Hoppa till innehåll
Sceleris

Sverige och svenska i anime

Rekommenderade inlägg

I avsnitt 30 av Mobile Fighter G Gundam introduceras Neo-Sverige med dess Gundam (vid namn "Nobel Gundam") och den enda kvinnliga piloten som tog sig till turneringen, Allenby Beardsley.

Bilder

bhf6Cx8.jpg

b3qABAk.jpg

Nobel Gundam

xkc2TQ2.jpg

Allenby Beardsley

8MGForf.jpg

• Uppröstad 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Men åh, jag tittade efter om den fanns med till och med... under M. Aja, nu finns bilder också!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Lite sen men kan styrka det Vivi_mage redan har uppmärksammat om. I ett ordkrig mellan Yuzuru och Kaguya säger Yuzuru att Kaguya luktar som en blandning mellan torkad fisk, natto och surströmming... ouch!

Mirl.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Åhå, då lägger jag till den.

Något jag inte lägger till är den här (officiella) svenska versionen av öppningsvinjetten till Tonari no Seki-kun, men en länkning kan den få.

• Uppröstad 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Några ljusår senare kikar Hoshi in och undrar varför den trallvänliga öppningsvinjetten inte hamnar i listan/?/

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Några ljusår senare kikar Hoshi in och undrar varför den trallvänliga öppningsvinjetten inte hamnar i listan/?/

För att den bara släpptes på en fristående skiva. Det blir lite för långt från själva animeserien för att jag tycker att det ska få vara med.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Man får tråkigt nog aldrig veta vad hans förnamn är, eller vad företaget heter.
Hade vart kul att se förnamnet, då efternamnet låter lite danskt för mig.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Ojdå, förstår dock hur du kom till den slutsatsen. Enda gången han inte nämndes som Mr. var när han introducerades, känns lite bakvänt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Den svenska flaggan finns med uppe i rymdbasen på månen i Uchuu Kyoudai samt inom en av NASA:s anläggningar (om jag inte missminner mig).

Månen (avsnitt #59 & #61)

c26fdf50e9.jpg

97641d30ee.jpg

NASA (avsnitt #89)

524e25dcd1.jpg

a989c6fff9.jpg

• Uppröstad 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

I näst sista avsnittet Jinsei så utbrister sporttjejen "Ibrahimović" som interjektion i en beklämmande situation. Var det Zlatan hon menade?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

I näst sista avsnittet Jinsei så utbrister sporttjejen "Ibrahimović" som interjektion i en beklämmande situation. Var det Zlatan hon menade?

Från vad jag vet finns det bara en känd Ibrahimovic, och då är det väl Näsan själv.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt community. Det är enkelt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu