Hoppa till innehåll
Anime.se

Dance in the Vampire Bund


Boda
 Share

Rekommenderade inlägg

ZXkCCYRNf.png

Avsnitt:?

Skaparen:Tamaki Nozomu

Direktör: Akiyuki Shinbo

Publicerare:SHAFT

Röstskådespelare:?

Genre: Action, Ecchi, Lolicon, Seinen, Supernatural

Handling

Efter Millennium av att leva i skuggorna vill Mina Tepes, härskarinna av alla vampyrer och jord klanen (som är hennes trogna livvakter) ändra sin och hennes släktes vanor. Med sina rikedom betalar Mina Tepes av all japans skuld till omvärlden, för att få tillgång till en konstgjord Ö utanför japans kust. Där hon har tänkt att starta ett vampyr kungarike.

 

 

 

 

Lite lite info just nu men kommer att uppdateras så fort som möjligt ^^

 

 

Fan vad jag längtar som fan. älskar ju fan mangan som bara den :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såg trailern, verkade faktiskt inte vara något vidare. Naken lolivampyr, vampyrer som bor i separat stadsdel, lite våld... Inget som man inte sett förut. Ska väl kanske se något avsnitt bara för att, men har serien några mer substantiella "selling points"?

 

Jag är ganska säker på att du redan har nämnt seriens dragkraft. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såg trailern, verkade faktiskt inte vara något vidare. Naken lolivampyr, vampyrer som bor i separat stadsdel, lite våld... Inget som man inte sett förut. Ska väl kanske se något avsnitt bara för att, men har serien några mer substantiella "selling points"?

Snarare naken lolivampyr som lemlästar i en av de mer blodigare vampyrhistorierna på sistonde. Jag har iofs bara läst första volymen av mangan, så jag vet inte om den utvecklas till något mer.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 months later...

Avsnitt 1

Första avsnittet var faktiskt en riktig besvikelse. Eftersom den här serien bara är tänkt att vara på tolv avsnitt tycker jag åtminstone att det här var riktigt bortkastat och värdelöst avsnitt. Att försöka introducera hela vampyrsläktet i en talkshow som man gjorde var riktigt tråkigt i min mening. Varför kunde man inte ta mangans introduktion istället som är bra mycket mer actionpackad och roligare att se på dessutom.

 

Produktionen var annars helt okej och det ser inte ut att bli en allt för ljus historia. Avslutningslåten var dock inte den bästa i min mening och kändes inte speciellt passande. Hoppas verkligen att de tar sig i kragen till nästa avsnitt och tar upp farten bra mycket mer.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Avsnitt 1
Första avsnittet var faktiskt en riktig besvikelse. Eftersom den här serien bara är tänkt att vara på tolv avsnitt tycker jag åtminstone att det här var riktigt bortkastat och värdelöst avsnitt. Att försöka introducera hela vampyrsläktet i en talkshow som man gjorde var riktigt tråkigt i min mening. Varför kunde man inte ta mangans introduktion istället som är bra mycket mer actionpackad och roligare att se på dessutom.

 

Produktionen var annars helt okej och det ser inte ut att bli en allt för ljus historia. Avslutningslåten var dock inte den bästa i min mening och kändes inte speciellt passande. Hoppas verkligen att de tar sig i kragen till nästa avsnitt och tar upp farten bra mycket mer.

 

Jag instämmer helt

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Upplägget på det första avsnittet (diskussionsprogram med kändispanel) var ungefär det mest lovande jag sett och hört om serien. Det var inget vidare ändå, men det visar åtminstone att producenterna har stake att pröva något annorlunda. (Annorlunda på ett annorlunda sätt än det sätt som Shaft BRUKAR vara annorlunda på.)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Avsnitt 2

rLgsHRkPQ.jpg

NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!!!

 

Vafalls! Vad är detta för slags alternativ handling dom kör med, gillas INTE! Jag försökte även se det som en helt annan serie men det kändes lika B också med killen som dök upp och hela den sista scenen. Nä, det här var inte något som jag tyckte om. Sen att de ändra på lite karaktärers personligheter gillas inte heller.... kanske ska hålla mig enbart till mangan och skita i det här...

 

Jag ger den ett par avsnitt till åtminstone för att se om de inte kan bli lite coola actionscener då jag gillar produktionskvalitén på serien i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Upptäckte att Dance in The Vampire Bund OP är en cover av en gammal 80-talshit från det japanska bandet REBECCA. är det bara jag eller har Shaft och Shinbo Akiyukis produktioner varit fulla med gamla låtar sen Maria Holic sändes för ett år sen med covern av Kimi ni, Mune kyun! Snart kommer man höra en cover av rickrollsången om det fortsätter så här.XD

 

http://www.youtube.com/watch?v=zReMktUDBMg Vampire Bund OP

 

http://www.youtube.com/watch?v=l2mNDbdz-LQ&feature=related REBECCA - Friends

 

 

Sorry lite med denna offtopic, hursomhelst angående med de två första avsnitt är Vampire Bund en ganska intressant serie. Man får se hur långt Shinbo kan skapa en originell story utan förstöra mangans storyline. Men jag har inte läst mangan så jag bryr mig inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...