Hoppa till innehåll
Anime.se

Gissa animen


Gogo
 Share

Rekommenderade inlägg

Sceleris, jag riktade inte mitt inlägg till dig, utan till tråden i allmänhet. Är det av lathet att man inte orkar hitta någon bild ur en serie som gör att man tar en mindre känd serie bara för att den ska leva längre innan någon gissat rätt?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sceleris, jag riktade inte mitt inlägg till dig, utan till tråden i allmänhet.

Och jag var inte sarkastisk. Det finns inget sätt att veta lätt vad man kan förvänta sig att folk ska kunna. Jag tycker ju liksom att folk borde kunna City Hunter. Eget omdöme är uppenbarligen inte något att gå på, så vad ska man gå på? Antal medlemmar som lagt in verket i sina MAL-listor är ett sätt jag kan komma på för att ta reda på något slags allmän "kändhet".

 

Är det av lathet att man inte orkar hitta någon bild ur en serie som gör att man tar en mindre känd serie bara för att den ska leva längre innan någon gissat rätt?

För min del så försöker (eller försökte) jag välja sånt jag inte valt förut, för att (1) variation förnöjer, (2) visa på bredden i animé, (3) jag inte har så mycket av det populära liggandes, speciellt sånt jag redan har sett. Men vårt forum har många duktiga medverkande, så om de har sett den animé man tar så är det alldeles för lätt med lätta bilder även om serien/filmen är okänd. Men om det snart visar sig att ingen har sett verket så försöker jag åtminstone göra omgången kortlivad.

 

 

YAT?

Inte det.

 

 

wiWtrfNpX.png

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Annars har ni misslyckats som anime-tittare:

 

Jag är misslyckad och ni får nu ursäkta mig som går lite offtopic nu. Men jag är på flaskis sida här om att man bör helst ta bilder från serier som man åtminstone tror sig att många har sett av. Det går kanske självklart inte alltid och filmen som Sceleris valde att ta i sitt val var dock ett bra sådant, tycker jag. En liten udda film som dock är ny, väldigt skoj då att ta lite udda nya saker. Men att ta en udda gammal serie från kanske 70, 80- eller 90-talet känns mest som man försöker hålla på sin tid längre än behövligt, speciellt då chansen är mycket mindre att många skulle ha sett just den.

 

Folk som är lite äldre (anime tittare) här på forumet kanske får försöka anpassa sig efter att många nya vill vara med och leka. Kanske inte så roligt men vill vi ha fler medlemmar som vågar att posta och delta i diskussioner så kanske vi ska börja på deras nivå.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Blå, jag tycker att du är orättvis. De som är nya är ofta unga och har massor av fritid. De har dessutom tillgång till internet med allt vad det innebär av databaser och piratkopiering. Allt det fanns inte när de äldre fansen började glo på animé, så den som är ung idag bör kunna ta igen de äldres försprång på nolltid.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Klart de kan ta igen det på nolltid, men samtidigt förstår jag nog även om de inte är lika intresserade av äldre serier som men nya. Det finns mycket nytt och bra från 00-talet att försöka ta sig igenom.

 

Jag menar absolut inte heller att de äldre anime tittarna ska straffas eller liknande och så seriösa ska vi inte vara heller nu. Detta är enbart en lek, folk får givetvis göra som de själva känner för. Men vill man ha med mer folk i leken, om man inte är allt för naiv, så tar man en serie från 00 eller någon annan stor som kanske Cowboy Beebop eller Eva, typ. Ni fattar nog och jag vill inte vara en jävla tråkmåns och ge förslag på regler. Detta är bara min egen åsikt om hur den är tråden skulle kunna få mer gissningar och mer variation på deltagare.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag är misslyckad

Ja om du helt undgått Sailor Moons existens så håller jag med. Kenzoku vinner den här omgången.

 

Sen så är knappast valet av serier det enda som gör att den här leken är så seg, det handlar mycket om avsaknad av aktivitet. Många skriver inte i tråden såvida de inte är säkra på vilken serie det är vilket totalt tar död på syftet. Vet du inte säkert? Släng ur dig något random som skulle kunna passa in. Oftast så får man posta ett par bilder innan mer än en person i huvudtaget svarar och om man väntar på att någon ska gissa blir man anklagad för trådmord :/ Sluta klaga och börja gissa säger jag, det är ingen lek om deltagarna sitter och rullar tummarna. Om det visar sig att ingen har sett serien så får man helt enkelt byta till något som är mer populärt eller ge ledtrådar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Paniponi Dash? Jag vet att jag kan den här!

 

 

Btw, för att sammanfatta grejerna ovan, kör gärna äldre serier, inget emot... men försök inte gräva så djupt och obskyrt så att oddsen att någon har sett den är lägre än Glocalnet. Försök vilseleda genom att ha finurligt uttänkta bilder, är man tvungen att ta en bild som helt klart visar seriens huvudperson(er) och ingen gissar så är det uppenbarligen inte en bra serie att ta ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Sceleris changed the title to Gissa animen

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...