Hoppa till innehåll
Anime.se

Affisch-köp


Largo
 Share

Rekommenderade inlägg

Hej,

 

Tänkte att det var på tiden att en sån här tråd skapas. ;)

 

Fick två wallscrolls hemlevererade idag i ett ca 130cm långt paket. Jag såg att det var massor av tejp på mitten av paketet, men paketbäraren förnekade att den blivit transportskadad. Det visade sig att han hade ordentligt fel och den stora Haruhi-wallscrollen var böjd och tyget. utsträckt.

 

Jag upptäckte också till min besvikelse att det var dåliga piratkopior jag köpt(så mycket kan man lita på 99,6% positiv feedback på ebay). Funderar just nu hur jag ska konfrontera säljaren. Gissar på att han kommer ge mig negativt omdöme tillbaka, trots att jag skött min del av affären felfritt. Jag har ytterligare tre wallscrolls på väg från en annan ebay-säljare. Får hoppas att de håller bättre kvalitet, men jag förväntar mig inte mycket.

 

De piratkopierade wallscrollsen är köpa på Sumo Dojo på ebay.

 

Suzumiya Haruhi Wallscrol

Som sagt transportskadad (Bilderna är tagna efter att jag försökt räta ut den). Flera skador i tyget och urusel kvalitet. Jag orkar inte lista alla fel men jag kommer inte kunna hänga denna på väggen, den är helt enkelt för dålig.

wQNdNYXpK.jpg

Fler bilder

smmwqFfBA.jpg

SxfCseyfl.jpg

llprjJcFY.jpg

CPCdcnVON.jpg

HDfmvAxbU.jpg

wLehSChpp.jpg

FXwqOLPmX.jpg

 

My-Hime Wallscroll

Är mindre än Haruhi-wallscrollen och blev som tur är inte transportskadad. Motivet håller hyfsad kvalitet, dock är det ett par fel på den. Den kommer jag åtminstone kunna hänga upp.

- Vänstra kanten är vit

- små skador i tyget utmed kanten

- Dålig upplösning på texten längst upp

PTKkydTAz.jpg

Fler bilder

lvsSFJSYi.jpg

wtLGMkxgK.jpg

OEgqYdsyH.jpg

 

Clannad Kalender 2008

Fick denna tidigare i veckan. Den är så långt jag kan se ingen piratkopia och håller hög kvalitet. Köpt av Arigato01 på ebay.

Bilder

AtDFlnHzx.jpg

wBPPuFQds.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ah, vad tråkigt att höra. Har själv råkat ut för bootlegs, dock av figurer, så jag vet hur det känns. Åh andra sidan lär man sig att vara mer försiktig fortsättningsvis. Alla scrolls var riktigt läckra, men synd som sagt på den bristande kvalitén på framför allt Haruhi-scrollen då.

 

Om man inte köper från eBay varifrån är det säkrast att köpa? Har Animenation affischer och sådant också? HLJ?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Den där My-Hime Wallscrollen skulle jag inte säga nej till, läcker!

 

Beställde själv tre wallscrolls från tokyotoys.com. Kvaliten var helt utsökt, dock visade det sig att själva upphängningen inte medföljde. :(

 

Någon som vet var man kan få tag på sådant, alternativt någon bra guide hur man bygger själv?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Beställde själv tre wallscrolls från tokyotoys.com. Kvaliten var helt utsökt, dock visade det sig att själva upphängningen inte medföljde. :(

Det står annars i objektbeskrivningen att upphängningen inte levereras utanför England ;) Så...det är helt okej att beställa från dem? Bra paketerat osv?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Beställde själv tre wallscrolls från tokyotoys.com. Kvaliten var helt utsökt, dock visade det sig att själva upphängningen inte medföljde. :(

Det står annars i objektbeskrivningen att upphängningen inte levereras utanför England ;) Så...det är helt okej att beställa från dem? Bra paketerat osv?

Var medveten om det när jag beställde, men eftersom jag skulle ha lite figurer och annat därifrån så slängde jag med dom ändå.

