Hoppa till innehåll
Anime.se

Strömmande anime


Sceleris
 Share

Rekommenderade inlägg

  • 2 months later...
YouTube launched the original YouTube channel "Anime Bancho" on Tuesday for new anime content. The anime studio CoMix Wave Films (5 Centimeters Per Second, Children Who Chase Lost Voices, Kono Danshi series) is providing the content for the channel.

 

CoMix Wave Films told ANN that the channel is not restricted to Japanese viewers, and noted that Anime Bancho plans to release English-subtitled versions of its videos, although the English-subtitled versions may not be uploaded at the same time. CoMix Wave Films also noted that it will decide later if it will add subtitles in other languages.

 

CoMix Wave Films added that it plans to update the channel with new content twice a week on Mondays and Fridays. Anime Bancho will also stream other related content, such as interviews with directors and collaborative projects with users. Anime Bancho's content will consist of mostly anime shorts, and it will depend on the project whether the content will be a one-shot episode or a series.

 

CoMix Wave Films also told ANN that Anime Bancho is considering producing content that reflects the reactions and feedback of the viewers.

 

The channel's description notes that it also plans to stream original works from directors Hiroyuki Imaishi (Gurren Lagann, Panty & Stocking with Garterbelt), Riichiro Mashima (Ski Jumping Pairs: Road to Torino, 2006), and Masaaki Yuasa (The Tatami Galaxy, Mind Game, Kaiba). The channel will have its formal opening on December 19.

Via ANN.

 

Då får vi se om det kommer nåt kul ur det här!

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 months later...

Läser på Crunchyroll och Anime News Network att en bunt japanska bolag ska starta upp en streamingtjänst för utlänningar. Jag tänker då att eftersom bolagen åtminstone delvis är licensägare själva så kanske de kan erbjuda ett bredare utbud -- bolag som Crunchyroll måste ju betala för varje licens, och ju större geografisk täckning desto dyrare licens. Det och andra faktorer gör att många serier på Crunchyroll bara är till för exempelvis USA och Kanada.

 

Återstår att se om de har någon avsikt att göra tjänsten tillgänglig för oss i Sverige.

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är möjligtvis ingen som sitter och trycker på ett Crunchyroll-gästpass? Jag skulle gärna vilja utforska den tjänsten lite mer och närmare. Tack på förhand!

 

Vassego!

 

http://www.crunchyroll.com/guest_pass?code=R3MPAGMQRJW

http://www.crunchyroll.com/guest_pass?code=QCBS9Z6JGEQ

http://www.crunchyroll.com/guest_pass?code=7STVAKE7BF8

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ingen orsak. Bättre att nån använder dem än att de går ut. :P

Läser på Crunchyroll och Anime News Network att en bunt japanska bolag ska starta upp en streamingtjänst för utlänningar. Jag tänker då att eftersom bolagen åtminstone delvis är licensägare själva så kanske de kan erbjuda ett bredare utbud -- bolag som Crunchyroll måste ju betala för varje licens, och ju större geografisk täckning desto dyrare licens. Det och andra faktorer gör att många serier på Crunchyroll bara är till för exempelvis USA och Kanada.

 

Återstår att se om de har någon avsikt att göra tjänsten tillgänglig för oss i Sverige.

Daisuki kommer att vara tillgängligt även i icke-engelska områden! Även Tyskland, så då är det inte otänkbart att vi kommer att få oss ännu mer strömmande anime! Länder som redan har bolag som köpt exklusiva strömningsrättigheter för specifika verk kommer förstås att inte få se dem, men här i Sverige är det nästan ingen som har några rättigheter till någonting alls.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...

Daisuki.net kommer att öppna portarna den 16 maj enligt en intervju på sajten ActiveAnime!

 

Återigen: Daisuki.net är en ny sajt för strömmande anime, som ägs av en bunt japanska bolag, inklusive några studior. Vad de i korthet är ute efter är att globalt erbjuda gratis anime och extramaterial ("bakom kulisserna" och liknande). De tänker finansiera sig med reklam (till delägarna hör ett jättestort reklambolag) och en butik för merchandise.

 

Deras mål är inte att konkurrera med t.ex. Crunchyroll. De säger att de är glada så länge folk ser anime lagligt. Med andra ord har (delar av) animeindustrin bestämt sig för att pröva att motarbeta den absurda mängden olagliga animestreamingsajter genom att erbjuda en bättre tjänst, istället för juridiska hot och sånt som inte har fungerat tidigare!

 

Jag håller tummarna för dem.

  • Uppröstad 2
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

"There may be some regional restrictions though, depending on the series", minsann. Det verkar som att de ännu inte är redo att komma över denna uråldriga princip. Jag hoppas inte allför många serier blir drabbade, coh att man kan se på serierna även från Japan.

