Hoppa till innehåll
Anime.se

Gundam 00 2nd season


Blå
 Share

Rekommenderade inlägg

Gundamo00.png

 

Startdatum: 5/10 - 2008

Avsnitt: TBA

Genre: Drama, mecha, sci-fi

Öppningslåt: "Fleeting and Everlasting Sorrow" av Unverworld

Avslutningslåt: "Prototype" av Chiaki Ishikawa

Hemsida: Gundam 00

 

Anime.se Anime Awards 2008:

 

fjzZXialz.png

 

Vi har fått vänta ett litet tag på att den här andra säsongen av Gundam 00 skulle komma, men å andra sidan hade/har vi Code Geass i dess frånvaro från Sunrise. Fyra år har hunnit paserat sedan striden mellan Celestial Being och UN Forces. Saker och ting har tyvärr inte blivit bättre och ännu en gång så bestämmer sig Setsuna för att dra på sig overallen och Gundamstället för att slåss för vad han tror på.

 

Höstens "måste se"? Efter första säsongen finns inga tvivel hos mig åtminstånde på att jag kommer följa den här lika hängivet. Vad jag hoppas på mer från andra säsongen är dock lite mindre snack och mera action. Inte för att det var helt fel med lite snack så föredrar jag som sagt mer action utav en sådan här typ av serie, då när första säsongen bjöd på actionscener satt jag och njöt.

 

Det finns endel trailers där ute att se, men den här känns som ett måste för att få upp rätt stämning. Eller så tar man bara en titt på den här korta men intensiva teasern.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 51
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

  • 2 weeks later...

Jag älskade den föregående säsongen!

 

Jag har gillat Gundam ett tag men Gundam 00 är definitivt den bästa hitills. Jag skrev en recension om den på min egen blog för ett tag sedan där jag nämnde bland annat hur bra dom lyckats gå ifrån återanvändandet av samma scener i strider som alla de föregående hade i överflöd.

 

Att säsong två kommer bli bra har jag ingen tvekan om. Såg trailern för ett bra tag sedan och jag tror nog att om folk inte är allt för konservativa så kommer detta nog anses som den bästa Gundam serien hitills!

 

När det väl kommer till vad jag vill se i serien så håller jag nog lite med om att jag vill ha lite mer kärlek, även om inte ett förstort fokus i det, som i SEED. Mer subtilt, som i Wing.

 

Jag gillar snack i serier, så länge det inte går överstyr där heller, i Gundamserierna går det sällan överstyr men ibland så säger dom samma sak lite för många gånger. Jag ser gärna att den fortsätter i samma stil som förr och det skall förhoppningsvis bli en minst lika spännande avslutning på denna underbara serie som de föregående.

 

Mums!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

i början av säsong 1 hade jag en massa saker jag irriterade mig på något fruktansvärt och som tur var så försvann det ju längre säsongen gick och till slut tyckte jag den var helt ok..

 

kan väl erkänna att jag fortfarande tycker Seed är bättre samt dem äldre serierna.

 

men jag tror "säsong 2" blir bättre än säsong 1 iaf :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

i början av säsong 1 hade jag en massa saker jag irriterade mig på något fruktansvärt och som tur var så försvann det ju längre säsongen gick och till slut tyckte jag den var helt ok..

 

kan väl erkänna att jag fortfarande tycker Seed är bättre samt dem äldre serierna.

 

men jag tror "säsong 2" blir bättre än säsong 1 iaf :)

Heh, vad störde du dig på? Jag tyckte att första säsongen var bra redan från början även om den lämnade vissa saker oupplösta där i slutet, men det förväntade jag mig då det redan var bestämt att en andra säsong skulle komma.

 

Seed bättre än denna serie? WTF?! I SEED är det lite för mycket ologiska reaktioner här och var och för stora strider för att serien skall vara bättre än denna. Hitills lika bra om man jämför första halvan av serien mot 00.

 

Wing däremot tycker jag hitills är bättre karaktärsmässigt men på alla övriga fronter så slår än så länge 00 alla Gundam serier jag har sett, har då inte sett så många fler utöver Wing, SEED, SEED Destiny, ZZ och några avsnitt av orginalet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ep 1

OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG.....

 

kan inte sluta slå med händer i luften ^^ whihihi precis så skulle den börja som den gjorde allt var perfekt, musiken, en trasig Exia och många frågetecken osv.

Tex: Lockon har han blivit klonad eller är han en Android nu?

Louise, jag trodde hon skulle vara med Celestial Being och inte med Livons (eller hur dom stavar hans namn).

