Hoppa till innehåll
Anime.se

Shikabane Hime


Blå
 Share

Tror du att Shikabane Hime kan bli en ny Gainax succé?  

27 medlemmar har röstat

  1. 1. Tror du att Shikabane Hime kan bli en ny Gainax succé?

    • Ja
      18
    • Nej
      9


Rekommenderade inlägg

SHhYiDvCE.png

 

Hemsida: StarChild

Startar: Hösten 08 (Oktober om jag inte ser fel)

 

Gainax nya projekt som ska komma nu till hösten, ska de lyckas igen? Förra året bjöd de oss på förra årets bästa anime, enligt oss på anime.se. Det nya projektet heter som rubriken lyder; Shikabane Hime.

 

Med många duktiga och erfarna medlemar i produktionsteamet så kanske kanske man ska hoppas på något nytt och spännande som vi inte fått sett i år. Två stycken väldigt duktiga producenter ska sammarbeta för att få det här att bli något bra, nämligen Hiroyuki Yamaga, studions grundare och producent till bland annat Wings of Honneamise: The Royal Space Force och producenten till TTGL, Yasuhiro Takeda.

 

Serien är en adaption på Yoshiichi Akahito manga. Jag var självklart tvungen att kolla in manga, och det här kan nog helt klart bli något att längta till. Handlingen är dock något oroande och stilen är något som kan tänkas bli mildare. Mycket blod och lösa lemmar och deformerade kroppar är vad första kapitlet om flickan som försöker att döda 108 Shikabane, eller zombies om man så vill, för att komma upp till himlen, lite Soul Eater vibbar?

 

Men det som oroar mig dock är att varje avsnitt kommer vara den andre lik. Men jag hoppas mycket att så inte kommer vara fallet och att vi som sagt var kan komma få något nytt på skräckfronten.

 

För att ha något att diskutera tills mer info kommer eller serien startar lade jag till en lätt fråga. Tråden kommer att uppdateras senare med mer karaktärsinformation och lite annat som saknas för tillfället.

 

KARAKTÄRER

 

Makina Hoshimura

Nana Akiyama

Huvudpersonen i serien och tilllika Shikabane Hime (Lik/Kadaver prinsessan) röstas för mig av en helt okänd person, Nana Akiyama. Men hon är inte helt färsk utan har en karriär som model, aktör och sångare.

 

Om Makina då. Hon är ute efter 108 lik, ett kontrakt som hon gjort med buddhistmunken Keisei. Om hon klarar av detta så kommer friheten att komma med resan upp till himlen. Och innan någon frågar. Hon har redan dött och är därför odödlig!

 

Mer info kommer att komma.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man kommer ju garanterat att titta på den, så mycket är säkert. Personligen så skulle jag hoppas på något mer seriöst än TTGL, även om den var bra på sitt sätt. Det verkar ju vara något mörkare detta, om man får tro Blå vill säga, och det gör jag ju. =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

lemlästande + en tjej med vad som ser ut som medelstora... eller nej ska nog inte ta det här... Jo tror på denna serien uppskattade visserligen inte TTGL så mkt som flera på forumet gör, men ser fram emot denna serien, kanske inte blir ett mästerverk men blir absolut sevärd misstänker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 months later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

He is my master är ju nice om man är ute efter en fanservice-serie med lätt komedi, perfekt att se ett avsnitt då och då över lunch.

 

Det vore ju trevligt om Shikabane Hime blir en succéserie eftersom jag väntar på att något skall komma som får mig att känna att jag måste se nästa avsnitt, har varit dåligt med det på sista tiden tycker jag iallafall.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

He is my master är ju nice om man är ute efter en fanservice-serie med lätt komedi, perfekt att se ett avsnitt då och då över lunch.

 

Det vore ju trevligt om Shikabane Hime blir en succéserie eftersom jag väntar på att något skall komma som får mig att känna att jag måste se nästa avsnitt, har varit dåligt med det på sista tiden tycker jag iallafall.

 

zomg, skatan is back!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

He is my master är ju nice om man är ute efter en fanservice-serie med lätt komedi, perfekt att se ett avsnitt då och då över lunch.

 

Det vore ju trevligt om Shikabane Hime blir en succéserie eftersom jag väntar på att något skall komma som får mig att känna att jag måste se nästa avsnitt, har varit dåligt med det på sista tiden tycker jag iallafall.

 

zomg, skatan is back!

 

. . . Or is he?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 months later...

Kanske lite väl sent att skriva som en nyhet. Men en andra säsong är iaf bekräftad och kommer att börja sändas i januari nästa år. Shikabane Hime: Kuro blir namnet. Första säsongen har röd i namnet och nästa svart, om det nu har någon som helst betydelse kan jag inte svara på nu då jag inte märkt något specifikt med namnet på den som går just nu. Kanske bara att det är ett annat sätt att använda nummer på? Mer om det hela går att läsa på ANN.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...