Hoppa till innehåll
Anime.se

Kimi ni Todoke


Volbla
 Share

Rekommenderade inlägg

Avsnitt 14

Jag förstår inte varför jag fortfarande ser på den här serien. Den är så jävla krämig och fluff fluff så jag vrider på mig hela tiden när Sawako snackar. Den som jag tror får mig att fortsätta kolla är att det inte hela tiden är den atmosfären utan att man lyckas ha en bra balans hela tiden.

 

Avsnittet var dock som sagt var lite för jobbigt för mig. Varför kan inte bara Sawako strunta i Kurumi. I läget när Sawako kom tillbaka hade jag hoppats på att Kurumi faktiskt skulle skällt ut Sawako för att hon kom tillbaka för att hon är så läskigt naiv av sig, i mitt tyckte.

 

Pin är dock så jävla bra och hela den här grejen han får för sig att Kurumi skulle gilla honom är guld. Den typen av humor som serien bjuder på är riktigt bra och är en av anledningarna till att jag fortsätter att kolla.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 105
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Avsnitt 15

Bra mycket bättre avsnitt i min mening. Lite mer bakgrunds historia på Kurumi vilket gjorde att åtminstone jag fick lite bättre tycke om henne. Att hon även berättar sina känslor för Kazehaya var skönt för seriens skull. Nu slipper vi nog alla missförstånd och lögner osv.

 

Nu är det väl mer eller mindre bara också en tidsfråga innan Sawako och Kazehaya blir ett par? Eller ska det verkligen lyckas undgå varandras känslor i nio avsnitt till?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Orkade tyvärr inte med det här längre... för mycket av det Blå nämner i 14... spolade igenom stora delar av det avsnittet och har ingen lust att se vidare längre, kanske drar igenom det efter att den är färdig men just nu sitter jag inte och väntar på några avsnitt nån mer.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Avsnitt 16
Är det bara jag som inte är speciellt förtjust i sådana här recap avsnitt? Då ser jag hällre 2 minuters recap i början av varje avsnitt så man blir uppdaterad i de senaste händelserna men ett helt avsnitt med tillbakablickar är bara onödigt imo :/
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Avsnitt 17
udvxITXll.png

Jag som inte ens har sett recap-avsnittet än!

Du tänker alltså se det? ._.

Va? Nej :|

 

Eller kanske. Skummade lite snabbt igenom det och det är de tre "små männen" hemma hos Pin som kör recapen :)

 

Avsnitt 17
vlcsnap2010020401h38m19.png

Så Nära! Jag höll verkligen tummarna för att det skulle bli något T_T

17

Jag gjorde också det! Så typiskt anime att något måste komma och förstöra det fina momentet.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okej, du trollar. Ingen kan på allvar mena att Kimi ni Todoke är fanservice/ecchi/shonen. Well played, Volbla. Well played.

ORLY?

 

'Fanservice' is sometimes used in a more general way, to mean adding things to a show that don't need to be there, but nonetheless please the viewers. When this is something non-sexual, like needlessly flashy attacks in a Humongous Mecha show, it's Pandering To The Base. Sexy fanservice is considered the default form, because it is everywhere, and it's easy to add to any kind of show.

Jag hade väl tänkt spara på det här lite (åtminstone tills jag kommit ikapp serien), men ok då.

 

http://myanimelist.net/forum/?topicid=134199

 

Jag gillar Selkaine längre ner på sidan som håller med mig men ändå tycker om serien, och neverless på sidan två som skriver om hur den är både realistisk och orealistisk.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

'Fanservice' is sometimes used in a more general way, to mean adding things to a show that don't need to be there, but nonetheless please the viewers.

Förutom att den punktens relevans för Kimi ni Todoke är väldigt debatterbar så förstod du mycket väl att Kenzoku syftade på den sexuella huvudbetydelsen av "fanservice". Att medvetet gå in för bibetydelser och att komma med vaga antydningar istället för att vara precis och direkt är bara larvigt. Konstatera din ståndpunkt i klartext istället för att insinuera något slags kritik av andras uttalanden. (Jag menar alltså ditt konstiga citat av Kenzokus inlägg.)

