Hoppa till innehåll
Anime.se

Gundam 00 2nd season


Blå
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 51
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

  • 3 weeks later...

6

ooo vad jag verkligen gillar denna serie just nu, Saji verkar ha bestämt sig (äntligen) och med tanke på smygtitten ifrån nästa avsnitt verkar som att Halleluja och Soma kommer reda ut det ^^ hoppas bara Louise kommer få reda på att Saji är hos CBs så det blir mer dramatik ifrån hennes sida också.

 

Samt fan om Andrei försöker nåt med Louise eller ja ni vet vad jag menar försöker förföra henne eller nåt.

 

Louise + Saji = Win. det måste bli dom 2 annars blir jag ledsen ;_;

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

7

YESSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS :') vackert bara vackert jag är så glad för Hallelujas skull :'). Samt en så bra kyss där också det var verkligen vackert. Sen när Sergei tackar Halleluja för hjälpen 4 år sedan var ju bara :'). Var lite rädd dock att han skulle bli ner skjutten eller nåt av Lyle (Lockon Stratos)

 

Graham (Bushido) börjar jag gilla mer och mer också ^^. Han har Ära det märktes i detta avsnitt.

 

Hoppas verkligen det bästa för Saji och Louise nu också.

Men det skulle också sitta fint med ett sorgligt slut för dom också, så som Christina Sierra och Lichtendahl Tsery fick gå till mötes. AAAA det var så tragiskt ;_;... nu när man tänker på det så blir man lite våt i ögonen ;_;

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

7

YESSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS :') vackert bara vackert jag är så glad för Hallelujas skull :'). Samt en så bra kyss där också det var verkligen vackert. Sen när Sergei tackar Halleluja för hjälpen 4 år sedan var ju bara :'). Var lite rädd dock att han skulle bli ner skjutten eller nåt av Lyle (Lockon Stratos)

 

Jo riktigt trevligt, vet inte vore intressant ifall sergei blev nedskjuten... men helt okej som det blev nu. Tycker de e lite synd att de bara "dödade" Soma Peries bara så där... iofs så började hon med allt de dära "I´m a super soldier"-igen, vilket kändes små segt när hon nyss fått en bra karaktär. Men sen bara nu försvann hon och så vaknade Marie... A well.. blev bra ändå

 

Graham (Bushido) börjar jag gilla mer och mer också ^^. Han har Ära det märktes i detta avsnitt.

 

Ära... hmm, han är helt jäkla dum i huvudet.. känns väldigt dryg bara. Tyckte inte om honom innan, och om något har han blivit värre. må vara att 00-gundam inte är helt stabil än, men man tycker ändå att den borde kunna banka skiten ur allt som dem skulle ha kunnat bygga... ändå verkar hans gundam vara grymt kraftfull, tråkigt men sant.

 

Hoppas verkligen det bästa för Saji och Louise nu också.

Men det skulle också sitta fint med ett sorgligt slut för dom också, så som Christina Sierra och Lichtendahl Tsery fick gå till mötes. AAAA det var så tragiskt ;_;... nu när man tänker på det så blir man lite våt i ögonen ;_;

 

Skulle kunna bli ett förhållande mellan Louise och Sergeis son också.. trots allt verkar Andrei(?) vara pigg på Louise iaf. Skulle bli nåt sånt sjukt drama av den soppan.

 

 

Kommer iaf bli intressant att se hur Marie kommer att agera för Celestial being... tvivlar starkt på att hon bara kommer att sitta och titta på. Kanske nån experimental dual-pilot gundam med marie och Hallelujah? :3

 

btw, kommer förhoppningsvis få vampire dance in the bund v3 före dig Boda :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

OH

MY
GOD
Alltså, får läskigt sköna vibbar av Gundam 00 nu. Introducerandet av ett helt galet vapen som faktiskt används för att utplåna hela städer kan ju inte annat än tillfredsställa en.

 

Nu introduceras 0-Raiser också. Och frågan är hur bra 00 kommer bli med det här tillägget. Och wtf, Hallelujah?!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag måste säga att ändå sedan jag såg Gundam WING för första gången har jag gillat Gundam-serierna och försökt se så många som möjligt, dock så verkar jag inte klara utav många utav de tidigare serierna och tappar tyvärr intresset.

 

Dock så är det inte så med Gundam 00

Oh nej! Redan första säsongen fick mig att fastna. Serien har alla elementen från de föregående fast är än bättre och verkar även återspegla karaktärerna så mycket bättre och mer realistiskt än i föregående Gundam-serierna jag sett.

 

Andra säsongen utav 00 är hitills bara... WOW! Plotten är må hända lite avancerad men det är det absolut bästa med det hela. Man får förståelse för vad som händer politiskt så väl som militäriskt vilket ger serien en underbar känsla.

 

Varje avsnitt hitills har alltid haft allt vad man förväntat sig och mer, och istället för att mätta ens hunger så späder den på den! Alltid någonting spännande, upplyftande och fantastiskt underbart eller andlöst sker som får en att gråta och skratta.

 

I första säsongen hade jag ingen aning om vad Saji Crossroads egentligen hade för roll, jag kände att han var lite överflödig men antog att han skulle göra någonting dramatiskt eller hålla någon nyckelroll senare i serien, och se och häpna, han och hans flickvän är riktigt inne i smeten just nu!

 

Alla karaktärer har ett syfte, om än hur litet och kort det än är så är det inte ovesäntligt. Jag är starkt imponerad utav denna serie, vilket kanske bådar illa för framtiden då jag kommer förvänta mig lika goda serier de kommande åren =P.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 months later...
  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

näe ska jag vara den första som ska skriva lite efter seriens slut

Slutet var inte det jag förväntade mig precis ALLA ÖVERLEVDE >.> till och med Patrick seriöst... Men bortsett ifrån det gillade jag slutat. Måste dock säga att jag bara älskad när Allelujah/Halleluja och Lockon slogs mot Revive Revival och Healing Care... det var mumma :*)

 

Saji och Louise verkade sluta bra för dom iaf... Louise var tillbaka på sjukan med Saji bredvid sig som det borde vara :*)

 

Allelujah/Halleluja och Mari/Soma Peris tillsammans ^^

 

Synd om Lockon tycker jag som inte fick nån >.> men fick sin hämnd iaf >:)

 

Setsuna nja vad ska man säga han är som han alltid har varit >.>

 

iaf JAG hade faktist hoppats att några av Celestial being skulle dött i slutet iaf bortsett ifrån Teria OM man nu kan räkna honom som död, då han blev ett med Veda. Jag menar om jag hade fått bestämma hade jag låtat typ Healing dödat Maria/Soma så hade liksom Allelujah blivit rasande och sen dödat Healing samt mist sitt eget liv i fighten. Eller att Lockon iaf hade dött när han dödade Revival.

Ja jag gillar när det lite tragiskt >.>

 

En sak som jag störde mig på ganska mycket också. Varför var alla Innovators/Innovade vid liv i slutet?

 

Jag vill ge serien 9 av 10 men i dags lägget för den 8½ av 10 sen får vi se hur det ser ut när filmen kommer nästa år ^^ ÅÅÅÅÅåååååå Mumma kan inte vänta, önskar att det handlar om Utomjordingar. Men det är knappast troligt ;_; det troligaste är väl att Aoelia gjorde en Backup plan och skickade den till Mars eller nåt och nu har den aktiverats eller så är det mera Innovades/Innovators där som vill ha världsdominans men originala GN Drives :P dvs mera gundams kanske :D... Ajja den som lever får se, som det heter ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...