Hoppa till innehåll
Anime.se

J-drama tråd


dengo
 Share

Rekommenderade inlägg

Tråd? Du menar inte forum, typ ett dedikerat J-drama-delforum? Vi har funderat på saken, men tills vidare kan du ju skriva i "Övrig japansk film". Du får skapa separata trådar om enskilda serier om du inte vill hålla dig till samlingstråden "Japanska dramas".

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tråd? Du menar inte forum, typ ett dedikerat J-drama-delforum? Vi har funderat på saken, men tills vidare kan du ju skriva i "Övrig japansk film". Du får skapa separata trådar om enskilda serier om du inte vill hålla dig till samlingstråden "Japanska dramas".

men men men men..... jo jag menade ett eget forum för J-dramas och J-tv.

Kanske J-tv?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bör inte det omfattas inom "Övrig japansk film", jag vet att vi diskuterat olika otecknade japanska tv-serier där också, trots namnet. Om man är ute efter scenuppsättningar tror jag inte det skulle vara något problem att skriva om det där heller.

 

Man kanske skulle döpa om den till "Övrig japansk media" =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om man är ute efter scenuppsättningar tror jag inte det skulle vara något problem att skriva om det där heller.

Det känns lite mer "japansk kultur" över det, dock.

 

Om scenuppsättningar hamnar inne bland all annan kultur, såsom röda parasoller och sådant känns det ändå som att det skulle kunna bli en liten soppa över det hela, bland diskussioner om urjapan och japansk historia, integrera diskussioner om PoT och LHLC i ett forum tillsammans med japanska tvserier och filmer, det är mitt förslag...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

(PoT, Prince of Tennis? LHLC?)

 

Det känns lite för brett för att hamna under "TV-serier och filmer", och oftast av en annan kulturell karaktär. Det kan hända att vi kommer använda en annan kategori där scenuppsättningar kommer passa bättre, men tills vidare skulle jag rekommendera forumet "Japansk kultur" för den som vill diskutera japanska kulturyttringar vars medium inte är film eller TV.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alltså film är film, serier är serier. Serier är oftast kopplat till program, rättelse, en serie kan vara ett program. Dessa program/serier är oftast TV-serier i någon form.

Film känns inte har nödvändigtvis med tv-produktion att göra.

Japansk film är också inte fullt så bred, enligt min kännedom såsom tv-programmen.

Inom japansk tv har vi bland annat j-dramas, diverse annan underhållning och utbildningsprogram.

 

Jag skulle tycka att Japansk kultur kan falla in inom Japansk tv såväl som Japansk tv kan falla in i japansk kultur, men de är lika säregna.

 

 

 

Tillbaks för röstning om J-tv är att jag tror att J-tv är lite närmare Anime-ritkningen som forumet ändå har än de övriga.

Det finns väl ett antal animen som blivit drama och tvärtom. Det finns väl också en rad program som presenterar manga och anime and so on.

 

Men jag kan ha fel, det är vad jag tror.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om man är ute efter scenuppsättningar tror jag inte det skulle vara något problem att skriva om det där heller.

Det känns lite mer "japansk kultur" över det, dock.

 

Om scenuppsättningar hamnar inne bland all annan kultur, såsom röda parasoller och sådant känns det ändå som att det skulle kunna bli en liten soppa över det hela, bland diskussioner om urjapan och japansk historia, integrera diskussioner om PoT och LHLC i ett forum tillsammans med japanska tvserier och filmer, det är mitt förslag...

 

Vfan klibbis, sluta posta och börja jobba!!!! *PISKAR*!!!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alltså film är film, serier är serier. Serier är oftast kopplat till program, rättelse, en serie kan vara ett program. Dessa program/serier är oftast TV-serier i någon form.

Film känns inte har nödvändigtvis med tv-produktion att göra.

Japansk film är också inte fullt så bred, enligt min kännedom såsom tv-programmen.

Inom japansk tv har vi bland annat j-dramas, diverse annan underhållning och utbildningsprogram.

 

Jag skulle tycka att Japansk kultur kan falla in inom Japansk tv såväl som Japansk tv kan falla in i japansk kultur, men de är lika säregna.

 

 

 

Tillbaks för röstning om J-tv är att jag tror att J-tv är lite närmare Anime-ritkningen som forumet ändå har än de övriga.

Det finns väl ett antal animen som blivit drama och tvärtom. Det finns väl också en rad program som presenterar manga och anime and so on.

 

Men jag kan ha fel, det är vad jag tror.

 

Vi kommer inte göra några ändringar eller tillägg i forumet i år, allting är låst just nu och kommer inte öppnas för ändringar förrän januari, påminn mig då så skall vi se.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om man är ute efter scenuppsättningar tror jag inte det skulle vara något problem att skriva om det där heller.

Det känns lite mer "japansk kultur" över det, dock.

 

Om scenuppsättningar hamnar inne bland all annan kultur, såsom röda parasoller och sådant känns det ändå som att det skulle kunna bli en liten soppa över det hela, bland diskussioner om urjapan och japansk historia, integrera diskussioner om PoT och LHLC i ett forum tillsammans med japanska tvserier och filmer, det är mitt förslag...

 

Vfan klibbis, sluta posta och börja jobba!!!! *PISKAR*!!!

 

YEAOUCH! Okay herrn!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det finns väl ett antal animen som blivit drama och tvärtom.

Det är snarare mangan som blir drama. En drama som blivit anime har jag aldrig sett, då är det också snarare en manga som ligger som grund från början.

same same but different :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Share

×
×
  • Skapa nytt...