Hoppa till innehåll
Anime.se

Mera meningslösa fakta åt folket! (2.0)


Ashaz
 Share

Rekommenderade inlägg

Idag blir det en radiotät dag! Nu på morgonen lyssnas det på Rivstarts sista sändning på Bandit Rock, fullkomligt prisregn! Sedan vid tolv börjar sex timmar från Humorhimlen i P3 som pågår fram till klockan arton, och mitt i detta finner vi en timme nyproducerad Rally från femton till sexton!

 

Utöver radio kommer man denna dan före dopparedan att slå in paketen, hitta på rim, och trycka in dom under granen. Dessutom skall det glos på två avsnitt Kannagi.

 

Dagens schema.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tycker de är lite lagom smarta på Posten:

Här är din försändelse:

Beräknad leverans:

Tidigast 26 jan

27 jan kl 12:30

Stockholm EMS' date=' Under tullbehandling hos Posten AB

 

Kom ihåg att ta med dig din SMS-avisering eller avi samt legitimation när du ska hämta ut din försändelse.[/quote']Under tullbehandling idag så försändelsen kommer tidigast igår? Eller menar de 26 januari nästa år?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag misstänker att det är dagen då de fick e-spårinfo från japanska posten.
Visst, men man kan ju ändå tycka att de borde kunna beräkna förväntad leveranstid på något bättre sätt...

 

Jag hade i alla fall tur: tullen missade att räkna in frakten i beloppsvärdet, så jag kom under gränsen för tull (1600 kr?) och betalade därför bara moms (och mindre moms än vad det skulle ha blivit om de hade gått på hela värdet inklusive frakt). Eftersom det var EMS blev det inte heller någon administrativ avgift till Posten.

 

Moms: 301 kr

Tull: 0 kr

Postens avgift: 0 kr

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Satt och översatte lite animetitlar från japanska till svenska med hjälp av "google översätt" och den fantastiska syntetrösten. Resultaten:

 

Det finns ingen anledning min syster är så söt

H typ B-systemet

Do You Remember Love Macross

Oss att vår vistelse...

Dead-luft landskap gränsen

Bruno Sola Woto

Jag är inte alls som något Ne som bror!

Rurouni Kenshin - Tokyo Meizi romantisk svärdsman - Hen Memories

 

 

Förutom att översättningen blev lite tokig ibland så tycker jag att dessa ska bli pointers för hur man uttalar namn på japantecknat i Sverige. Google kan ju inte ha fel.

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Förslag till saker man kan skriva en debatt artikel om sökes~ ^^;

 

Politik är ett populärt ämne, nya lagar, granskning om implementeringar och hur det ser ut i verkligheten gentemot vad som sägs. Du kan annars debattera om det utomordentligt ineffektiva journalsystem som många vårdcentraler använder. Annars kan man alltid debattera om lättsammare grejer, exempelvis hur snåla Göteborg är med Styr och Ställ-projektet, eller barns uppfostran, vilket alltid är kul att ha åsikter om :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Politik är ett populärt ämne, nya lagar, granskning om implementeringar och hur det ser ut i verkligheten gentemot vad som sägs. Du kan annars debattera om det utomordentligt ineffektiva journalsystem som många vårdcentraler använder. Annars kan man alltid debattera om lättsammare grejer, exempelvis hur snåla Göteborg är med Styr och Ställ-projektet, eller barns uppfostran, vilket alltid är kul att ha åsikter om :D

 

Nyoro%7En.jpg

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...