Hoppa till innehåll
Anime.se

Tokyos klimat


japanforever
 Share

Rekommenderade inlägg

Hej alla Japanfantaster!

Jag heter Marcus Johansson och är 32 år gammal och är väldigt intresserad av Tokyos klimat. Här kommer frågorna.

 

1. Hur är de klimatet egentligen i själva Tokyo?

2.Kan de snöa i Oktober eller November?

3. När är de tidgaste och sena snön ny har sett i själva Tokyo?

 

4. Här neder kan ni också skriva temperaturerana som abslout och som minst per månad.

Jan

Feb

Mar

Apr

Maj

Jun

Jul

Aug

Sep

Okto

Noveber

December

 

 

 

Jag är tacksam för alla svar!

 

 

Ha en mycket trevligt dag/natt!

 

MVH Marcus

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Av det jag har upplevt att döma så börjar det bli ganska kyligt redan i Juli. Inget regn men lite ruggigt ändå på något sätt.

 

1. Hur är de klimatet egentligen i själva Tokyo?

Inne i själva Tokyo är det i vissa kvarter något mildare väder då husen hjälper mot vinden, och de regnskurar man råkar ut för är inte lika jobbiga då det kan förekomma tak.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Av det jag har upplevt att döma så börjar det bli ganska kyligt redan i Juli. Inget regn men lite ruggigt ändå på något sätt.

 

 

Inne i själva Tokyo är det i vissa kvarter något mildare väder då husen hjälper mot vinden, och de regnskurar man råkar ut för är inte lika jobbiga då det kan förekomma tak.

 

 

 

jaha

 

de är sant när de regnar så sjunker temp. avsevärt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

kan någon svara dessa ett efter ett

MEN NÅGON SOM HAR VARIT DÄR!!!

...

De flesta utav svaren du har fått, är, uttryckligen, från folk som varit där.

Huruvida man har varit i Tokyo är irrelevant för att kunna besvara dina frågor och tillför inget av värde till informationen.

Exakt.

 

Bara för att du har känt av något (och, i det här fallet, under rätt korta perioder [även om man talar om några år]), så betyder det inte att man har en god förståelse utav saken i fråga.

Information från många vetenskapsmän, som studerat saken väldigt noga, precist och länge, å andra sidan, är ljusår mer pålitligt och informativt.

 

Det finns många människor som levt hela sitt liv med, t. ex, en njure, men inte har den blankaste aning om vad det är eller vad den gör.

Många kvinnor tror att mödomshinnan bara går sönder av sex. (och somliga kvinnor inser inte att de har separata hål för urin och sex/födsel)

Jag har träffat någon som säger sig inte tåla mjölk, men vägrade gå med på att det var skillnad på laktosintolerans och mjölkallergi och insisterade på att det vara samma sak ...bland lite andra, helt felaktiga, påståenden i frågan.

 

Om du anser att personlig erfarenhet är mer värt än ordentliga studier, gjorda utav faktiska auktoriteter som studerat i ämnet... (vilket är en skrämmande vanlig uppfattning)

Ja då är du knappast vidare vettig.

Personlig erfarenhet är inte mycket värt.

Jag går fortfarande i kortbyxor. Precis lagom temperatur just nu.

Nja... Vad en person har på sig, ger inte en värst bra bedömning utav vädret.

Visserligen är nog din klädsel en bättre indikator än min (jag hade bara på mig höstjackan, i den kallaste biten av förra vintern ...som var den kallaste på väldigt länge), men ändå.

  • Uppröstad 1
  • Nedröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ingen som hänger här har bott i Japan i "minst 10-20 år", det kan du glömma direkt. För det så får du hitta typ nån gammal ingenjör eller nåt, och de är nog inte intresserade av landet som en hobby, vilket forum som detta är till för. Åtminstone så får du prova ett större och mer riktat forum.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nja... Vad en person har på sig, ger inte en värst bra bedömning utav vädret.

Visserligen är nog din klädsel en bättre indikator än min (jag hade bara på mig höstjackan, i den kallaste biten av förra vintern ...som var den kallaste på väldigt länge), men ändå.

Inga skor då alltså.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Inga skor då alltså.

:)

Nja, jag är något förvånad av att du nämner skor, och inte något annat, som t. ex byxor.

Jag menar givetvis att det enda jag hade på mig, i ytterklädesväg, var min höstjacka.

...och skor, fast jag inte riktigt räknar dem som kläder.

Barfota är jag inte utomhus, under vintern. Då vore det allt för kallt om fötterna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

men någon som vet när de blir svensk liknande temp.

under

våren

sommaren

hösten

vinter

i bara staden TOKYO

 

och med "svenska temp" menar jag

är Tokyo stad 2 månader efter våra (SVENSKA) temper och väder? tex. när vi har december i svergie,

är sverige som bekant väldigt kallt och då och då lite varm.

är då TOkyo stad i svensk oktober???? eller????

 

eller ska jag förklara mer???

  • Nedröstad 2
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

eller ska jag förklara mer???

Du ska med hänvisning till regel 1C formulera dig på förståelig svenska (och inte dubbelposta).

Ja Tokyo är en stad även när det är oktober i Sverige.

 

Jag ger dig nu för tredje gången genomsnittstemperaturen i Tokyo under året: http://en.wikipedia....i/Tokyo#Climate

Med hjälp av den kan du besvara din egen fråga.

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...