Hoppa till innehåll
Anime.se

Genshiken II


Sceleris
 Share

Rekommenderade inlägg

Genshiken är en manga som gick i samlingstidningen Afternoon 2002-2006, och handlar om en klubb på ett universitet: Gendai Shikaku Bunka Kenkyuukai (ungefär "Sällskapet för studier av modern visuell kultur", SäMoViK), eller kort och gott Genshiken.

 

Genom sin beskrivning av animé- och manganördars liv och leverne vann den uppskattning bland fans, och kom att animeras tre gånger: en 12 avsnitt kort TV-serie 2004 (Genshiken), tre uppföljande avsnitt på köpvideo 2006 (Genshiken OVA), och ytterligare 12 uppföljande TV-avsnitt 2007 (Genshiken 2). Mangan samlades i nio volymer. Här är ett videoklipp för den som inte har sett Genshiken förut.

 

Nu, fyra år senare, får serien sin fortsättning i form av Genshiken Nidaime (SäMoViK 2), där klubben får nya lamm till rakning.

 

Personligen hoppas jag på ett uppsving och en Genshiken 3 i animéform, för Genshiken 2 var skitkul. :widegrin:

 

Källa: ANN.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Håller med, riktigt goda nyheter det här.

Genshiken är en utav mina favorit komedi manga, så skall bli kul att se om dom lyckas med en fortsättning. Frågan är hur många utav karaktärerna som kommer bytas ut, eller om alla kommer göra det.

I vilket fall så borde den ju inte bli dålig kan man ju tycka!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad? Va? Vilket? Jag... ens... va?

 

VÄNTA LITE HÄR NU!

 

Trots att mangan och animen är svinbra ur alla olika avseenden så är jag otroligt skeptisk! Mangan slutade med ett otroligt bra och, i mitt tycke, definitivt slut! Hur tänkte de gå vidare med detta här utan att göra någon besviken? Jag har intalat mig att boken som följde upp mangan är någon slags spin-off, och inte en uppföljare... men att mangan skall börja köra på igen är otänkbart! Det kommer bli helknasigt! Hur skall de förklara slutet!?

 

:ambivalent:

 

 

Uppd.

 

Ahaa...

 

In the story, club president Ogiue tries to hang onto the new students, and the cross-dressing boy Hato also appears.

 

Naeh... så det otroligt sköna slutet på mangan som vi känner till kommer våldsamt att rivas sönder och förstöras till förmån för någon transvestit och lite annat löst folk? :(

 

 

Dessutom nämner någon filur på engelska wikipedia att den kör igen "for a limited time", vilket är bra på sätt sett (det kanske kan anses vara en liten spin-off), eller helt värdelöst (den går längre än en spin-off och lyckas inte bygga upp till ett bra slut).

 

Personligen är jag riktigt orolig över hur de skall göra detta...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

någon transvestit och lite annat löst folk? :(

 

Ta det lite lugnt med hur du uttrycker dig, okej?

 

Hursomhelst...

 

Det är egentligen inte så konstigt att folk återvänder till sina hitserier. Det händer hela tiden i de japanska serierna numera. Saki Hiwatari återvände till Please Save My Earth-världen och Sanami Matoh återvände till Fake, för att nämna ett par exempel. Ofta för att deras nya serier inte har fått samma uppmärksamhet, vilket jag har en känsla av även stämmer i Genshiken-snubbens fall.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om de snackar om mangan så var det en kortis i Afternoon för något halvår sen. Den gick i stort sett ut på att Ogiue gnölade för att det bara var brudar i klubben, och att Sämovik höll på att bli en klubb för ruttna möar. Sen visade det sig att en av dem ruttna möarna var en kille. Det fattade ingen. Utom Saki, som såg det direkt.

 

Så det är alltså det tecknaren drar igång med efter Helvetets prinsessa? Gör en animé på den istället, den var ju lysande.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag blir bara deprimerad varje gång man tar upp en tidigare avslutad serie och fortsätter vidare, förstör ju helheten :(

 

Ta det lite lugnt med hur du uttrycker dig, okej?

 

I det här fallet åsyftar jag människor som inte har varit av större vikt för serien tills nu. Inget illa ment om varken transvestiter eller löst folk. ^^;

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Vet inte hur ni här på anime.se förhåller er till online scanlation sidor, men avsnitt 57 finns redan ute.

(det står 12 december på framsidan så antar att de fått tag på den via ngn annan väg)

 

Själv älskade jag originalserien, både animen och mangan. Nu när jag såg att det kom nya avsnitt var jag tvungen att läsa om den.

 

Antar att jag får vänta en stund innan man diskuterar innehållet i avsnittet :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vet inte hur ni här på anime.se förhåller er till online scanlation sidor

Vi tillåter inte länkar till eller diskussioner om scanlationsidor eller scanlations ("grupp X har släppt kapitel Y av Z"), men vi lägger oss inte i hur någon har läst mangan som diskuteras.

 

Du behöver därför inte vänta med att diskutera det, men det görs gärna med spoilermarkering, t.ex.:

 

[hide=Genshiken 2 kapitel 57.]Ojoj, tänka sig att Q gjorde U med V![/hide]

 

Vi har heller ingen dedikerad tråd till Genshiken-mangan (detta är ju mer en simpel nyhetstråd), så du får gärna starta en i Manga-forumet.

 

:konata:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 years later...

Uwaa! Genshiken Nidaime-mangan får animeversion! (Se första inlägget i tråden för lite mer info om Genshiken Nidaime.)

 

Observera: Nidaime räknas som en direkt fortsättning. Dess kapitel är numrerade från volym 10, kapitel 56. Volymer 1-9, kapitel 1-55 är gamla Genshiken-mangan. Genshiken 2-animeserien täcker fram till volym 7 kapitel 42.

 

Frågan jag ställer mig är om de kommer att brygga de två delarna, kapitel 43-55. :d

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hade helt glömt av hela karusellen kring Genshiken, tills jag av en ren tillfällighet såg att den mangan väckts till liv igen, och blev också positivt överraskad när jag råkade trilla förbi en Sankaku-artikel från i höstas om att en ny säsong är på väg, väldigt taggad lugnt sagt.

 

Fast... namngivningen blir lite rörig... den engelska upplagan av nya mangan heter "Genshiken 2nd Season", eller Genshiken 2 medan den nya animen rimligen blir Genshiken 3, och då är de egentligen inte klara med hela den gamla mangan.  :sceptic:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

blev också positivt överraskad när jag råkade trilla förbi en Sankaku-artikel från i höstas om att en ny säsong är på väg

Om det var en artikel från "i höstas" så måste det ha varit hösten 2010 och avsett mangan Genshiken Nidaime, för nyheterna om animeversionen är mindre än en vecka gamla. :happydrop:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 months later...

Butikerna listar en DVD-box (för bara sisådär 1000 SEK!) för den nya animeserien, en box med 13 avsnitt... så den kommer nog att bli 13 avsnitt. Om det inte kommer två boxar.

 

Det verkar vara på gång lite mer nu, boxar i japansk animeförsäljning. Gargantia (13 avsnitt) kommer i två boxar, inte typ sju lösvolymer.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...