Hoppa till innehåll
Anime.se

Kimi ni Todoke


Volbla
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 105
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Jag passade på att separera alla Kimi ni Todoke-inlägg i höstsäsongstråden. Serien är väl ändå värd sin egen tråd nu när den diskuteras mest i höstsäsongstråden.

 

F.ö tog jag tummen ur hålet och började äntligen kolla på serien. Nu efter 6 avsnitt är jag helt förälskad i serien och inte minst Sawako <3

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ursäkta att jag säger det här, men skaffa för helvete ett liv!

Ursäkta att jag säger det här, men titta för helvete på Kimi ni Todoke!

 

:)

 

Såg på ett klipp nu på youtube, blev nästan oskuld då jag tittade på det.

Synd för dig då. Du får spara "oskulden" (vad det nu ska ha med serien att göra undrar jag) till en annan serie då.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag menar att man känner sig osexig när man tittar på det.

Hur menar du då, omanlig? Vuxna män är förvisso inte den huvudsakliga målgruppen, men bara för att man gillar en viss serie blir man väl inte mindre sexig?

 

Själv tycker jag det är viktigare att jag själv tycker om det jag ser, än att leva upp till andras normer för vad som är socialt acceptabelt. Om andra ser ner på dig för en sån grej som att du ser på shoujo-anime så är de helt enkelt inte värda att umgås med.

 

Jag tycker att Kimi ni Todoke är en jättebra och gripande berättelse om en missförstådd tjej med dålig social erfarenhet som gör sitt bästa för att skaffa vänner och bli accepterad.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kimi ni Todoke - 08
vlcsnap2009113013h14m06.png

Kan detta vara blicken av svartsjuka?

Hon kanske har känslor för Kazehaya trots allt. Nästa avsnitt "Atarashii tomodachi" lär nog göra den saken mer klar.

08

Jag spelade om den scenen ett par gånger, och tyckte också att det där var en riktigt ond blick. Jag hade på känn redan från början att hon var den som hade spridit de där ryktena om Sawako, och detta är ännu en hint på att hon kan vara den som är bakom det. Det vi fått se av henne hittills är att hon känns som stereotypen som är god på utsidan medans hon på insidan kan smida välplanerade dåd. Hon tog ju t.ex ingen skada alls av att ryktena om Sawako nådde Shouta, utan istället blev det de olyckliga tjejerna som angrep sig på Sawako inne i toan.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kimi ni Todoke - 08
vlcsnap2009113013h14m06.png

Kan detta vara blicken av svartsjuka?

Hon kanske har känslor för Kazehaya trots allt. Nästa avsnitt "Atarashii tomodachi" lär nog göra den saken mer klar.

08

Jag spelade om den scenen ett par gånger, och tyckte också att det där var en riktigt ond blick. Jag hade på känn redan från början att hon var den som hade spridit de där ryktena om Sawako, och detta är ännu en hint på att hon kan vara den som är bakom det. Det vi fått se av henne hittills är att hon känns som stereotypen som är god på utsidan medans hon på insidan kan smida välplanerade dåd. Hon tog ju t.ex ingen skada alls av att ryktena om Sawako nådde Shouta, utan istället blev det de olyckliga tjejerna som angrep sig på Sawako inne i toan.

08

Håller med flaskis totallt på den här punkten måste jag säga. Tror det första jag kom att tänka på när man fick se den blicken var "..Hon är ond". Skall bli intressant att se hur det utvecklar sig och vad hon nu kan ha för onda planer.

 

..ohoho, jag är en sån copy-cat när det gäller hide-"title"~

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

09

"Kazehaya är en så perfekt person. Jag är fullständigt besatt av honom. Being with him is so much better than like... not being with him.

 

Vad är det här för känslor egentligen?"

 

Damn, vad jag stör mig på det här. Det är som om hon inte skulle veta när hon är hungrig. Eller trött. Och att döma av frekvent röda ansikten så känner Herr K likadant. Det är som Romeo och Julia, fast det som står ivägen är snarare deras egna dumhet än släktfejder. Jag tycker det hela är mer irriterande än romantiskt.

 

Men annars då. Tycker inte det verkar som att Kurumi (hette hon va) egentligen har mer än vänskapskänslor för Kazehaya. Inte än i alla fall. Den onda blicken var väl lite... men ändå.

 

Och är det verkligen så stor deal att tilltala varandra med deras förnamn i japan? o.o

För jag menar, det är ju som att erkänna att man är vänner. That would be preposterous.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...