Hoppa till innehåll
Anime.se

Rosario + Vampire


Blå
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 56
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

andra avsnittet
Följde mangan rätt bra måste jag säga och det gillar vi ^^ Men jag tyckte inte att Tsukine skulle vara så darrig i rösten när han sa att det var nog till Dark Moka... btw vet nån vem det är som gör ED låten till serien ?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Avsnitt 2

Njae, var väl inte fullt lika bra som första avsnittet tycker jag. Antar det beror på att det inte längre kändes lika nytt, trots att bara ett avsnitt gått tidigare. Men underhållande var det och kul att de börjar smått utforska Mokas 'Rosary' och hennes mörka sida. Jag upplever att balansen mellan ecchi/komedi och den riktiga storyn kommer bli väldigt viktig för att serien skall fortsätta att tilltala mig. Koyasu Takehitos få lines emot slutet av avsnittet var precious.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

avsnitt 4

Det bästa med den här serien är ju fan att dom byter OP & Ed för varje avsnitt ^^ Måste också säga att Moka i ED var för jävla hot alltså... Vampyr fetich javisst där kan hon bitta mig när hon vill sen döda mig om hon skulle känna för det jag skulle då dö lycklig ^^

 

iaf jag måste säga att jag blev ypperligt förvånad av Blå,Flaskis och Avathars gäst skådespalleri I detta avnsitt ni gjorde ett bra jobb måste jag säga och här kommer beviset

t_CVyMZAaYS.gif

 

Jag vet hur det känns grabbar ni vill vara med osv Men eftersom jag är med får ni inte plats jag är alldeles för Girig för det rhQsqKnfB.gif

t_itZIMAmTZ.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Inte då. ED var en riktigt teaser, ja. Visste inte att det ändrades från avsnitt till avsnitt. Kändes som det gav en liten inblick i hur serien kan utvecklas senare. Såg lovande ut. Bortsett från Mokas bara hud då. Avsnittet var helt ok. Just när man börjat tycka att det är lite tråkigt så bjuder de på mer godsaker som lovar gott inför nästa avsnitt. Tycker fortfarande att serien bör ta fart dock, annars kommer jag tappa intresset.

 

Roliga bilder för övrigt Boda ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag satte mig faktiskt och kollade på varje OP och ED, brukar inte göra det särskilt ofta men nu då det ändå påpekades tänkte jag göra det för sakens skull. Kul gjort tycker jag. Bleach hade en liknande grej ett tag där de under ED presenterade varje squad med captain resp. vice captain. Kul med liknande initiativ, speciellt om det är kopplat till serien och inte bara rent blaj.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Senaste avsnittet (10) var faktiskt bästa på länge. Massa fan service givetvis men det har man vant sig vid vid det här laget. Kändes som om avsnittet bjöd på lite mer än bara det gamla vanliga. Egentligen hörde väl också 9 och 10 ihop.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Avsnitt 11-12

Nämen tänka sig! Nu börjar faktiskt handlingen ta form istället för det vanliga fanservice-kittet. Blir Tsukune avrättad eller inte? Självklart inte. Han är ju som sagt protagonsten i serien. Den riktiga frågan är nog om han är människa eller monster. Eftersom vi nu kommer tillbaks till det som sades i början att bara monster kan passera barriären till skolan. Jag har inte någon direkt uppfattning om han har några gömda krafter eller inte, men jag har heller inte några höga förhoppningar på att han är ett monster heller. Jag skulle satsa mina slantar på att den icke tillfångatagna halvan av gruppen fritar Moka, som sedan stoppar avrättningen. Antagligen med ett tal om att monster och människor kan leva i harmoni tillsammans. Lite fightingscener är väl inte help osannolikt heller. Nu kanske jag är helt ute och cyklar på villovägar, men så ser jag på det hela i det nuvarande läget. :rolleyes:

 

Men vem vet, kanske kommer huvuden att rulla inom en vecka eller två! >:D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hyggligt slut på en hygglig serie. Tyckte det var skön underhållning som inte krävde någon hjärnaktivitet alls. Kanske skulle läsa mangan också.

 

Läs mangan förbövelen, den är grymt mycket bättre ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...