Hoppa till innehåll
Anime.se

Jag är så bäst på datorer - ska bränna min första DVD


zimeon
 Share

Rekommenderade inlägg

Ehm…

 

Fick för första gången hårddiskplatsbrist ever på en dator (KAN det ha att göra med att dajväxar?). En WinXP-burk är det. Men jag tror i alla fall att jag har en DVD-brännare. Eller ja, jag vet faktiskt inte. Jag köpte den för något år sen, tror jag, för en mycket billig penning. Är det troligt att den kan bränna också?

 

Misstänker att man behöver något specifikt program också, för att bränna in grejer på DVD:n, eller ingår ddet i XP-operativet? Jag har ingen DVD-R-skiva än att testa med, så det är lite svårt att experimentera, och jag tänkte att jag kunde ställa frågan här först så att jag vet om jag ska handla en ny drive också.

 

Någon som kan hinta? Är det troligt att en pissbillig DVD-spelare som är typ ett år gammal även kan bränna skivor, eller skulle det isåfall stå DVD-R på fronten, med R lysande i neonsvart?

 

Och ingår bränning i XP? Om inte, vilket simpelt gratisprogram rekommenderas?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om du har en brännare skulle det antagligen stå RW på den, DVD-RW eller liknande, de flesta har rewritable funktion iaf numera.

 

XP kan du bränna skivor i ja, allt du behöver göra är att öppna fönstret för brännarenheten och droppa ner filerna där i och sen klicka på en knapp som bör finnas där som heter "burn cd" eller "write cd/dvd"...något sådant iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...