Hoppa till innehåll
Anime.se

Anime vintern 2012/2013


Volbla
 Share

Rekommenderade inlägg

Den nya årstiden ligger på lur alldeles bakom knuten, och med nya årstider så kommer ny anime.

NDkz.jpg


Kommer definitivt att se:
Jag har inga vänner, men jag är omringad av snygga, kåta tjejer, så livet är rätt ok ändå
Älskar den här serien. Förväntar mig att säsong två blir lika kul.

Kommer ge en chans:
Train Hero
Att göra nödsituationer på tåg till en actionserie med förvandlingssekvenser låter som en trevlig idé.

Yama no Susume
En twist på "söta flickor gör söta saker". Här har vi istället "söta flickor bestiger berg". Antagligen på ett sött sätt.

Cuticle Tantei Inaba
En huvudkaraktär med "hårfetish". Antagonisten är en get som äter pengar. Det är min sorts galen.

Ai Mai Mi
Är... är hennes händer en bläckfisk? Och... har hon ett universalbälte med fiskar och majs i? Herregud, jag älskar det här!

Säger jag innan det har börjat. Och märker vi ett mönster här? Nästan allt jag vill se är dumma, galna komedier. Tjejer som tar det lugnt och ritar manga ibland och kämpar mot utomjordingar ibland påminner mig om Panty & Stocking. Jag är smått optimistisk för ett sånt format på 3-minutersavsnitt, men det kommer krävas en del kreativitet för att det ska vara nåt att ha.

Kommer kanske att se om det blir ett stor hallå om den:
Sasami-san @ Ganbaranai
Den låter lite intressant, och trailern såg lite intressant ut. Också söt tjej i pyjamas.

Vad tänker du titta på i vinter? :happy:

  • Uppröstad 2
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bilden blir väldigt liten när jag klickar på den, så jag kan knappt urskilja de olika titlarna. Dock kan jag inte missta att det i vanlig ordning verkar vara gott om sexiga tjejer även denna säsong.

 

Det har för övrigt blivit svårare än någonsin för mig att kolla på anime. Ibland finns anime på youtube, men i många fall så blockerar de serier från "mitt land". Crunchyroll likaså. Bor man i Japan vill de tydligen tvinga en till att titta på TV eller betala hutlösa priser för DVDer. Fansubbar finns ju förstås, men nuförtiden släpps det mesta i 720p, vilket min lilla dator inte klarar av. Med andra ord blir det förmodligen ingen ny anime för min del.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Min flickvän och min barndomsvän härjar för mycket ska jag se. Chiwa är söt. Och tidsenligt nog innehåller det ett element av fjortisfantasier (chūnibyō).

Sasami-san Ganbaranai: Ibland gillar jag Shaft-/Shinbo-komedier, ibland är de desto mindre bra. Men jag brukar inte avsky dem. Hade ingen aning om att det skulle vara övernaturligt. :x

 

Jag har nästa inga vänner: Next är given.

Vivid Red Operation är scifi från A-1, men det blir väl bara nåt Strike Witches-liknande.

 

Familjen Minami: Jag är hemma. Jag har aldrig varit nåt Minami-ke-fan, men jag har inte avskytt de senare serierna lika mycket som många Minami-ke-fans. Hoppas på mer med lågstadiepojken som klär ut sig till tjej och gymnasiekillen som öppnar skjortan hela tiden.

Mangirl: En anime! Om att göra manga! Wow!

Den ljuvliga Chihayafuru 2 ska jag så klart följa.

 

Bergsrekommendation (Yama no Susume): Hanasaku Iroha förväntades vara "K-On jobbar på värdshus" men en härlig överraskning, och det här förväntas väl vara "K-On klättrar i berg". Kanske det också kan bli en överraskning?

Kutikuladetektiv Inaba (kutikula är fjällytterskiktet av ett hårstrå), av de anledningar som Volbla listade.

Maoyū: Demondrottningen och hjälten blir det nya Vargar och kryddor. Fast mycket mer "high fantasy". Och fanservice.

 

Krigsmod (Senyū), från Studio Ordet, kanske lite intressant animation?

Kotoura: ESP-klubb? Visst.

 

Ai, Mai, Mi: Mangatecknarflickor som räddar världen? Visst. (Och nej, Volbla, hennes händer är nog inte en bläckfisk. Bläckfisken huserar i den där krukan.)

Ishida och Asakura: En ny Cromartie kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Definitivt

Boku wa tomodachi ga sukunai next

Minami-ke Tadaima

Chihayafuru S2

 

Rätt säkert någon gång

Mangirl!

Ore no Kanojo to Osanajimi ga Shuruba Sugiru

Yama no Susume

Kotoura-san

Ai mai mi

Ore no Kanojo to Osanajimi ga Shuruba Sugiru

 

Möjligtvis någon gång i mitt liv

Maoyuu Maou Yuusha

 

Det jag saknar är väll någon bra actionserie, men mer än det.. jag vill ha mer sportserier. Bakuman, Hikaru no Go, tja det är en rätt hög standard men jag vill ha något som får mitt hjärta att brinna! Inte något fel alls med Chihayafuru som jag älskar, men det är inte riktigt super spännande. Hursomhelst jag har rätt mycket tur då jag gillar slice of life och moe och allt det där, men jag måste erkänna att först tänkte jag att det var en riktigt bra säsong men jag kanske var lite för optimistisk. Vivid red finns ju faktiskt, men... som Sceleris skrev är jag rädd att det blir något Strike Witches liknande, och mer specifikt, med fanservice :angry:.

