Hoppa till innehåll
Anime.se

Windows 7


Robbana87
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 98
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

ok jag förstår vad du menar.

 

Var bara beredd på att måga program som fungerar på vista inte fungerar på windows 7. Men annars fungerar det väldigt bra.

Vilka program menar du? Jag har då bara stött på enstaka program som inte funkar och det är oftast program som jag egentligen inte behöver ha.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är det någon som har det på svenska?

Om du menar Windows 7 så är jag rätt så säker på att det inte på svenska.

Jag läste på ett annat forum att det tydligen har släppts svenska språkpaket till W7, hur bra det funkar vet jag inte men vissa på det forumet tyckte att det funkade bra.

 

Själv kommer jag fortsätta att köra med engelska då jag har blivit så van med det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad är egentligen skillnaden på windows 7 och vista? Jag kör vista home premium (jag var laglydig och köpte ett ex så värstingmodellen var för dyr) idag men är väl inte helt nöjd men vad är det egentligen som är bättre med windows 7?

Fungerar det att köra alla programn som jag kör i vista i windows 7 också? Vissa program som gick att köra i xp som inte går i vista gå de att köra isf?

Varför är det egentligen gratis är det en restaurering av ett gammalt windows eller? (inte insatt i olika windowsverisioner så vet inte vilken vi är på nu)

Kanske lite dumma frågor men frågar man inte så får man heller inget veta ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad är egentligen skillnaden på windows 7 och vista? Jag kör vista home premium (jag var laglydig och köpte ett ex så värstingmodellen var för dyr) idag men är väl inte helt nöjd men vad är det egentligen som är bättre med windows 7?

Fungerar det att köra alla programn som jag kör i vista i windows 7 också? Vissa program som gick att köra i xp som inte går i vista gå de att köra isf?

Varför är det egentligen gratis är det en restaurering av ett gammalt windows eller? (inte insatt i olika windowsverisioner så vet inte vilken vi är på nu)

Kanske lite dumma frågor men frågar man inte så får man heller inget veta ^^

 

Det är en publik RC (release candidate) vilket är steget efter beta, så rent tekniskt sätt så är det en test version av nästa versions Windows. Vad jag upplever som bättre är bättre respons, UAC är inte lika överväldigande. Snabbare uppstart osv, bättre prestanda rent allmänt även om grafikdrivrutinerna inte är helt optimala än iaf inte nvidias.

 

Sen angående program så är det lite olika men de flesta går att få igång om man kör dem i kompatibilitetsläge så vitt jag förstått. (utom media plauer classic som jag fortfarande inte fått att fungera ordentligt under w7. , WMP, wordpad Paint osv alla har fått uppdateringar (på tiden).

 

kortfattat, så upplever jag det som jag har fått mer krut i min burk.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Och svaret på frågan är att du installerar om det med en xp och/eller en vista skiva. Senaste är väl att om du har W7 ultimate så får du nedgradera till windows xp, men nedgradera till vista vet jag inget om, trodde alla ville bli av med det så snart som möjligt.

 

f.ö. Så är det release 31 Oktober av W7 i Sverige, officiellt från microsoft. Problemet nu är att W7 kommer vara upp till 50% dyrare i EU än i USA, det till trots att vi får W7 E, dvs windows 7 utan internet explorer förinstallerat.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Problemet nu är att W7 kommer vara upp till 50% dyrare i EU än i USA, det till trots att vi får W7 E, dvs windows 7 utan internet explorer förinstallerat.

Vart har du en källa som påstår det?

Det enda jag ser är att en rad olika butiker tillsammans med Microsoft har en kampanj där de säljer Windows 7 Home premium upgrade och Professional upgrade ca 50% billigare fram till den 11 juli.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...