Hoppa till innehåll
Anime.se

Windows 7


Robbana87
 Share

Rekommenderade inlägg

Ja, bara uppgraderingarna. Och eftersom Windows 7 i Europa inte får levereras med Internet Explorer förinstallerat har man inte velat göra ett europeiskt uppgraderingspaket, för att det skulle göra testprocessen så mycket jobbigare. (Tänk vad många fel som kan uppstå när man uppgraderar ett XP med IE till ett W7 utan IE.)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 98
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Jamen, tänk vad de stackars företagen som utvecklar ftp-klienter måste lida nu!

 

Windows Explorer har ju alltid haft en inbyggd ftp-klient! Man kanske skulle ta och skriva ett brev till EU angående detta. Microsoft försöker ju få monopol över ftp-marknaden också!

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo, jag syftar på full-versionernas pris, inte uppgraderingspriset (som f.ö. verkar vara gratis för folk som köper en dator med vista installerat nu och fram till januari 2010).

windows-7-dyrast-i-europa

 

Och jag tycker EU har för mycket skumma ideér för sig nu för tiden, de ville nämlige att Microsoft skulle skicka med flera webbläsare för att skapa större valmöjlighet. istället som innan när jag bara behövde surfa till firefox´s hemsida, så måste jag först installera IE, för att sedan kunna surfa till firefox hemsida <_< (ja så vida jag inte tankar till en annan dator först, lägger över på USB och sen installerar FF), massor extra jobb i vilket fall som helst. Ser inte alls problemet med att microsoft skickar med sin egen webbläsare, visst windows har större marknadsandel än apple (som också skickar med sin egen webbläsare), men IE har ändå bara tappat andelar i massor de senare åren, jag skulle förstått bestlutet om de var för 10+ år sedan, men i dagsläget?

 

Något som är värt att gnälla på är i så fall att msn protocollet är stängt, så att utvecklare av alternativa msn-klienter får ett rent helsike att ta reda innebörden av olika kommandon från/till microsofts msn-servrar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det hade varit vettigare med anti-IE-grejen om man faktiskt kunde köpa webbläsare i butik ("Firefox 3, bara 129 SEK!") så man hade fått installationsmedia, men som Dread säger blir det ju en massa jobbigare att få tag på den läsare man vill ha om det inte följer med åtminstone en enkel webbläsare när man installerat. (Men det kanske det gör? Kanske själva motorn är kvar och integrerad i Explorer, ungefär som FTP-funktionaliteten?)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har kört Windows 7 ett tag nu och tycker det är awsome. Körde ju XP innan och det har ju hänt lite på 8 år. Jag är ju inte så avancerad användare men allt jag har gjort hittills har fungerat prefect och de funktioner jag har pillat på har varit logiskt upplagda och användarvänliga.

 

 

Speech recognition är en riktigt kul funktion, ganska värdelös, men rolig att leka med. Det funkar ju bra för korta kommandon som t.ex. att öppna och stänga program osv. Men ger man sig på att försöka "skriva" meningar så blir väll ungefär 10% av orden det man tänkt sig. Och man får akta sig för att prata på svenska med nån i rummet med funktionen på, då jävlar, kan vad som helst hända.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Tänkte bara upplysa folket att det kan vara en bra idé att beställa windows 7 på amazon för ca 88.20 Euro (inkl. frakt) tydligen ska priset höjas till 199,99Euro (exkl. frakt)! Enligt IDG.se: Microsoft höjer priset på Windows 7 i Europa. Den ända nackdelen (eller fördelen) beroende på hur man ser det är att man får engelskspråkigt OS, men för min del så kvittar det bara jag får svenskttangentbordslayout.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...
Microsoft släppte språkpaketen i slutet utav Augusti. Om ni har uppdateringar på så lär den blinka om att det finns 35 stycken valfria nerladdningar.

Svenska gör sig bra i hela Windows och jag har ännu inte hittat några markanta stavfel.

Som sagt de blinkar om (annars går det inte alls) du har rätt version av windows, se min föregående post.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...
Jag har fått en ny dator där windows 7 ingick, saken är att jag inte fattar hur jag ska aktivera word och de andra programmen. De kräver ett lösen på 25 tecken, vilket jag inte fattar vart jag ska hitta... någon som kan hjälpa mig?

 

Antagligen har du inte fått office suiten till, bara prova på 60-dagars-versionen/erna. Det är ganska standard att de skickas med nya datorer. Annars står det nog i någon av broschyrerna du fått med datorn, men som sagt gissar på att du har prova-på-versionen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...