 

Det är helt korkad att bedöma hur bra en säsong faktiskt är innan den ens är över, men just nu skulle jag väll säga baserad på första intrycket att den ser helt okej ut. Jag kommer inte att klaga, men den skulle kunna vara mer än bara lite bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det har för övrigt blivit svårare än någonsin för mig att kolla på anime. Ibland finns anime på youtube, men i många fall så blockerar de serier från "mitt land". Crunchyroll likaså. Bor man i Japan vill de tydligen tvinga en till att titta på TV eller betala hutlösa priser för DVDer. Fansubbar finns ju förstås, men nuförtiden släpps det mesta i 720p, vilket min lilla dator inte klarar av. Med andra ord blir det förmodligen ingen ny anime för min del.

Har du missat att animé sänds på tv i Japan? Man behöver bara slå på dumburken efter midnatt så "streamas" de senaste avsnitten i realtid. Som Crunchyroll fast med bra bild och utan jobbiga textremsor.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har du missat att animé sänds på tv i Japan? Man behöver bara slå på dumburken efter midnatt så "streamas" de senaste avsnitten i realtid. Som Crunchyroll fast med bra bild och utan jobbiga textremsor.

Vad är detta "tv" du pratar om? Ah, du menar den där uråldriga teknologin där man måste sitta genom reklampauser och endast kan kolla på avsnitten en specifik tid och utan en paus-knapp? Tyvärr är det inte ens en möjlighet för mig i mitt lilla rum, såvida inte TV-licens är gratis i Japan.

 

Sedan när jag kollar närmare finns det trots allt "alternativa" ström-sidor, och den där subbgruppen som rippar Crunchyrolls subbar, så "kan" kan jag nog ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Precis, jag kan skicka ett par tomma VHS-kassetter så kan du spela in på dem. Har du en riktigt avancerad videobandspelare så kan du till och med sätta fler än en inspelningstid har jag hört!

 

Jag tänker kolla på Haganai och Fröken Sasami orkar inte helt säkert, sedan tänkte jag faktiskt ge Senren Kagura och Maoyuumaooouuuuyyyoooouuu-nånting en chans, trots att de är rätt uppenbara i sin service-kategori. Den förra för att jag hörde talas om ett mjukporrspel till Nintendo DS (does not compute!) och detta uppenbarligen är animéadapteringen (måste upplevas), den senare för att jag hörde Spice/Wolf associationer någonstans och för att de första kapitlen av en mangaadaptering var helt OK. Och sedan låter ju Ai Mai Mi för bra för att vara sann, speciellt om det inte bara är flickorna som inbillar sig allt utan det händer på riktigt. Plockar nog upp den efter att jag panikdroppat Senren Kagura efter två episoder.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Precis, jag kan skicka ett par tomma VHS-kassetter så kan du spela in på dem. Har du en riktigt avancerad videobandspelare så kan du till och med sätta fler än en inspelningstid har jag hört!

 

 

Shit, VHS! Bor han i Japan så borde där väl finnas någon avancerad robot som kan spela in det åt honom och sedan koppla upp sig direkt i hans hjärna för att dela med sig av videon!

  • Uppröstad 2
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Precis, jag kan skicka ett par tomma VHS-kassetter så kan du spela in på dem. Har du en riktigt avancerad videobandspelare så kan du till och med sätta fler än en inspelningstid har jag hört!

När jag pluggade i Japan hade jag en riktigt avancerad videobandspelare som kunde programmeras för hela veckan. Den hade dubbla bandfack så man kunde spela in tolv timmar åt gången i extra-longplay-läge. Det blev en hel flyttkartong kassetter att skicka hem till studentlyan i Sverige sen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

I själva verket tror jag att jag lever utanför tiden, då inspelning från TV något jag själv aldrig sysslade med. Mina föräldrar gjorde det mycket, men vid det laget att jag själv hade tillfälle och budget att göra det hade jag redan gått vidare till nedladdning på dator, och hade inget intresse för det som gick på Svensk TV. Det är annars en bra idé: jag har inte sett några inspelningsrobotar, men man lär ju få in ganska mycket på en Blu-Ray.

 

Är det någon som har någon koll på vad som krävs för att få TV här i Japan. Är det bara att koppla in en sladd i rätt uttag, eller måste man fylla i fem miljoner blanketter och skicka in de till tio olika ställen? Jag tippar på det senare.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Boku wa tomodachi ga sukunai next, är det som folk skämtar eller är första verkligen något värt att lägga tid på överhuvudtaget?

Själv tycker jag den är mycket dummare men ändå mycket roligare än det mesta som folk på mal tycker är likadant. Eller, Toradora är nog roligare. Den är som Toradoras och OreImos kärleksbarn.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker inte det är någon tvekan att Haganai försöker mer att vara rolig än OreImo. Hur väl den lyckas är upp till var och en. Kill Me Baby försökte också vara rolig.

Jag tycker Oreimo och Haganai är som Simpsons och Family guy. Den senare kör på plumphet där den förra har lite finess.

  • Uppröstad 2
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...