doppler m.fl kan intyga om detta.

=D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo, jag har kollat runt lite grann och det lutar faktiskt åt en iPhone. Jag tycker nämligen det är väldigt opraktiskt att konka på iPod och mobil när alternativet båda-i-en finns på marknaden.

Frågan är då: Är det värt att skaffa iPhone 3GS eller ska blicken riktas mot de äldre prylarna?

(Det var bara en tidsfråga innan flaskis gjorde oss sällskap i konversationen.) :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Frågan är då: Är det värt att skaffa iPhone 3GS eller ska blicken riktas mot de äldre prylarna?

Kör på 3GS. Den är otroligt mycket snabbare (inte för att 3G är långsam). Samt att du har lite extrafunktioner. Köper du även den med ett abonnemang på Tre så kostar det typ minimalt.

(Såklart att jag joinar in på en sån konversation) xD

Appropå höstanimen: 11eyes! Jag visste inte att det skulle komma en anime på det spelet! Tanoshimi~

Sen håller jag med dig, My. Kyoto Animation skulle nog gjort serien mer än rättvisa annars, även om A-1 inte ska underskattas :3

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Som väntat visar animelistan ingen rafflande skörd intressanta serier i höst. Serier som Nyan Koi, Kämpfer, Seitokai no Ichizon, Sora no Otoshimono osv. är rena skämten i mina ögon. Däremot verkar Sasameki Koto relativt intressant, och även Fairy Tail; kanske till och med Romance of the Three Kingdoms.

Nåväl, finns det två-tre iögonfallande serier varje säsong räcker det för mig; jag har trots allt inte på långa vägar betat av det som kom i fjol, eller förrförra året, eller året därförinnan...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag som brukar titta på upp emot en 18 serier på vår eller höstsäsong tycker att denna säsongen är(ser) otroligt vek. Det är 5 stycken serier som drar mig, det är allt, och 3 utav dem är uppföljare. Känns som om det är ovanligt mycket skräp. Sedan skulle det väl heller inte förvåna mig om det slutar med att jag tittar på en hel hög ändå : /

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sen håller jag med dig, My. Kyoto Animation skulle nog gjort serien mer än rättvisa annars, även om A-1 inte ska underskattas :3

Blev det klargjort varför Kyoto Animation släppte projektet? Tyckte att det hela verkade lite smått förvirrat. Och stackars tecknaren gjorde en serie där hon sa att hon drömde en vacker dröm om att hennes serie skulle bli anime, men så vaknade hon upp och det var inte sant. Vad besviken hon måste ha varit... :(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kobato ska jag se. Bara för att en trailer släpptes på Kadokawas animekanal på youtube :3

Hörde bara bra ord om den på mal. Inte för att jag litar på dom så mycket där, men ändå. Ska ge den en chans. Och hey, mer kissxsis. Det måste jag se bara för att hålla uppe mitt rykte. Och Shana S förstås.

Annars blir det väl bara serier folk säger är bra. Jag litar på er anime.se:are.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo, det verkar inte finnas så jättemycket att se fram emot här i höst. Darker Than BLACK 2 ska dock bli intressant. Jag tyckte verkligen om karaktärerna och världen som målades upp i första säsongen men jag hade å andra sidan lite invändningar mot seriens storytelling. En uppföljare välkomnar jag med öppna armar, även om det absolut inte är något som ger mig myror i brallorna.

Det jag främst ser fram emot är vad KyoAnis nästa satsning är och framför allt de återstående Evangelion-filmerna. Sedan skulle jag naturligtvis ljuga om jag så mycket som insinuerade att jag inte är nyfiken på vad den stora Code Geass-relaterade nyheten som utlovats inför nästa månad handlar om. Det är lite skräckblandad förtjusning där om jag ska vara ärlig. Min absolut största skräck är att Sunrise ska behandla Okouchis Code Geass på samma sätt som de har behandlat Gundam genom åren. Jag tror att Okouchi är lite rädd för det också med tanke på att han efter att serien har gått klart har ansträngt sig för slå fast faktumet att det inte finns någon fortsättning på serien. Att han har släppt en "compilation movie" där han lagt till slutdialog som verkligen ska slå spiken i kistan (ho ho) tyder väl på att han vill att hans skapelse ska få vila i frid utan att förvandlas till ett skamlöst pengamjölkande varumärke.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

och säkert 11eyes också, för det ser dåligt ut, och något bottennapp måste man ju hinna med.

srsly? :surprised:

jag har noll kol på vad som går till hösten, men 11 eyes dregladejag rejält över när trailern till spelet kom ut.

Srsly, ja. En del såna där spel kan ha några intressanta idéer men vara alldeles för konventionella i allt annat. Det är det intryck jag fick av designen och speltrailervideorna, så jag väntar mig typ en ny Chaos Head.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

sceleris:

Mjo jag ser vad du menar. Kaos huvet orkade jag itne ens med ett helt avsnitt av.

klibb:

grattis som fan. Gick det bra? var det kul? :)

Krunaldo:

Du har fel fel fel om infected mushrooms nya album! B) Det är ju riktigt bra. Går vidare på samma linje som Vicious delicious gjorde.

http://open.spotify.com/track/0RVG2GI5QelXjjAHtwL1mI

Länk till kommentar
Dela på andra sajter