Hoppa till innehåll
Anime.se

Human Tetris kommer i svensk TV


b8q
 Share

Rekommenderade inlägg

  • 1 month later...

Strålande nyheter indeed!

 

Det här tänker jag inte missa för allt i världen, jag tror det kommer att bli en riktig höjdare. Det återstår att se om svenskarna kan nå upp till japanernas nivå av löjlighet. (De får nog hitta på något annat än de silvriga maskerad-kostymerna).

 

:D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hur kan jag ha missat detta!? Och varför anar jag att detta kommer bli något av de största fiaskon i TV-historia? I Japan är tetris-delen bara ett inslag i ett annat program (har jag för mig) och dessutom är det knappast blodigt allvar mellan lagen. Ena laget som alltid är där (de röda) får vanligtvis alltid de absolut lättaste medan bortalaget (de blå) alltid får dras med de absolut värsta och totalt sinnesjuka.

 

I Japan är detta lek och skoj, i Sverige anar jag försök till seriös tävling... fast å andra sidan, det gäller TV6 så jag är inte så säker på det... men jag tvivlar på att så många svenskar skulle vilja klä sig i kroppsdräkt, hjälp och armbågeskydd... i TV. I Japan spelar det ingen större roll vem som vinner, deltagare hoppar självmant i och vinner genom uppenbart "fusk", allt för underhållningens skull. I Sverige kommer vi garanterat kunna ringa in till programmet och rösta på vinnaren, och i publiken sitter folk med mentometerknappar. Sedan i slutet så kommer man läsa upp juryröster från 12 platser från norr till söder för att sedan bestämma vem som går vidare i den stora finalen som sänds tre månader senare direkt från Prag, DÄR VI ÄR DE ENDA DELTAGARNA!

 

Kanske spårade ur lite men... mjae, får se hur det här blir...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...