 

Paketeringen är helt klart godkänd. Kommer packat i en kartong med tidningspapper eller "bubbelplast" och rejält tejpat. Wallscrolls viker dom ihop, men med ett strykjärn på låg värme så får man bort alla veck.

 

Prissättningen lämnar dock lite att önska, håller lite högre nivå än de flesta.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det står annars i objektbeskrivningen att upphängningen inte levereras utanför England ;) Så...det är helt okej att beställa från dem? Bra paketerat osv?

Var medveten om det när jag beställde, men eftersom jag skulle ha lite figurer och annat därifrån så slängde jag med dom ändå.

 

Paketeringen är helt klart godkänd. Kommer packat i en kartong med tidningspapper eller "bubbelplast" och rejält tejpat. Wallscrolls viker dom ihop, men med ett strykjärn på låg värme så får man bort alla veck.

 

Prissättningen lämnar dock lite att önska, håller lite högre nivå än de flesta.

Låter fint. Priserna är dock smällar man får ta :P Det drabbar ingen fattig :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

SayaSe, från vilken ebay-säljare köpte du? Hur är kvaliteten, ser det ut att vara bootlegs?

http://myworld.ebay.com/mystical-charms/

 

Toppskick, dock var Nanoha & Kanon i samma typ av fäste som de andra två. dvs de var mindre (60 x 88cm mot 70 x 100cm) men använde samma fäste som de större, vilket var lite för brett. Men det gick att flytta rätt på några minuter.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ett par till. Jag älskar eBay.

 

Fate/stay night

67cm x 1,7m, $5

 

zpGgtTHtP.jpg

 

Fate/stay night

60 x 93cm, $5

 

uZBsFqTrs.jpg

 

Fate/stay night

61 x 90cm, $5

 

tsiKkjras.jpg

 

Neon Genesis Evangelion

82cm x 1,1m, $20

 

yNMVQqccw.jpg

 

Neon Genesis Evangelion

82cm x 1,1m, $13

 

gyhvfJRYf.jpg

 

Serial Experiments Lain

82cm x 1,1m, $13

 

yzviwodSd.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 months later...
  • 3 weeks later...

Orkar inte ta nya bilder, så ni får nöja er med bilder på min lägenhet där mina senaste wallscrolls finns med.

 

t_dzlWGLfVX.gift_zQuYBjFVl.gift_RIQshBlTi.gif

De håller bra kvalitet, dock så sviktar pinnarna lite på den breda varianten. Köpta hos Animecast på Ebay. Rekommenderad säljare. Han var väldigt hjälpsam när det var krångel med leveranden, då många andra säljare skulle sagt "Det ansvarar inte jag för" och lämnat en i sticket. Det visade sig att posten inte skickat någon avi, tur att min plastbror som jobbar på ICA lade märke till att ett paket till mig legat på en hylla i över en månad. Det är ingen riktig post ._.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...
  • 1 year later...

Hittade denna pärlan på ebay. En 29 år gammal affisch i otroligt bra skick för sin ålder. Måtten är 51,5x73 cm. Om någon vet var jag kan köpa en ram som passar så får ni gärna tipsa mig. Tills jag har en ram till den så ska den förvaras väl skyddad.

ggTAWLSZO.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hittade denna pärlan på ebay. En 29 år gammal affisch i otroligt bra skick för sin ålder. Måtten är 51,5x73 cm. Om någon vet var jag kan köpa en ram som passar så får ni gärna tipsa mig. Tills jag har en ram till den så ska den förvaras väl skyddad.

ggTAWLSZO.jpg

 

Jag föreslår, liksom riyu, att köpa en ram av storlek större och helt enkelt lämna utrymme vid sidan om, vilket ger en ganska stilfull "ram" (förslagsvis i färgen vit) vilket är modernt nu för tiden. Dessutom skadar du inte postern =D

 

Btw, vad är det för Genshiken-bok som är nere till vänster? "Genshiken Official..." <.<

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...