Hoppa till innehåll
Anime.se

Vem skulle jag passa att cosplaya som?


kristallkatt
 Share

Rekommenderade inlägg

Amane Misa från Death Note kanske? Just kostymen på bilden kan ju dock bli lite svår att återskapa, men det finns säkert många andra versioner av Misa som är betydligt lättare att efterlikna. Man måste ju inte dra en Kipi och göra det så svårt som möjligt för sig. ;)

 

 

 

 

jnyMGqZdB.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Med det lite halvlockiga håret ser du redan ut som Mireille i Noir.

 

mireille-main.gif

 

Man kan apa efter Kipi utan att göra det så svårt för sig också.

 

HPupODrMJ.jpg

 

Men å andra sidan är det ju just Kipi som gör Kipi... ;)

 

NXkCOtBQc.jpg

 

 

Personligen skulle jag dock vilja säga att man gör lättast för sig i att välja en karaktär som man gillar. Att bara dra någon bara för att man ser likadan ut, utan att veta något om karaktären i fråga, kommer bara att få dig att framstå som korkad.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 years later...

Tjo!

Tänkte starta en ny tråd men så hitta jag denna så jag fortsätter på temat. Uppcon ligger och lurar runt hörnet och jag funderar lite på att kanske köra lite cosplay. Ingen aning om vad/vem ja skulle passa som dock ^^

28149215.jpg

JybIF.jpg

 

Yasu från Nana är ett alternativ -- om du vågar försöka vara lika cool som honom!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...
  • 1 year later...

Vill bara av nyfikenhet veta vem man skulle passa som ;o

Hm, du har tjockt hår, du skulle nog kunna göra ganska många olika figurer. (Jag har ganska tunnt hår, jag skulle inte kunna göra några galna mangafrisyrer.)

 

Meneh, bara spånar lite, men vad sägs om Tokiomi från Fate Zero? Många bonuspoäng om du gör denna version! Vill du hellre ha nördpoäng än bonuspoäng så kanske du kan ge dig an Lupin III:s trogna följeslagare Jigen.

 

Men jag undrar om det inte är bäst att utgå ifrån sådant du gillar. Att någon klär ut sig till en karaktär de aldrig sett känns lite tråkigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag väljer då självklart ett val av de förslag som föreslås, men det skulle vara intressant att välja något som man verkligen passar som än att välja något som man inte tycker att man blir nöjd med själva resultatet.

 

Tack för förslagen, kanske hamnar ett mail i din mailbox någon dag i en framtid med din andra länk. Men jag lovar inget om något ;]

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Idealet är att hitta en karaktär man skulle kunna likna, i ett verk man gillar. Om du exempelvis gillade Naruto så kanske du inte skulle köra på Naruto, utan kanske, säg, Asuma.

 

Sceleris! Peruker är din bästa vän i cosplay!

Peruker är fegt! Ska man cospleja som någon med rosa hår får man väl färga håret! >:O

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Peruker är fegt! Ska man cospleja som någon med rosa hår får man väl färga håret! >:O

 

Fast då kan man ju inte cosplaya ofta! :( Speciellt inte om man vill gå från långhårig karaktär till korthårig och sedan en långhårig igen..!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kom tillbaka och säg det där när du har svart hår och vill ha vitt utan att mörda håret med blekmedel...

Jag kommer nog aldrig att ha svart hår, och om jag hade det och skulle vilja dräktleka någon vithårig så skulle jag väl helt enkelt få vänta i 60 år! >:O

 

Fast då kan man ju inte cosplaya ofta! :( Speciellt inte om man vill gå från långhårig karaktär till korthårig och sedan en långhårig igen..!

Man får väl välja karaktär efter dåvarande hårlängd! >:O

 

Nej men, allvarligt talat, det är helt ju upp till var och en, men personligen tycker jag att en bra cosplay är när dräktlekaren ser ut att ha tagit steget rätt ut i verkligheten, och inte ser ut som nån snubbe som klätt ut sig. Peruk kan väl fungera, men jag föreställer mig att de bra, naturtrogna, är dyra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo, förstår vad du menar! Fast bra peruk som inte ser plastig ut (kanekalon är rätt okej) behöver inte kosta mer än 20-30 dollar (på ebay), bara man tar hand om dem så funkar de fint. Finns väl iofs vissa som anser att 20-30 dollar är mycket... För mig är 60 dollar plus mycket för en peruk. Peruker på riktigt hår går för 100 dollar +, det är galet... :V

 

Iron Man till höger ser ju dock ut som att han försöker vara gamla Iron Man! http://www.dialbforb...s/275/title.jpg

 

Men ja, jag håller med om att ska man cosplaya så ska man lägga ner tid (och pengar) på det, en bra dräkt blir inte till över en natt på en minimal budget (såvida man inte ska vara... L... eller nåt...). När vi ändå är inne på det lite så förstår jag inte alls folk som gör sjukt snygga dräkter men sen inte fixar bra peruk eller SKOR. När det är så uppenbart att de lagt ner massor av tid och pengar på allt annat... Whyyy. :(

 

Fast nu har vi nog varit lite OT...! :D Wiiih.

 

För att återgå till lite mer on-topic bifogar jag en (kanske inte så bra för ändamålet) bild på mig (med en 20-dollar-peruk), kanske kan ni komma på bättre cosplayidéer åt mig än de jag kan komma på!

post-66-0-51299900-1336177729_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den här kanske!

 

Skämt åsido, när du nu är villig att ta peruker och allt sånt så är det nästan lättare att säga vad du INTE kan dräktleka som. (Till exempel, öh, Dutch.) Det är ju inte så att man kan ta tillvara på så många andra egenskaper än frisyr och hårfärg, eftersom animéansikten oftast är så egenskapslösa. Jag ser inget med dig som begränsar vem du skulle kunna klä ut dig som.

 

Så då kan jag väl också dra till med vad som helst. Medusa från Soul Eater? Då får du måla armarna! :v

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gillar första förslaget! :D

 

Jag tycker nog att man kan titta på ansikte och sånt också, ser man gammal ut är det t.ex. inte lätt att se ut som en kawaii-chan och är man ung inte lätt att vara övertygande som en äldre karaktär. :3 Jag vill t.ex. egentligen gärna cosplaya C.C. men tycker inte att mitt ansikte ser "coolt" eller öh, "seriöst" nog ut. Eller nåt.

 

Hur som så ska jag kolla upp Soul Eater (varför finns den inte på crunchy ;_;)!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 months later...

Kanske lite av et sidospår men tycker att det hör till ämnet (säg till om jag ska ta det i en annan tråd). Jag funderar på att cosplaya (vet inte som vad än) men jag är brutalt dålig på att sy, så jag överväger att köpa en dräkt. Jag undrar därför vad som skulle vara en rimlig prisklass de cosplays jag kollat på ligger runt 1200 kr i svenska pengar. Är det rimligt eller finns det billigare allternativ?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...