Hoppa till innehåll
Anime.se

Windows 7


Robbana87
 Share

Rekommenderade inlägg

Som ni kanske vet så har Microsoft släpp sin Release Candidate till Windows 7 nu. Finns att ladda ner helt lagligt från Microsofts egna hemsida.

 

Jag bara undra hur många här på forumet som använder det och vad ni tycker om det.

Själv tycker jag det är det bästa OS som MS gjort hittills (speciellt om man jämför med Vista :P).

 

Jag har även sett i Bakgrundbilds-tråden att en/flera av er har fått bort den fula lilla texten nere i högra hörnet som säger "For testing purpose only" eller som det nu står i Win 7 RC "Evaluation copy". Hur har ni lyckats med det?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 98
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Väldigt snitsigt OS! Det Vista borde ha varit för två år sedan. Installeras på under en halvtimme, allt fungerar från början, använder knappt 500MB minne och känns lika lättviktigt som XP. Förändringarna är väl inte revolutionerande men i alla fall framsteg. Det enda felet jag överhuvudtaget har stött på är att det verkar omöjligt att få med texten i skärmdumpar i MPC.

 

Om du syftar på min bild har jag inte tagit bort texten, den syns bara inte mot den vita bakgrunden.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag installerade RC:n idag och även om jag inte tycker att det är så stor skillnad mot de tidigare versionerna så är jag väldigt nöjd med det.

 

Som du sa Robban87 så tycker även jag att W7 är det absolut bästa operativ systemet Microsoft har gjort. Det är väl lika eller näst intill lika stabilt som XP och Vista och då är det fortfarande beta, det är inte dåligt det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

http://img1.hugeup.com/f/04302009/487af87cda.jpg

 

*dreggel*

 

Whoa, hold the phone. Kollar på en liten introvideo på sidan och den där 'fönster blir anpassade bara du drar dom till en sida'-funktionen låter ju... inte cool. Jag kan bara hoppas att det är valbart >_>

 

Annars trivs jag rätt fint med vista faktiskt. Det enda problemet är väl att datorn hänger sig hela tiden om strömkabeln inte är i... och man kan inte ändra mättnad på skärmen...

 

Men vad är dom huvudsakliga skillnaderna? Videon sa inte så mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om du syftar på min bild har jag inte tagit bort texten, den syns bara inte mot den vita bakgrunden.

 

Ok. Men på Qvarfordts bild borde man se lite iaf.... det är ju trots allt ett lila streck som går igenom där texten ska stå.

 

Men vad är dom huvudsakliga skillnaderna? Videon sa inte så mycket.

 

Du kan hitta lite info här och här.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om du syftar på min bild har jag inte tagit bort texten, den syns bara inte mot den vita bakgrunden.

 

Ok. Men på Qvarfordts bild borde man se lite iaf.... det är ju trots allt ett lila streck som går igenom där texten ska stå.

 

Jag använder inte W7 för tillfället (tänkte installera idag) utan jag har bara moddat om min XP installation :3.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om du syftar på min bild har jag inte tagit bort texten, den syns bara inte mot den vita bakgrunden.

 

Ok. Men på Qvarfordts bild borde man se lite iaf.... det är ju trots allt ett lila streck som går igenom där texten ska stå.

 

Jag använder inte W7 för tillfället (tänkte installera idag) utan jag har bara moddat om min XP installation :3.

 

Jaha.... det förklarar saken :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag orkar inte riktigt läsa det finstilta så jag frågar bara: om man kör Vista idag på en burk som egentligen inte borde köra Vista för att den är för slö, skulle Windows 7 fungera bättre/snabbare/smidigare?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har hört att W7 ska vara mindre systemkrävande än Vista men jag vet inte riktigt till vilken grad. Har du dock en dator med 1GB Ram och en processor på minst 1GHz så borde det vara lugnt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har hört att W7 ska vara mindre systemkrävande än Vista men jag vet inte riktigt till vilken grad. Har du dock en dator med 1GB Ram och en processor på minst 1GHz så borde det vara lugnt.

Jo, jag har ju bara 1GB ram och 1.86GHz Celeron...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag vet faktiskt inte... om man jämför minimum rekomenderad hårdvara så är den typ identisk med Vista Premium. Men om det verkligen är så vet jag inte.

 

Jag har kört med Win 7 sedan betan kom ut och jag tycker att det är snabbare och mindre systemkrävande.

 

Om jag haft en netbook så hade jag installerat Win 7 på den bara för att testa ifall det fungerar bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har också kört igång W7 på min stationära nu, visserligen klarade den av vista bra också, men jäkla vilken fart det blev i jämförelse tbh. än så länge är jag nöjd, har inte hunnit testa några spel på den än dock.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

det enda jag har att anmärka på är att cccp (+mpc) inte funkar så bra :( blir vad ska man kalla de pixelifierad bild och ibland funkar inte texten :(

på plus sidan är att windows media player funkar mycket bättre att se på anime i. Har inte testat vlc, men vlc ska man inte använda, eller ja om man inte tänkt se filmer i högre upplösning så går de väl bra antar jag..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

det enda jag har att anmärka på är att cccp (+mpc) inte funkar så bra :( blir vad ska man kalla de pixelifierad bild och ibland funkar inte texten :(

på plus sidan är att windows media player funkar mycket bättre att se på anime i.

Alltså... cccp installerar codecs. Dessa codecs används både med mpc och windows media player, så det är snarare fel på mpc i W7 än att det är fel på cccp.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

poweriso funkar också, och daemontools ska visst gå att få igång om man kör installationen och programmet i xp-läge, men de har jag inte provat nöjer mig med poweriso som sagt.

 

Jag körde Daemontools i xp-kompatabilitet både för installationsprogrammet och för själva programmet och det funkar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...