Hoppa till innehåll
Anime.se

Anime våren 2011


wilfried
 Share

Rekommenderade inlägg

Dog days blir att kolla in, Lotte's Toy (bara för WTF), Under the innocent sky, Blue Excorcist (mangan är rätt trevlig), Aria the scarlett ammo, Steins;gate, Electromagnetic wave Woman & adolescent, Deadman wonderland och appleseed XIII(måste ta och se de äldre filmerna osv innan). Så det blir helt klart en hel del att se i vår.

 

Sen är där ett par OVA att se också, Black lagoon, Gundam Unicorn, princes resurrection, High school of the dead, Baka to Test Matsuri, Valkyrie Chronicles 3.

 

Sen blir det så klart breakblade 4 som släpps på bluray/dvd nu i vår.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag som knappt börjat på pågående säsong. Jag har åtminstone ett par spikade: Gintama, Deadman Wonderland, Kaiji Season 2, The World God Only Knows 2, Maria Holic 2 och Yu-Gi-Oh! Zexal. Sedan några potentiella andra som får ett avsnitt eller två.

 

This spring: Picard vs. Gandalf!

 

X-Men

Madhouse's interpretation of the popular American comic by the same name. The world inhabited by Mutants who are split betweeen fighting for a disabled Jean Luc Picard or for Gandalf in a helmet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

- Toriko i mangaform är kul.

- Ano Hanas tema om att växa ifrån sina vänner låter som något för mig.

- Showa Era Story verkar för originell för att missas.

- Under the Innocent Sky låter lite som ef men kan som porrspelsadaption lika väl gå åt skogen.

- Black Lagoon är alltid bra.

 

Det verkar bli en hyfsad säsong.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vid en första anblick känner jag mig småsugen på Deadman Wonderland då jag läst mangan ett tag, men då inte mangan är klar skall jag nog hålla mig borta för att bespara mig själv att få se ett halvtaskigt anime slut.

 

Kaiji säsong 2 och Blue Exorcist är nog de två som blir helt spikade av mig. Sedan så verkar Appleseed XIII och Showa Era Story intressanta så jag kollar nog upp dessa också. Det som jag jättegärna vill se är Hyouge Mono (te animen), frågan är bara om man kommer "lyckas" se den.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Namnet får mig att tänka att det är nån konstig leksaks- eller sportfranchise-anknytning eller nåt, men Sket Dance ska jag ge ett avsnitt, om så bara för att jag gillar värstingtjejer, speciellt om deras svaghet är söta ting.

 

C: en Noitamina-animé av Ayakashi/Mononoke/Trapeze-regissören. Kan väl bli intressant. Inte för att jag har sett Ayakashi/Mononoke/Trapeze ännu, dock... Kommer se åtminstone några avsnitt.

 

Egentligen så behöver jag inte en uppföljare till den roligaste animén någonsin, men jag måste nog ändå se nya Gintama. Kommer se allt.

 

Deadman Wonderland vet jag inget om. Kommer kolla in och besluta mig efter något avsnitt.

 

En knäpp brud och en ung man är Shaft/Shinbo, så det kommer jag nog att se allt av, om det inte är väldigt dåligt. Egentligen är jag inte en Shaft/Shinbo-fan, men jag har sett så många av hans serier på senare tid (han gör ju för fasen två serier varje säsong, är han arbetsnarkoman?) att jag lika väl kan fortsätta.

 

KyoAnis Vardagsliv ska jag kolla in, för att se om den blir så otroligt trist som den verkar.

 

Moshidora och Ano Hana har jag ingen aning om vad det är, men ett avsnitt kan de väl få.

 

Aria the Scarlet Ammo ska också få ett avsnitt. Jag är nyfiken på vilken kvinnlig kroppsdel som ska betonas i DENNA J.C. Staff-serie. (Hoppas att det är rumpa!)

 

Pensionärsanimén En showaberättelse ska få nåt avsnitt. Animationssidan lät inte så kul på vad Iggy hade att säga om den.

 

Mer Kaiji kan jag väl inte klaga på, och kommer att se allt av, även om jag inte kom in i första serien lika mycket som många andra.

 

Blå exorcist verkar vara en actionserie av Tensai Okamura. Jag tyckte ju om Darker than Black, så jag ska se allt (om det inte är outhärdligt).

 

Toriko läser jag mangan av, och jag ska kolla så långt jag orkar av denna. Det är en "rule of cool"-manga/-animé, typ som Gurren Lagann och liknande verk som ska överträffa sig självt hela tiden. Men jag tycker inte att den är lika bra på att bygga upp det på ett sätt som blir imponerande. Istället blir det lite platt. Meneh, okej shounen.

 

Skulle inte Tiger & Bunny komma tidigare? Nåja, om den faktiskt får för sig att dyka upp i vår så ska jag väl kolla in den också.

 

Ska se allt av The World God Only Knows säsong 2 också.

 

Hanasaku Iroha, dvs K-On åker till onsen, ska jag kolla in. Kan regissör Ando (Sword of the Stranger, Canaan) göra vardagsberättelser?

 

Maria Holic 2 ska jag väl se allt av, antar jag.

 

Lottes leksak ska jag se. (Sperma. Verkligen?)

 

Pervoseminariet var lite intressant som OVA, om så bara för ämnets skull, så den ska jag se. Hoppas att den inte blir tam på TV bara.

