Hoppa till innehåll
Anime.se

Rosario + Vampire


Blå
 Share

Rekommenderade inlägg

RHMvAsoQl.png

Kurumu, Moka, Yukari och Mizore

 

Snabbfakta:

Officiell hemsida: http://www.rosa-vam.com/

Genre: Komedi, fantasy, ecchi, romans, övernaturligt

Avsnitt: 13 enligt ANN

Produktion: GONZO

Startdatum: Januari 3, 2008

 

Trailer

 

Anime.se Anime Awards 2008:

 

visprqMIQ.png

 

 

Japp, jag är på en mission om att så många som möjligt ska få upp ögonen för serier som skall komma och dominera 2008! Lite överdrivet kanske... :blush:

 

Rosario + Vampire är en mangaserie från början. Om animen nu kan bli lika bra som mangan kommer vi alla att kunna skatta oss lyckliga, jag lovar!

 

Tsukune Aono, en helt vanlig människa, ska börja i sin nya skola. Efter att ha fått väldigt dåliga betyg innan och inte blivit accepterad av någon av de skolor som han valde så fanns det inte mycket att välja bland. När han kliver av bussen till Youkai, den nya skolan, träffar han på Moka. Moka visar sig vara en vampyr som fått starkt tycke för Tsukune's blod. Det visar sig senare vara en skola för monster som förklär sig som vanliga människor. Här träffar Tsukune en hel del olika personer med minst sagt olika smak.

 

Karaktärer:

Tsukune Aono

Daisuke Kishio; Da Capo, Denno Coil, Happy Lesson

LcocCfIBz.png

En helt vanlig människa i en monster skola. Kan han behålla sin identitet gömd för resten?

 

Moka Akashiya

Nana Mizuki; Happy Lesson, Magical Girl Lyrical Nanoha, Minami-ke

zmNrfmzrV.pngFTbPYfQCm.png

En vampyr med två personligheter. Den ena är en snäll tjej medans den andra, när rosarion runt hennes hals kommer av, är en supervampyr med en personlighet som får många att bli skräckslagna.

 

Yukari Sendō

Kimiko Koyama; Happy Lesson, Negima!?, REC

Reservation för bild

En blyg liten häxa. Har hoppat många klasser för att hon är väldigt smart av sig. Avskyr människor som de flesta andra monster i den här serien, kanske dock att hon kan komma att gilla Tsukune?

 

Kurumu Kurono

Misato Fukuen; Darker than BLACK, Le Chevalier D'Eon

yTpJhYVhZ.png

En succubus. Väldigt avundsjuk på Moka eftersom hon är så populär . Tävlar även om Tsukune med Moka.

 

Mizore Shirayuki

Rie Kugimiya; Hayate the Combat Butler, Shakugan no Shana, Zero no Tsukaima

Reservation för bild

En snö demon. Mer info om den här tjejen kommer att komma upp senare.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 56
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Får väl instämma med övriga på forumet och tacka för ett kanonjobb. Underlättar verkligen att ta in information om ny anime när det presenteras på ett bra sätt. Denna blev jag intresserad av direkt, får hoppas den blir bra!

 

Fastnade för titeln då man är lite svag för vampyrer ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 

Japp, jag är på en mission om att så många som möjligt ska få upp ögonen för serier som skall komma och dominera 2008! Lite överdrivet kanske... :blush:

 

 

Klart den kommer dominera, jag hjälper dig ^^

 

Btw så heter tjejen till höger Shirayuki Mizore och är en Snö demon / Snow woman ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Klart den kommer dominera, jag hjälper dig ^^

 

Btw så heter tjejen till höger Shirayuki Mizore och är en Snö demon / Snow woman ^^

 

Tackar! Hon kan inte dyka upp förrens slutet på säsong 1 av mangan dock? Läste första kapitlet av säsong 2 bara för att jag var så nyfiken för ett tag sen och då kommer jag ihåg att hon var med.

 

Edit: Att Rie Kugimiya gör rösten åt snö demonen verkar intressant. Skulle nog trott att rösten till den lilla häxan hade passat bättre, men jag märker nog och kommer säkert ändra min uppfattning när jag väl sett och hört henne i serien. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Klart den kommer dominera, jag hjälper dig ^^

 

Btw så heter tjejen till höger Shirayuki Mizore och är en Snö demon / Snow woman ^^

 

Tackar! Hon kan inte dyka upp förrens slutet på säsong 1 av mangan dock? Läste första kapitlet av säsong 2 bara för att jag var så nyfiken för ett tag sen och då kommer jag ihåg att hon var med.

