Hoppa till innehåll
Anime.se

Affisch-köp


Largo
 Share

Rekommenderade inlägg

Vänta lite här nu! Sedan när blev det viktigt att en poster fyller ut en hel tavelram? Att klippa i ett originalobjekt är ju, åtminstone för mig, fullkomligt uteslutet för OM man skulle ångra sig finns det ingen som helst återvändo.

 

Dessutom, kalla mig gammalmodig ur det avseendet, men att klippa i någonting anser jag nästan är på gränsen till respektlöst! Speciellt om det bara är för att den skall passa i en tavelram som är snäppet för liten! Det må kanske bara röra sig om 1,5 cm samt 3 cm, men ändå! Om du själv sätter ett värde på postern så är det väl ändå klart att du vill ha den i sitt originalutförande?

 

Om man verkligen värdesätter det verk man skall sätta upp så får man helt enkelt ligga i och man vill ha det perfekt! Duger inte en för stor ram så föreslår jag att du antingen fixar till en ram själv, går till någon som arbetar med ramar eller importerar någon passande storlek. riyus förslag att klippa är ju skandal, att vika ser jag ju nästan som ett skräckscenario om det inte finns några som helst andra lösningar på problemet!

 

Det är klart att allting i slutändan bara handlar om hur du värdesätter det du har, om du bara tycker att det är en poster av många, så klipp och klistra i den, inga problem. Om du däremot har kämpat länge och kunnat gå långt för att få tag i den så bör varken saxar, eller knappt ens händer, vara i närheten av den.

 

Det är ungefär som att man skulle klippa i hel tidning som jag har här hemma från slutet av andra världskriget för att den skulle passa en ram, vilket jag fullkomligt skulle vägra, utan jag letar med lykta och ljus efter en fullkomlig ram, och det får ta sin tid. Tills dess får den trivas där den förvaras just nu, eller i en ram av storlek större.

 

 

Personlig åsikt, som sagt... kan tyckas extremt, men... tja...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

kan tyckas extremt, men...

Typ. Jag förstår hur du känner, men man kan inte förvänta sig att andra ska ha samma subjektiva värdegrund för saker som en själv. Personligen ger jag inte så mycket för att respektera saker bara för att de "ska" respekteras, som att en affisch är "helig" bara för att det är en affisch, oavsett vad man personligen känner för motivet eller exemplaret. För många av oss är monetära värden (bevara återförsäljningspriset), estetiska värden (bevara stilfullheten), "konstnärliga" värden (bevara motivet) eller sentimentala värden (bevara sin personliga respekt för ett exemplar eller åtminstone verk man älskar?) av större betydelse.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hade det varit en nytryckt affisch så hade jag inte tvekat en sekund med att plocka fram saxen, men nu rör det sig om ett original som är äldre än mig (kanske t.o.m äldre än avathar!). En såhär gammal affisch i ett så bra skick måste vara sjukt sällsynt, och jag vill bevara den i samma skick så länge som möjligt.

 

Jag har fått reda på att det finns en ramaffär i stan (Tänka sig att det fanns sådana butiker) som har ramar i storlek 80x60 CM. Sjukt dyra förvisso, men det får det väl vara värt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gallerix har 60x80 för 350kr. De kanske var de du syftade på. Är väl inte så farligt dyrt, eller?

 

Jo, men de jag såg kostade nog ca 450. Sen lär det säkert tillkomma pengar för en sån där tjusig vad-det-nu-kallas-skiva man har bakom motivet. Det blir mer än vad jag gav för affischen :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gallerix har 60x80 för 350kr. De kanske var de du syftade på. Är väl inte så farligt dyrt, eller?

 

Jo, men de jag såg kostade nog ca 450. Sen lär det säkert tillkomma pengar för en sån där tjusig vad-det-nu-kallas-skiva man har bakom motivet. Det blir mer än vad jag gav för affischen :)

 

Vad skall du ha för vad-det-nu-kallas-skiva bakom affischen? Något speciellt mönster eller....?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det kanske bara är jag men... fungerar inte den medföljande stora bakdelen till ramen precis lika bra, det enda som behövs är lite lättklistrande taveltejp som inte skadar eller lämnar några skador... ?

