Hoppa till innehåll
Anime.se

Nodame Cantabile


Blå
 Share

Rekommenderade inlägg

VDbnxfLtp.png

 

Och jag som älskade animen och trodde inte att en j-drama kunde vara bättre. Men så när både Avathar och Sceleris påstår så har man inget val än att kolla upp om så är fallet. Så fel man kan ha, och det är bra det också emellanåt.

 

Musiken, skådespelarna och regi är riktigt bra och överträffar sig själv nästan. Nagayama Eita som spelar Megumi "Nodame" Noda gör ett riktigt hästjobb på att få fram Nodame´s charmiga karaktär och var den person som imponera på mig. De övriga rollerna spelas också bra och drar inte alls ner på klassen som serien håller.

 

Musiken j-dramat kontra animen "vinner" även j-dramat på. Det är mer och det låter lite bättre jämnfört med animen. En sak som jag tänkt på och som jag även ska ge en chans är mangan, hur rolig kan den vara att läsa när det handlar om musik och den är en stor del i själva handlingen. Jag säger som sagt inte att det är dåligt, utan tycker att det verkar väldigt intressant hur den har blivit så populär och fått sig en j-drama och en anime efter sig. Ska ge den en chans helt klart.

 

J-draman som kom 2006 på elva avsnitt har fått två stycken special avsnitt nu. Båda sändes nu i januari 2008.

 

Ge även du Nodame Cantabile en chans!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Älskade animen, har dramat men har inte orkat se den ännu, en timme per avsnitt är ganska saftigt. Får se när jag tar mig tid till det ;)

 

En kul sak med j-dramat är faktiskt alla effekter som gör den lite väl "anime-lik" om man säger som så... naturligtvis även alla "hastiga" scener (pianoduetten i första avsnittet när Nodame spelar knasigt vilket resulterar till ett par snabba scenbyten som är ganska humoristiska ^^).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

J-draman som kom 2006 på elva avsnitt har fått två stycken special avsnitt nu. Båda sändes nu i januari 2008.

Hm, ja, jag såg det hade kommit ett par sådana, men jag trodde det bara var något i stil med talkshows med skådespelarna. Är det riktiga avsnitt med handling och allt menar du?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är det riktiga avsnitt med handling och allt menar du?

 

Det är riktiga avsnitt med fortsättning på mangan när de ger sig iväg till Europa. Två avsnitt som sagt var på 2x2h. Så det finns lite att se för den som gillade serien och inte upptäck de här än.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ser just nu tredje avsnittet, vet inte vad jag ska skriva. vet inte ifall jag ska skratta eller gråta... men jag gillar faktiskt det jag ser. Först var jag oerhört tveksam, tänkte va fan är det jag har blivit inlurad i egentligen? Men nu så är den faktiskt väldigt underhållande.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ser just nu tredje avsnittet, vet inte vad jag ska skriva. vet inte ifall jag ska skratta eller gråta... men jag gillar faktiskt det jag ser. Först var jag oerhört tveksam, tänkte va fan är det jag har blivit inlurad i egentligen? Men nu så är den faktiskt väldigt underhållande.

 

Desho? Var mycket så jag tänkte när jag såg första avsnittet. Men serien växer verkligen på en.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

vilka special avsnitt?

 

J-draman som kom 2006 på elva avsnitt har fått två stycken special avsnitt nu. Båda sändes nu i januari 2008.

 

Hm, ja, jag såg det hade kommit ett par sådana, men jag trodde det bara var något i stil med talkshows med skådespelarna. Är det riktiga avsnitt med handling och allt menar du?

 

Det är riktiga avsnitt med fortsättning på mangan när de ger sig iväg till Europa. Två avsnitt som sagt var på 2x2h. Så det finns lite att se för den som gillade serien och inte upptäck de här än.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...

"まぁまぁ、後でちゃんと帰りますから…"

 

Mitt favoritavsnitt är helt klart avsnitt 4, kotatsu-avsnittet. Har ett själv, och jag vet myckte väl hur svårt det kan vara att ta sig ur det här jäkla bordet. Allt skjuts upp gång på gång, man sover lite då och då, och det är först när man är riktigt toanödig som man kommer ur och passar på att göra allt det där andra som man skjutit upp samtidigt.

 

Gillar även Mines min när han visar Chiaki att han tryckt upp S-Orkestern t-shirts.

 

Och Nodames formella japanska låter så vackert igenom hela serien.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...