Hoppa till innehåll
Anime.se

Gissa animen


Gogo
 Share

Rekommenderade inlägg

Jisses amalia! Huset var ju som sagt otroligt likt, och det var huvudsakligen där jag tog det på, efter att jag bekräftat med karaktärerna på andra bilden. Problemen som jag såg det var att kvalitén på bilderna (samt bristande vitbalans i bild 3) skrek att det inte kunde vara en så pass ny serie som denna... i kombination med 4:3-formatet bilderna var i, naturligtvis... underligt...

 

Ny bild inom kort... hoppas jag... har inte hunnit göra något smart ännu, men något borde jag väl kunna luska fram...

 

(mina bilder kommer dock ha ett tydligt hus-tema, så plugga på era byggnader!)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jisses... länka till någon databas eller skriv den på japanska! Efter egen efterforskning TROR jag dock att du har rätt... >.<

 

Hur som helst, det är Seitokai Yakuindomo precis som du försöker säga, en utav de mest intrycksgivande skolorna i moderna animejapan med sin utpräglade träfasad :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jahaaa, den där, då vet jag ju bestämt att du svarat rätt! Synd bara att Genshikens index inte uppdaterats ännu, utan din svenska titel kommer med först om ungefär 15 minuter... förutsatt att jag inte extrakör uppdateringsfunktionen... vilket jag har gjort! :D

 

Uppd. Hmm... jag har hittat en åäö-bugg som inte funnits tidigare... tänka sig att något bra skulle komma ur detta ändå xD

 

För övrigt, heter det inte vanligtvis "elevråd" på svenska? Samt studentkårer i eftergymnasial utbildning.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har funderat på det där. Wikipedia säger att elevkårer bildas av de elever som väljer att gå med, medan alla elever automatiskt är med i elevråd. Elevkårens medlemmar väljer en styrelse, elevrådens medlemmar väljer klassrepresentanter att företräda dem i sammanträden.

 

När jag valde att köra på "elevkår" så tänkte jag mest på att de fyra i serien inte företräder sina klasser, och är med av eget val. Å andra sidan är de väl i denna japanska modell direktvalda av skolans alla medlemmar (minns inte om det var så i serien, men åtminstone brukar det vara så i manga och animé), och då blir det ju mer som ett elevråd.

 

Det känns lite som ett mellanting, tycker jag, men eftersom "kår" har lite andra vibbar kanske "elevråd" är bättre, trots allt. Elevrådets styrelsemedlemmar eller bara Elevrådets styrelse?

 

 

 

Nåja. Nästa bild:

 

EyT4m.jpg

 

orz

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Sceleris changed the title to Gissa animen

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...