 

Sexualundervisning för 30-åringar måste jag se. I-inte för att jag behöver det!

 

 

 

I värsta fall kan det alltså bli att följa 20 serier, men det kan också bli så få som åtta.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fast enligt svensk lag så är det där inte en ursäkt :P
Enligt svensk lag ska ett "barn" vara en människa och enligt Svea hovrätt kan en människa ha "kattliknande öron" och svans och sakna näsa och mun.
Samtliga bilder som omfattas av åtalet föreställer mänskliga varelser. Några av de avbildade karaktärerna har kattliknande öron och svansar medan vissa saknar näsa eller mun. Även om ett fåtal av bilderna inte i alla detaljer framstår som verklighetstrogna, råder det inte någon tvekan om att de föreställer människor.
Däremot är varken Kalle Anka eller Simpsons människor enligt expertvittnet (se diverse rapporter från rättegångar och förhör).

 

Alltså: Människor kan ha kattöron och svansar och sakna kroppsdelar men får inte se ut som ankor eller Simpsöner. Hur ser dessa figurer ut?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nyligen sett och läst igenom Kaiji, längtar efter mer på båda fronterna, så det gör mig lycklig att se att season 2 är på väg. :> Denpa Onna to Seishun Otoko verkar också intressant, får ta och kolla in den. Läser Deadman Wonderland men har tröttnat lite på den (mest för att det kommer nya kapitel så sällan), så jag vet inte om jag bryr mig så mycket om att den blir anime, men men, kanske ska ses.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Har egentligen inte på riktigt börjat med vinterserierna än, men kikade lite på vårtablån i alla fall. De enda jag känner mig intresserad av är nog Everyday life och Steins;Gate. Bara för att de låter lite wacky antar jag. Health and Physical Education for 30 year-olds är ett måste. Sen borde man nog kunna klämma in det nya av Bakatest och Seitokai Yakuindomo.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kommer nog bara se "Lottes leksak", men kanske kikar in "Elektromagnetisk strålningskvinnan & Pubertetsmannen", "C:", "Te för livet", "Hen Zemi" och "Sexualundervisning för 30-åringar", just for the lulz, så jag kan hata lite mer anime.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...

KyoAnis Vardagsliv ska jag kolla in, för att se om den blir så otroligt trist som den verkar.

Lucky Star + Paniponi Dash. Som komediserie var den i stort sett som väntat -- tama skämt och ingen snärtighet i uppläggningen -- men ett par småskratt fick den väl. Desto mer intressant var presentationen som fick den att se ganska läcker ut trots den simpla tecknarstilen (då tänker jag på 3D- och 2DCG-effekter och tecknarstilsändringar). Av någon anledning tyckte jag även om designen och användningen av ljud.

 

6/10, will watch.

 

Hanasaku Iroha, dvs K-On åker till onsen, ska jag kolla in. Kan regissör Ando (Sword of the Stranger, Canaan) göra vardagsberättelser?

En överraskning! Det var inte riktigt K-On åker till onsen, dvs. en serie som är ett fordon för söta och statiska karaktärer i söta situationer. Tvärtom verkar det finnas potential för lite drama och utveckling. Serien handlar om en tjej som tycker att hennes stadsliv är liksom tråkigt eller otillfredsställande. När hennes oansvariga morsa säger att de ska fly från skuldindrivare blir hon glad och tänker att det låter spännande med en chans till ett nytt liv -- tills hon får veta att hon inte får följa med. Istället ska hon få bo med sin mormor. En mormor som avskyr sin dotter och driver ett lantligt värdshus med järnhand.

 

Det finns fortfarande risk för att det blir en tom solskenshistoria, men på första avsnittet ser det bra ut. Tjejen är inte jättedum eller jättegenki, och hon har en del motstånd och personlighetsbrister som hon kan använda seriens speltid till att övervinna. Jag drar till med ett osäkert 7/10, will watch.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Animéhistoriens roligaste serie är tillbaka!

 

Jag var nästan lite orolig för att de skulle ha tömt komediförrådet efter 201 avsnitt, men Gintama' lyckas börja jävligt bra. Har man inte sett Gintama förut har man dock inte mycket att hämta -- skämten i första avsnittet bygger mest på ändringar av etablerade karaktärer. För oss som har sett originalet så är det oslagbart. 8/10, kommer att följa som en slav.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Äntligen är Gintama tillbaka!

 

Jag har inte sett det första avsnittet än men jag ser verkligen fram emot det. När det först stod klart att serien skulle ta ett uppehåll hade jag räknat med ett längre sådant måste jag säga.

 

Animéhistoriens roligaste serie är tillbaka!

 

QFT!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hittills har jag hunnit se Hanasaku Iroha, Nichijou och Nana to Kaoru, samt några minuter av både Tiger & Bunny samt Hen Zemi.

 

Hanasaku Iroha har chans att bli en riktigt fin 'coming of age'-historia, även om det finns oändligt med otecknade versioner ser jag fram emot det i animeformat. Uppfriskande är vad det är! Riktigt fint val av röstskådespelare, Kanae Itou visar verkligen vilken trevlig röst hon har och går in i huvudrollen galant, och Chiaki Omigawa som jag älskar oavsett vad hon gör, men det är kul att se henne spela en karaktär som inte är tvärkorkad eller förvirrad. Den serie jag har högst förhoppningar om hittills!

 

Och resten... tja, vi får se!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...