Hoppa till innehåll
Anime.se

Anime.se Anime Awards 2012: Nomineringsfas


Meatrose
 Share

Rekommenderade inlägg

Kanske bra att reiterera vad Meatrose sagt: Det räcker inte med att en serie eller film "nominerats redan." Den måste nomineras av flera (gissningsvis tre?) personer för att ha en chans att gå vidare till omröstning. Så fortsätt nominera! Hittills tror jag det inte är speciellt många titlar alls som går vidare enligt ovanstående kriterium, vilket kommer att göra omröstningen ganska begränsad och tråkig om inte fler går in och nominerar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hmm... då vill jag nominera följande!

  • Kokoro Connect - spektakulär karaktärsuteckling och koncept!
  • Sket Dance - spektakulär vardagsunderhållning!
  • Bakuman 2 - spektakulär skaparglädje och hastighet i berättandet! (om vi kan nominera enskilda säsonger, annars får det bli hela Bakuman nästa år  :konata: )
  • Another - spektakulärt mysterium!
  • Kuroko's Basketball - spektakulära pojkkroppar... och lite sport!
  • Mysterious Girlfriend X - spektakulär positivmusik och gudomligt slem! (även om den inte var någon direkt höjdare...)

Fler kan komma att läggas till allt eftersom jag kommer på.

  • Uppröstad 2
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har inte sett någon nämna Hellsing Ultimate i den här tråden och jag hade nog räknat med att den skulle nomineras av någon. Jag har inte sett den (mer än de första två avsnitten för typ 4 år sedan) men nu har jag nämnt den i varje fall. Det krävs att någon annan också gör det för att den ska gå vidare däremot.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hehe, nej 10 avsnitt på 6 år får nog anses vara ett av historiens långsammaste utgivningstempon. Den är dock fullbordad nu, av vad jag kan se. Sista avsnittet släpptes den 26:e december så det är fritt fram för den att tävla, om folk vill ha med den vill säga.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag skulle egentligen gärna se den vara med och tävla, men jag vete bubblan om jag skulle vilja se den redan inför AAA12. Speciellt när mal-nyheten påstår att en massa scener kommer ritas om till blu-raysläppet så känner jag personligen för att vänta :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tack för alla nomineringar. Det går bra att nominera fram till och med i övermorgon så alla bör ta sig en funderare på om de är nöjda med sina nomineringar eller om de behöver kompletteras. Om man vill komplettera, tänk på att göra så i ett nytt inlägg då det blir enklare för mig att hålla reda på allt då.

 

Jag kan även förtydliga genom att säga att det som krävs för att en anime ska ta sig vidare till nästa fas är att två enskilda forumanvändare har nominerat titeln. Vi har fått ihop en bra lista med titlar som redan nu har gått vidare till nästa fas så det kommer finnas gott om alternativ att rösta på. Enda sättet att förbättra chanserna för att det ska gå att rösta på just dina favoriter är just att nominera dem och inte förlita sig på att någon annan ska nämna dem.

 

Det jag kan säga såhär på rak arm är att det är väldigt få serier som är klara för tävlan i kategorin "Bästa Nykomling" om det inte trillar in fler nomineringar där. Faktum är att det i nuläget inte ens går att tävla om en bronsmedalj då det bara är två serier som har klarat sig vidare. :3

  • Uppröstad 2
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag trodde att den redan hade släppts på BD i sin helhet. Är det en Hellsing Ultimate: Ultimate på ingång?  :blank:

Nån sorts kompletterande box för de första avsnitten, verkar det som.

 

 

According to the official website, a five-volume Blu-ray Box (volume 1 - 5) will follow the release of the volume 6. Several hundreds parts will be redrawn for the Blu-ray release.

källa

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mina nomineringar, med motivationer färgkodade enligt omröstningskategorier. Blev... lite grötigare än jag tänkte mig. :happydrop:

 