 

tror hon kommer komma in i mangan efter häx akten som är nu faktist ^^ man kan ju bara hoppas

 

Liten spoiler varning kanske

Gillar dock inte att animen troligtvis bara blir 13 avsnitt det betyder att en del saker kommer dom ju att hoppa över om dom inte kommer att ändra storyn lite dvs med Shirayuki Mizore så att hon kommer komma in snabbare i serien osv...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

tror hon kommer komma in i mangan efter häx akten som är nu faktist ^^ man kan ju bara hoppas

 

Liten spoiler varning kanske

Gillar dock inte att animen troligtvis bara blir 13 avsnitt det betyder att en del saker kommer dom ju att hoppa över om dom inte kommer att ändra storyn lite dvs med Shirayuki Mizore så att hon kommer komma in snabbare i serien osv...

 

Det är nog sant att hon kan komma.

 

Det blir nog så att det kommer hoppas och utelämnas rätt mycket från mangan om det nu blir dom 13 avsnitt står just nu. Vilket skulle vara väldans tråkigt också då det finns massor av roliga monster att bekanta sig med. Sen så kanske dom väljer att göra en säsong två senare efter att ha analyserat hur bra det gick för den här serien. Låt oss hoppas på det bästa.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

OO yes men jag gillar inte rösten till Tsukune Aono han känns lite för barnslig imot den uppfattningen jag fått av honom i mangan...

 

owell mna kan väl inte få allt som sakt bara dom göra Mokka bra ^^ Vamp-fetish ja visst elelr vad säger du Blå?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vamp-fetish ja visst elelr vad säger du Blå?

 

Att den som inte har det än har inte läst den här mangan eller Blood Alone bland annat. Men vi får la hoppas på fler efter de sett den här serien! Annars kommer jag och Boda banka in det tills alla fattar att de är teh shit!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För den som finner det intressant har det kommit en reklamsnutt från serien på deras egna hemsida.

 

OO yes men jag gillar inte rösten till Tsukune Aono han känns lite för barnslig imot den uppfattningen jag fått av honom i mangan...

 

Och när jag tänker efter så måste jag hålla med om att jag inte heller gillar Aono's röst speciellt, känns väldigt barnslig jämfört med min uppfattning om honom.

 

5 dagar kvar tills den startar!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

avsnitt 1

Ja jag hade allt för höga förväntningar på denna serie faktsit... jag kan inte säga att jag är helt besviken... första avsnittet var helt okej och serien har precis börjat så jag kan ju inte utrycka mig så mycket bortsett ifrån att jag gilladde inte fladdermöss effekterna när Moka's andra jag vakna ur sin slummer samt att en del acener ur mangan som jag verkligen vile se animen som inte fick vara med dvs t_fmpXTlWkP.gif

och lite andra scener

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sådär, då har jag sett första avsnittet.

 

Mycket lovande tycker jag!

Gonzo bjuder som vanligt på enastående animering/artwork och serien verkar bli en perfekt mix av genres (fantasy, school, comedy, romance, ecchi, etc.). Jag är väl svag för sådana här serier antar jag men jag tyckte första avsnittet gav mer än många andra gjort på länge. Gillar att den inte är superseriös utan verkar vara rätt lättsam men ändå med intressanta inslag av action, monster osv. Blir väldigt sugen på att se mer. Kanske hjälper för mig att jag inte läst mangan och har någon aning om vad som kommer hända eller hur karaktärerna och storyn skildras där.

 

Jag undrar lite smått om inte killen också är ett monster eftersom han lyckades komma in på skolan, eller om det helt enkelt räckte med att han lyckades komma över en invite så att säga? No spoils please ;)

Sa jag inte att vampyrer var heta! *nosebleed*

rosario.png

 

<3

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

teori
Jag undrar lite smått om inte killen också är ett monster eftersom han lyckades komma in på skolan, eller om det helt enkelt räckte med att han lyckades komma över en invite så att säga? No spoils please :D

Ja dendär misstanken slog mig också direkt när läraren nämnde barriären.

Helt klart ett lovande förstaavsnitt. Jag hade å andra sidan inga som hellst förväntningar på den då jag inte läst mangan.

 

*letar efter vad mer som precis börjat sändas* ai vant måår! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...