 

För annars verkar detta precis hur bra som helst, och något som skulle kunna få mig att börja se på mer anime igen. Dock är jag lite fundersam över hur översättningarna kommer att bli, om du vill ha kontroll över det till sådan grad att det tär på kvaliteten. Crunchyroll klarar sig dock oftast undan riktigt bra (förrutom att många serier enisas med japanska suffix i icke-japanska världar), så jag är inte alltför oroli.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

"There may be some regional restrictions though, depending on the series", minsann. Det verkar som att de ännu inte är redo att komma över denna uråldriga princip. Jag hoppas inte allför många serier blir drabbade, coh att man kan se på serierna även från Japan.

Regionsbegränsningar kan nog mest bero på licenser. Men till skillnad från t.ex. Funimation som inte kan strömma någon viss serie utanför USA+Canada för att de inte har köpt de juridiska rättigheterna att göra det, så tänker jag att det i Daisukis fall snarare handlar om att Daisuki inte kan strömma till områden där bolag redan har köpt exklusiva rättigheter. Det går nog inte att komma runt.

 

Men Sverige är det ju "lyckligtvis" nästan ingen som bryr sig om! Det är ingen som betalat för att få vara de enda som strömmar åt oss, så de flesta länder kommer kanske att kunna få se det mesta på menyn. Och det man inte kan se på Daisuki borde alltså gå att se på andra lagliga sajter.

 

Utom i Japan. Jag har svårt att tro att något kommer att erbjudas japaner. Piratkopieringen där hänger väl inte alls lika mycket på piratstreamingsajter, samtidigt som DVD-/BD-försäljningen är viktigare. Dessutom finns det väl japanska streamingsajter, typ Bandai Channel och det som går på Nico Nico.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Daisuki.net kommer att öppna portarna den 16 maj enligt en intervju på sajten ActiveAnime!

 

Återigen: Daisuki.net är en ny sajt för strömmande anime, som ägs av en bunt japanska bolag, inklusive några studior. Vad de i korthet är ute efter är att globalt erbjuda gratis anime och extramaterial ("bakom kulisserna" och liknande). De tänker finansiera sig med reklam (till delägarna hör ett jättestort reklambolag) och en butik för merchandise.

 

Deras mål är inte att konkurrera med t.ex. Crunchyroll. De säger att de är glada så länge folk ser anime lagligt. Med andra ord har (delar av) animeindustrin bestämt sig för att pröva att motarbeta den absurda mängden olagliga animestreamingsajter genom att erbjuda en bättre tjänst, istället för juridiska hot och sånt som inte har fungerat tidigare!

 

Jag håller tummarna för dem.

 

Intressant!

 

För att lyckas så tror jag att de måste vara ganska försiktiga med reklamen; allt för mycket reklam kommer bara leda till frustration, som i sin tur kommer leda till att fler vänder sig till olagliga alternativ istället.

 

Jag stödjer hur som helst projektet, precis som att jag stödjer idén bakom Crunchyroll. Den enda anledningen till att jag inte valde att använda Crunchyroll var för att de vägrade låta mig prova på tjänsten utan att verifiera mitt kontokort (genom att ta betalt - en liten summa, men ändå).

 

Att istället förlita sig på reklam är en bra idé då det skapar ett bättre förtroende; jag skulle mycket väl kunna tänka mig att betala för en tjänst för att få bort reklam om jag märker att tjänsten är värd att betala för (tänk Spotify).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag stödjer hur som helst projektet, precis som att jag stödjer idén bakom Crunchyroll. Den enda anledningen till att jag inte valde att använda Crunchyroll var för att de vägrade låta mig prova på tjänsten utan att verifiera mitt kontokort (genom att ta betalt - en liten summa, men ändå).
Om du vill prova CR så har jag tvådygnskoder du kan använda.

 

7STVAKE7BF8

J3V8AWTEDV6

F83B4D66D35

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...

Trigger kommer att öppna ett Kickstarter-projekt för att finansiera Little Witch Academia 2, så de har kvar första delen på Youtube ett tag till.

 

Usagi Drop är tillbaka på Crunchyroll.

 

I övrigt har jag gjort om listan i förstainlägget: den är, tills vidare, på Google Drive. Listan direkt i inlägget, med all data, blev svårhanterlig, så den får vara på Google Drive tills jag hittat någon bra lösning. Helst en som låter gäster själva sortera datan enligt valfria kolumner.

 

Tips på anime eller streamingsajter jag missat, förslag på data som skulle vara användbar i tabellen, och annat, mottages med varm hand.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Intressant!

 

På Youtube har de också upp till 1080P på en del av serierna, jag tror inte att Daisuki.net gick så högt. School Days verkar låst, men den finns ju på Crunchyroll istället. Inte för att nån borde se den, men ändå.

 

I övrigt så har Manga lagt upp Macross II, den "officiella-inofficiella" uppföljaren till Macross-filmen från 1984.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...