Hoppa till innehåll
Anime.se

Mer Hajime no Ippo-anime


Sceleris
 Share

Rekommenderade inlägg

Japp. Det var mer än fem år sedan den senaste OVA:n kom ut. Sedan: tystnad. Och så plötsligt:

 

"Det kommer mer Hajime no Ippo på TV!"

 

Det är sällan som TV-animé får fortsättningar efter så lång tid, och denna serie hade vi inte räknat med som ett undantag. Men nu i januari 2009 kommer det alltså en fortsättning på den omtyckta (men inte helt kommersiellt framgångsrika) TV-animén om boxaren Ippos väg mot världstiteln, baserad på den ofantliga mangan som gått sedan 1989 och är uppe i snart 90 samlingsvolymer utan tecken på att närma sig ett slut.

 

Tejpa händerna, in med munskyddet och på med handskarna, för snart slår gonggongen igen.

 

Källa: Scab. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 months later...
  • 1 month later...

HAJIME!

 

Låter underbart! Jag blev verkligen fångad av den serien, trodde aldrig dom skulle göra mer.

 

För övrigt är jag lite nyfiken, eftersom jag råkade se att några läser mangan, vilken jag aldrig sett i en bokhandlar affär, har jag missat den totalt eller säljs den inte på vanliga bokhandlar butiker som Bokia?

 

Är inte mycket för manga nuförtiden, men det var den som ledde mig till anime. Och jag läser ofta om dom böcker jag har och tycker fortfarande dem är otroligt bra. Även fast jag inte köpt fortsättningen av One piece vilket jag helst skulle vilja göra nästa gång jag köper manga, så vill jag gärna veta lite om Hajime no ippo mangan. Sådant som, hur mycket längre är mangan än animen? Görs den fortfarande(vilket jag fick intryck av, men sen 1989? tyckte det lät lite mysko)?

 

Tack för upplysningen om en antagligen alldeles för överskattad ljus framtid framför en ny sässong med Ippo:)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om man säger att förstasäsongen +filmerna täcker ca 350-400 kapitel, så är det det dubbla antalet kapitel ute just nu. dvs ca 850 kapitel eller ja snart iaf.

 

Och nej den verkar inte gå mot nåt slut än på ett bra tag. Den har faktiskt lyckas hålla uppe stämningen, och hittills har den inte uttjatad eller upprepande som längre serier faktiskt har en tendens att bli..

 

Långt gående serier finns det några stycken av, Berserk är ett annat exempel (om än inte lika många kapitel ute).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För övrigt är jag lite nyfiken, eftersom jag råkade se att några läser mangan, vilken jag aldrig sett i en bokhandlar affär, har jag missat den totalt eller säljs den inte på vanliga bokhandlar butiker som Bokia?

Mangan finns inte lanserad på vare sig den engelsk- eller svenskspråkiga marknaden. Vad det innebär att vissa här läser den får du räkna ut själv... :P

 

Sådant som, hur mycket längre är mangan än animen? Görs den fortfarande(vilket jag fick intryck av, men sen 1989? tyckte det lät lite mysko)?

Mangan har gått sedan 1989 och är uppe i 840 kapitel samlade i 85 böcker, en av världens längsta serier (sannolikt en av Japans tio längsta). Den går fortfarande. Den gamla TV-serien slutar vid kapitel 269 (bok 31). Den nya TV-serien började med att animera från kapitel 315. (OVA:n och filmen täckte lite material däremellan också.)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mangan finns inte lanserad på vare sig den engelsk- eller svenskspråkiga marknaden. Vad det innebär att vissa här läser den får du räkna ut själv... :P

 

Dom har helt enkelt pluggat vädligt mycket japanska eller gillar att titta på bilderna=)

 

Tack för upplysningarna i varje fall, Jag visste inte att det fanns en OVA, vilken förkortning jag just börjat sätta min kunskap runtom. Jag gissade på att det fanns eventuella filmer, dom ska jag leta efter:) Tack igen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...