Ja, det var precis det jag menade med mitt förra inlägg, om du missade det. Nåt att fästa postern med på bakdelen är nästan ett måste - jag glömde bort det först och efter några dagar hade ena postern halkat ned inuti ramen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...
Skulle någon föresten kunna hjälpa mig att översätta texten?

t_uFBtsdBfH.gif

(Vertigos översättning av mangan, s. 145:)

The tides of the cosmos, the sea of stars, stretching out to the far reaches of sorrow...

The single pearl that is Terra.

 

(Vertigos översättning av mangan, s. 152:)

Thoughts of our homeland, where we must return...

"We shall be resurrected on Terra!"

 

t_oKKRsOaBk.gif

Till Terra...

Originalverk: Keiko Takemiya. Regissör: Hideo Onchi.

Produktion: Toei Douga. Distribution: Toei Douga.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vrålsnyggt! Hur mycket gick den på? Samt, är det riktigt glas?

ramen 350 och passepartout 250kr typ. De var lite fula när jag skulle handla den. Jag sa att jag ville köpa ramen och en passepartout och fick betala i förskott (för bara ramen). Fick aldrig höra att det skulle kosta något ytterligare förrän jag kom tillbaka lite senare när de skurit till den.

 

Jag tror inte det är riktigt glas.

 

Tack för översättningen Scellan!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 6 months later...

Nu kanske man är lite kräsen men. Ingen som vet om det finns Affischer / Wallscrolls på Serien Kiss X Sis ? Har sökt runt lite men utan lycka ;/

 

EDIT: Vore väldigt snällt om någon kunde hitta en Affisch / wallscroll på serien Mamoru-kun Ni Megami No Shukufuku Wo! då jag verkligen älskar den :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
Nu kanske man är lite kräsen men. Ingen som vet om det finns Affischer / Wallscrolls på Serien Kiss X Sis ? Har sökt runt lite men utan lycka ;/

 

EDIT: Vore väldigt snällt om någon kunde hitta en Affisch / wallscroll på serien Mamoru-kun Ni Megami No Shukufuku Wo! då jag verkligen älskar den :)

Köp nästa nummer av tidningen Megami, så lär det finnas många Kiss X Sis-affischer. Dock är de vikta på mitten.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu kanske man är lite kräsen men. Ingen som vet om det finns Affischer / Wallscrolls på Serien Kiss X Sis ? Har sökt runt lite men utan lycka ;/

 

EDIT: Vore väldigt snällt om någon kunde hitta en Affisch / wallscroll på serien Mamoru-kun Ni Megami No Shukufuku Wo! då jag verkligen älskar den :)

Köp nästa nummer av tidningen Megami, så lär det finnas många Kiss X Sis-affischer. Dock är de vikta på mitten.

 

EDIT: Luskat runt lite nu och hitttar verkligen inte någonstans man kan köpa denna tidning ;(

 

 

P.S och om det är någon som köper dessa TIDNINGAR och inte behöver affischerna så är jag gärna villig att betala en liten slant för affischen :) Om det är Kiss x Sis

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 months later...

Hej allesammans.. såg att många tittar omkring via Ebay och annat.. något som inte var nämnt var väl att Fantasybutiken säljer faktist Wallscrolls dom har börjat få in allt fler over time nu med.. jag beställde en med One piece och annat så det var lite dåligt packat sedan så hade inte posten varit så snälla men bilden var hel bara plast rören på scrollen som var trasig med det fixade jag själv enkelt!

 

Kostar 119kr styck!

 

www.Fantasybutiken.com

 

Mitt tips ialla fall =) för de som har egna Poster och är osäkra så brukar de flesta Gallerix affärer ha en lite Ram hörna faktist och glöm inte ta med poster för personalen brukar vara utbildade inom detta ämne så de fixar till så den passar perfa till Ramen!!! i värsta fall kan du bara fråga innan med tips ifrån dom.

 

MVH Chris

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...