Hoppa till innehåll
Anime.se

Kanokon


Blå
 Share

Rekommenderade inlägg

AeckfiPTg.png

 

Snabbfakta:

Officiell hemsida: http://www.kanokon.com/

Genre: Komedi, fantasy, ecchi, romans, harem

Avsnitt: TBA

Produktion: TBA

Startdatum: TBA

 

Tyvärr finns det inte allt för mycket information om animen, ännu. Men räkna självklart med att den här tråden kommer få sig en uppdatering.

 

Anime.se Anime Awards 2008:

 

GQCLbFEhs.png

 

Kanokon är en light novel som är skriven av Katsumi Nishino, som vann First Annual Media Factory Japan Best Newcomer for Light Novel Award. Phew långt namn att lägga på minnet för den som orkar. Den har redan en manga och en audio drama adaption efter sig och väntar nu på att få sig en anime adaption också.

 

Kort om handlingen. Oyamada Kouta har precis flyttat in till storstaden efter ett liv på landet. I den nya skolan så får han ett brev av den populärste tjejen i hela skolan, Minamoto Chizuru, om att träffa henne ensam i musikrummet. Det visar sig att hon bär på en stor hemlighet, hon är nämnligen en räv demon.

 

Kan det bli bättre? Jodå! Inte nog med att vi har en räv så här vi även några andra djur som kommer att dyka upp. Ser fram emot den här serien och hoppas på att den kan uppfylla mina krav (vilket oftast inte är allt för svårt) om en bra harem serie. Så som sagt, håll utkik i den här tråden för mer information när den kommer och även om karaktärer, bilder och annat skoj.

 

Tills dess har ni lite sköna fanarts att njuta åt.

 

 

Kanokon fanarts

mPRsONdzi.jpg

Någon som vill byta plats med Kouta? Notera loli-tvillingarna i fönstret också!

 

DaHyFPFjO.jpg

Klassrepresentanten ser inte allt för glad ut när Chizuru klänger på Kouta.

 

alZDOqqCa.jpg

You damn tease!!

 

fdJsqQSzR.jpg

Chibigänget är samlat.

 

gpTFuxjHk.jpg

Även här har vi ett chibigäng.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

AeckfiPTg.png

 

Tyvärr finns det inte allt för mycket information om animen, ännu. Men räkna självklart med att den här tråden kommer få sig en uppdatering.

 

Kanokon är en light novel som är skriven av Katsumi Nishino, som vann First Annual Media Factory Japan Best Newcomer for Light Novel Award. Phew långt namn att lägga på minnet för den som orkar. Den har redan en manga och en audio drama adaption efter sig och väntar nu på att få sig en anime adaption också.

 

Kort om handlingen. Oyamada Kouta har precis flyttat in till storstaden efter ett liv på landet. I den nya skolan så får han ett brev av den populärste tjejen i hela skolan, Minamoto Chizuru, om att träffa henne ensam i musikrummet. Det visar sig att hon bär på en stor hemlighet, hon är nämnligen en räv demon.

 

Kan det bli bättre? Jodå! Inte nog med att vi har en räv så här vi även några andra djur som kommer att dyka upp. Ser fram emot den här serien och hoppas på att den kan uppfylla mina krav (vilket oftast inte är allt för svårt) om en bra harem serie. Så som sagt, håll utkik i den här tråden för mer information när den kommer och även om karaktärer, bilder och annat skoj.

 

Tills dess har ni lite sköna fanarts att njuta åt.

 

 

Kanokon fanarts

Spoiler

mPRsONdzi.jpg

Någon som vill byta plats med Kouta? Notera loli-tvillingarna i fönstret också!

 

DaHyFPFjO.jpg

Klassrepresentanten ser inte allt för glad ut när Chizuru klänger på Kouta.

 

alZDOqqCa.jpg

You damn tease!!

 

fdJsqQSzR.jpg

Chibi gänget är samlat.

 

gpTFuxjHk.jpg

Även här har vi ett chibi gäng.

 

I

 

Fortsätt med alla dom här posterna! Det kommer att löna sig i längden, trust me! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...
  • 2 months later...

Första avsnittet sett.

Första avsnittet bedömt.

Första avsnittet får godkänt.

 

Handlingen var inte riktigt den samma som till mangan, men den kanske följer romanen så som det ska vara. Men det var iofs så lite också som skiljde mellan den här handlingen och mangans så jag var inte helt borta om vad som hände. Jag är dock lite besviken på hur animationen skiftade i kvalité. Ibland var den lite bättre än godkänt och ibland sjönk den faktist under medel för egen del, vilket är trist att se att de inte kan hålla en jämn nivå på det hela.

 

Men om det inte blir värre än så här så kommer jag att fortsätta se på denna serie utan att hoppas på för mycket utan bara njuta av att få lite enkel humor med massor av foxgirls, pantsu och annat som kan tänkas hära till den här genren.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men om det inte blir värre än så här så kommer jag att fortsätta se på denna serie utan att hoppas på för mycket utan bara njuta av att få lite enkel humor med massor av foxgirls, pantsu och annat som kan tänkas hära till den här genren.

 

I quote that!! eller hur uttryket låter :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är rätt ny här på anime.se , är väldigt nyfiken på några andra serier ochså och Blå du verkar vara pro på det här med information om nya anime serier ser jag direkt hehe :D

 

är lite nyfiken på

Souleater

Amatsuki

och To-Love-Ru!

 

Edit: Såg att du redan hade skrivit om Special A ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är rätt ny här på anime.se , är väldigt nyfiken på några andra serier ochså och Blå du verkar vara pro på det här med information om nya anime serier ser jag direkt hehe :D

 

är lite nyfiken på

Special A

Souleater

Amatsuki

och To-Love-Ru!

 

Hehe, men vill knappast påstå att jag är pro. Är väl bara väldigt nyfiken på mycket om mycket och allt jag skriver om går lätt att hitta på nätet. De serier du är intresserade av kan jag åtminstånde säga goda saker om Special A och To-Love-Ru. Amatsuki såg jag bara OP låten av och orkade verkligen inte ge mig in på den då den verkade vara en klassisk fighting serie utan några direkt intressanta karaktärer, men detta är bara baserat på att jag har sett OP låten som sagt och inte alls nå rättvis bedömning över serien. Souleater har jag sneglat lite gran på mangan förut åtminstånde, och den verkar vara lite små rolig, så som jag uppfatta det och kommer åtminstånde att se första avsnittet av. Den handlar lite så som titeln säger om dödsgudar (shinigamis) som ska samla på sig ett viss antal själar för att uppnå något (vilket jag tyvärr inte kommer ihåg just nu vad de var).

 

Special A är väldigt lik Ouran, och om du inte har sett den så klicka bara in på länken så får du en beskrivning av serien.

 

Om To-Love-Ru så kommer jag lägga en liten tråd ikväll/natt, så det är bara läsa där sen va du har att förvänta dig av den.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

tycker den hade det jag förväntade mig av den :D

 

dvs mkt fanservice och lite komiska inslag och lite annat smått och gott

förvänta mig ingetannat av den så ;)

 

bryr mig inte om den blir så djup heller .. då jag ser den mest för fanservice och komedi inslagen haha :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...