 

Men srsly tho, se Nobuta wo Produce istället. Den hade nog varit mer i din smak (om du inte är allergisk mot J-drama).

 

inb4 "Gymnasietiden som inte fanns gulligulli prutt prutt"

Du kan ju inte inb4:a när det redan har sagts!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Att medvetet gå in för bibetydelser och att komma med vaga antydningar istället för att vara precis och direkt är bara larvigt.

Ok.

 

Jag tycker Twilight är en väldigt bra liknelse. Det fjortonåriga flickor älskar med Edward är ju mer hans personlighet än han utseende (för inte är han extremt snygg), speciellt om det är från böckerna man känner honom. Han är farlig men dras till dig är väl basic basics. Vi rationella människor kan dock se att han bara är en plastdocka som formats för att tillfredställa ytliga behov, vilket är det vi (jag) kallar för fanservice. Det är ingen skillnad mellan det och vilken moe-stereotyp som helst, och jag ser ingen skillnad för Sawako eller Kazehaya heller. Dom är perfekta. För perfekta, så att man kan älska deras tillgjorda drag. Precis som en moe-stereotyp eller som Edward.

 

Do you see my point?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag ifrågasatte bara ditt ifrågasättande av Kenzokus uttalande, men okej:

 

Vi rationella människor kan dock se att han bara är en plastdocka som formats för att tillfredställa ytliga behov, vilket är det vi (jag) kallar för fanservice.

Som ordet antyder är fanservice extrabetjäning åt entusiaster. Det kan det inte vara när det handlar om verkets grundläggande förutsättningar (det är bara "betjäning"). Att Edward och Sawako är skräddarsydda för att ge vissa reaktioner i en viss målgrupp kan man kalla för många saker, men det är inte fanservice. Om Edward helt utan (eller med dålig) motivation tar av sig tröjan och visar sin välskulpterade överkropp (lol i dunno, aldrig sett Twilight) utan att det har någon påverkan på handlingen så är det fanservice. Om Sawako går ut och luktar på blommor i ett helt avsnitt utan att ta upp något relaterat till person- eller relationsutveckling, då kan man mycket väl kalla det för fanservice.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag ifrågasatte bara ditt ifrågasättande av Kenzokus uttalande

Det var väl inte så mycket ett ifrågasättande som... som att jag skrockade för mig själv

 

Som ordet antyder är fanservice extrabetjäning åt entusiaster. Det kan det inte vara när det handlar om verkets grundläggande förutsättningar (det är bara "betjäning")

Pjaa, det spelar väl ingen stor roll vad vi kallar det. Tycker det är ocoolt i alla fall.

 

Men nog om det! Jag tog mig äntligen tid att se ikapp.

 

13

Snacket mellan Sawako och Kazehaya hade jag inte mycket till övers för. Antar att det är ett plus att hon insett sina känslor. Äntligen. Hade dock varit trevligt om dom faktiskt blivit tillsammans.

 

Scenen med Pin och Kurumi måste vara det roligaste som hänt i serien. Aw, man. Det var bra magträning.

14

Yano fortsätter vara badass. Gör livet surt för henne! Gör det! Nah, det blir väl för Sawako att använda sina bubbelkrafter för att vända henne till den goda sidan. På något sätt gillar jag bilden jag får av en fortfarande dryg Kurumi som ändå är kompis med gänget.

 

Flickor som gör narr av Kurumi? Det var nåt nytt.

 

Pin är cool :3

 

Dom ritar tårar på ett konstigt sätt. En stor, stor bubbla längst ner på ögat som det sipprar en tunn rännil från.

15

What the smor? Har Kurumi faktiskt blivit illa behandlad? Och hon blir en bitch pga det? Nu gillar jag henne ännu mer! Fast hon och Sawako har väl ändå fått olika behandling. Sawako blev mer retad för att hon är annorlunda, men Kurumi blev verkligen illa omtyckt för att... för att hon är söt? Dumma tjejer. Stackars Kurumi :(

Eller... jag menar Ume.

 

Confession, go! Jag hoppas hon fortsätter vara sig själv i skolan. Men rivals... Känns så kliché.

 

Tilltalsnamn! Nu börjar det hetta till ordentligt.