Halleluja när blev han tillfånga tagen >.<

och en massa andra frågor, men man får hoppas att dom blir besvarade inom en snar framtid, typ nästa avsnitt ^^

 

Suck, jag ville faktiskt att Louise skulle vara med Celestial beings det skulle kännas mer rätt faktiskt >.<

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Efter jag sett första avsnittet säger jag bara samma sak jag sa tidigare:

 

ahum:

 

*DROOL* >:D >:D >:D >:D

 

boda

Suck, jag ville faktiskt att Louise skulle vara med Celestial beings det skulle kännas mer rätt faktiskt >.<

Vem har sagt att hon inte blir det senare, med pojkvännen redan där kanske hon följer.... eller så går hon psycko....

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

avsnitt 1

Ganska stor skillnad i jämförelse med det lilla man såg i slutet av sista avsnittet i första säsongen. Trodde Louise skulle vara nån assistent åt Tieria, såg så ut då. Inte att hon skulle bli nån extended drogberoende historia, sen att hon garanterat dör är en annan femma, eller ja 75% chans att hon dör, perfekt snyft historia...

Det är inte Lock On, det är hans tvillingbror som omnämns i första säsongen.

 

Kan det varit giftemål som ryssen, Sergei Smirnov och Allelujas (Halleluja var den som "dog" iirc) syrra, Soma Peries? Mycket möjligt i så fall dör ryssen också, då får hon upp kämpar glöden igen.

 

Wang Liu Mei har vuxit :') får tårar i ögonen, men hennes bröst har inte vuxit i takt med hennes höjd tbh. Men hon ser faktiskt ut och vara någorlunda i proportioner med "verkligheten". Så de var bara en plot med huge boobes i säsong ett för att göra dem realistiska i säsong 2!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag gillade aldrig Gundam seriena speciellt mycket.

Försökte se några här och där men hängde jämt upp mig på

"Power Ranger" stuket när det gäller robotarna...

 

Men Gundam 00 lyckades faktiskt fånga mitt intresse nåt enormt. :)

såg hela första säsongen där och kommer kolla på denna med. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

episod 01

Jag gillar verkligen Lockon Stratos, men jag tycker att det är dåligt när döda karaktärer kommer tillbaka till livet såhär (Såvida det inte är Lockons tvillingbror). Hur stor är sannolikheten att han överlevde explosionen i första säsongen? Än mindre, vem skulle ha räddat honom mitt ute i rymden?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ep 1

Det ÄR Lockons brorsa, Setsuna säger t.o.m hans namn.

 

Iaf, jag kom hinkar när jag såg detta och då skojjar jag inte! Må överdriva till viss del men detta var fruktansvärt otroligt jävla bra. Antagligen fångade dom Allelujah någongång efter slutstriden i s1, förhoppningsvis är det väl bara en tidsfråga innan dom befriar honom.

 

En sak jag funderade på i slutet......om Wang ger CB info, då är frågan om hon gör det för att vinna deras förtroende och sedan slå dom med en slemmig torsk rätt i ansiktet. Eller är det så att hon blåser Ribbons? Vad tror ni?

 

Läs inte detta om du inte vill veta vad som komma skall

 

Episode 2 Twin Drive

 

Setsuna asks Lyle to join Celestial Being. Meanwhile, A-LAWS is in a state of panic because of the appearance of Gundams. But then, a mysterious Masked Man appears in their headquarter. Another spoiler says that Saji finds out who attacks Louise's family.

 

 

Episode 3 Allelujah Rescue Operation

 

Allelujah is imprisoned in a special prison for those who opposed the Federation. Setsuna, along with Sumeragi who returns to Celestial Being decide to carry on an operation to rescue Allelujah.

 

Episode 4 The Reason To Fight

A-LAWS continue their next operation. Klaus and other leaders of Kataron try to contact Celestial Being. Shirin, who is worried about Marina's whereabouts decide to follow them. Meanwhile, while traveling through the Arabian Sea, is attacked by Lindt (not sure about the spellings, he is the white hair A-LAWS) and his underwater MSs

 

Episode 5 The Burning Homeland

Federation uses Celestial Being's reappearance to promote A-LAWS. This is because of Ribbons's information control. Ribbons is not just an Innovator, he also uses an important person behind the scene for his world unification plan. Meanwhile, Celestial Being meets with Kataron, and Klaus declares to offer their assistance.

 

Episode 6 Scar

Kataron Soldiers are felled by the attack of A-LAWS, their last words remind Sumeragi of her forbidden past, causing her to faint. Meanwhile, Katie receives report of Lindt, her expression darkens. Peris witnesses the attack and is sadden. She receives message from Sergei, and feels his thoughts.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...