17

Lul.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

18 & 19, yo

Every morning, afternoon, midnight he keeps going "What are you doing? Who are you with? Let's meet now. Why won't you respond immediately? Why can't you answer now? Are you with a guy?"

 

Yano dejtade en kvinna -_-

 

Så nu börjar det visst fokusera på andra karaktärer. Men inte Kurumi. Nu har det gått ett bra tag utan henne tycker jag :(

 

Hela Chizus kärlek n stuff var väl rätt bra, men det känns avslutat nu. Well, förutom Ryuu då. Kommer dom sluta tillsammans!? Stay tuned! Nog för att det är KnT (!), men jag är skeptisk. Sååå... kan vi gå tillbaks till huvudparet nu? Kan vi se till att det faktiskt händer något mellan dom? Det skulle inte sitta fel alltså.

 

Och Kurumi. Ge mig mer Kurumi.

 

Föresten, kommer det hända något mellan dom? Det skulle ju vara så väldigt konstigt om det inte gör det, men med tanke på hur serien fortgått hittills, och med tanke på Sawakos personlighet är jag skeptisk till det också ._.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

18 & 19, yo
Spoiler
Så nu börjar det visst fokusera på andra karaktärer. Men inte Kurumi. Nu har det gått ett bra tag utan henne tycker jag :(
18 & 19, yo
Spoiler
Sååå... kan vi gå tillbaks till huvudparet nu? Kan vi se till att det faktiskt händer något mellan dom? Det skulle inte sitta fel alltså.

Gudars skymning!

 

Jag håller med Volbla om något?! O_o

 

Avsnitt 19

Spoiler
Jag tycker också att Kurumi har fallit i skymundan. Okej att hon och Sawako inte blir bästisar, men hon kändes mer som en återkommande rollfigur än bara ett tillfälligt hinder att klara och sedan glömma.

 

Och Chizu-grejen... Jag tyckte om hur Chizu och Yano användes i de tidigare avsnitten, men det här blir lite för mycket speltid om några personer som trots allt inte är så värst viktiga. Och så är det ju så få avsnitt kvar! (ó_ò) Mer Sawako, damnit! Mer puppy love!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Förutsägbar, överdriven och sliskigt mycket känslor men ändå jättecharmig - så skulle nog min beskrivning av Kimi ni Todoke lyda.

 

Avsnitt 21

Känns som handlingen återigen kommer återgå till huvudparet - däremot återstår bara tre avsnitt om jag fattat det rätt? Eller kommer ytterliggare en säsong möjligtvis? Som sagt förutsägbar; för det kan väl inte sluta annat än lyckligt mellan Sawako och Kazehaya?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

21

Äntligen var detta slut. Missförstå mig rätt nu, jag gillade hela grejen mellan Chizuru och Ryu, men som Volbla och Sceleris säger: MER SAWAKO och gärna mer Kurumi eftersom hon är den enda rollfiguren i serien som är någorlunda verklig.

Men mest Sawako. Det enda man vill är att man ska se henne vara lycklig :')

 

För att reflektera lite på Chizu/Ryu så tycker jag att hela historien varit ett väldigt moget drama. Nästan lite för moget. Jag vill se en förstaklassare i gymnasiet som beter sig som Ryu när det gäller det känslomässiga planet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Avsnitt 22

En sak slog mig under detta avsnitt. De hade presentutdelning och presentöppning på julafton. Jag har för mig att det bara är vi i norden som har den traditionen och att i övriga världens länder sker detta på juldagen. Jag vet att julhögtiden inte firas traditionellt i Japan men som sagt varför på julafton?

 

Jag satt och log genom hela avsnittet, så himla mysigt. Detta avsnitt kommer jag ha som tradition att se på julafton ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En sak slog mig under detta avsnitt. De hade presentutdelning och presentöppning på julafton. Jag har för mig att det bara är vi i norden som har den traditionen och att i övriga världens länder sker detta på juldagen. Jag vet att julhögtiden inte firas traditionellt i Japan men som sagt varför på julafton?

 

Japan är ju inget kristet land och julfirandet är därför mest ett kommersiellt jippo. Huvudfirandet går av stapeln på julafton, inte på juldagen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...