Vad jag nominerar av vad jag sett och varför

  • Aquarion Evol: Komik: avsiktligt och oavsiktligt rolig! Drama/romantik: sex och kärlek är allt vad serien – om inte livet! – handlar om! Manlig karaktär: Fudō är helfestlig, Andy är också kul. Kvinnlig karaktär: den sexiga Zessica, den söta Mikono, den beslutsamma MIX, den gräddröstade Crea, den moéingivande Yunoha! OP/ED: lysande! Visuell prestation: fula CG-robotar, men i övrigt FABULÖST! Produktion/regi: underhållande från start till slut. Ljudspår: Yōko Kanno! Karaktärsdesign: söt och enkel. Bästa anime: en möjlig kandidat.
  • Binbōgami ga: Komik: överraskande kul! OP/ED: både öppningslåt och slutlåt satte sig på hjärnan.
  • Chihayafuru: Drama/romantik: svagt på den fronten, men spännande mot slutet. Handling: de har fått en serie om diktkortspel att vara medryckande, spännande och känslosam, och manuset är halva delen. Kvinnlig karaktär: Chihaya! Visuell prestation: stundvis välanimerat i matcher, och de går inte ifrån karaktärsdesignen så himla mycket. Produktion/regi: gedigen regi. Karaktärsdesign: bedårande karaktärsdesign! Bästa anime: en möjlig kandidat.
  • Chūnibyō demo Koi ga Shitai: Drama/romantik: hyfsad kärlekshistoria med dramainslag. Manlig karaktär: öh, han där huvudpersonen kanske. Kvinnlig karaktär: kanske Rikka, kanske Dekomori DEATH. OP/ED: snabbklippta med stort genomslag. Visuell prestation: typiskt Kyoani. Produktion/regi: en del intressanta inslag, t.ex. övergångar mellan fantasi och verklighet. Bästa anime: troligtvis inte, men kanske.
  • Danshi Kōkōsei no Nichijō: Komik: inte fullpott, men kul. Kvinnlig karaktär: Bokflickan – och Gymnasiebrudarna, så klart! OP/ED: speciellt slutvinjetten är kul.
  • Eureka Seven Ao: Action: hyfsade missilcirkusar. Visuell prestation: välanimerat av Bones.
  • Fate Zero: Action: spännande och välgjorda scener! Drama/romantik: härligt dystert. Handling: välskriven med många svängar och uppgörelser och svek och plågor. Manlig karaktär: den tragiske Kiritsugu, den stora Rider, den kalla Kotomine, den grymma Archer, den ridderliga Lancer, till och med den osnutne Waver! Kvinnlig karaktär: den ridderliga Saber, den starka blomman Irisviel, den robotlika Maiya! OP/ED: hyfsade, men Kalafinas låt sticker ut mest. Visuell prestation: toppklass! Produktion/regi: också toppklass! Ljudspår: också toppklass! Bästa anime: en självklar toppkandidat!
  • Gintama': Komik: mycket kul. Manlig karaktär: Gin och flera andra. Kvinnlig karaktär: Kagura och flera andra. OP/ED: bra låtval.
  • Inu Boku Secret Service: Komik: en del lyckade skämt. Drama/romantik: läskiga övertoner på den romantiska biten, men jag gillade den ändå. Kvinnlig karaktär: kan inte undgå att heja på lilla tappra Ririchiyo. OP/ED: sju karaktärsbaserade slutlåtar på bara 12 avsnitt!
  • Jinrui wa Suitai Shimashita: Komik: sällan kul. Kvinnlig karaktär: "Watashi" är lite intressant. OP/ED: öppningslåten är kul och flummig, och Masumi Itōs slutsång är ju skön.
  • Jormungand: Kvinnlig karaktär: Koko! OP/ED: bra öppningsvinjett. Ljudspår: Taku Iwasaki meddelar oss att Koko är loco! Karaktärsdesign: Koko är vassast med sitt leende.
  • Joshiraku: Komik: sällan kul. Kvinnlig karaktär: hela gänget. OP/ED: klämmiga vinjetter! Karaktärsdesign: rund!
  • Sakamichi no Apollon: Drama/romantik: ett triangeldrama med intressanta ingångsvinklar. Manlig karaktär: Sentarō, vilken man! Kvinnlig karaktär: Ritsuko. Visuell prestation: en del riktigt hygglig animation. Produktion/regi: bra. Ljudspår: jazz! Bästa anime: troligtvis inte, men kanske.
  • Sword Art Online: Action: några spännande stridsscener. Drama/romantik: några få starka dramascener, och en fungerande kärlekshistoria. Manlig karaktär: den känslosamma hjälten Kirito. Kvinnlig karaktär: Asuna är väl okej, när hon inte blir "damsel in distress". Visuell prestation: några ögonblick av bra animation, annars hyfsat jämn kvalitet. Produktion/regi: välplanerat och genomfört trots högst bristfälligt manus, och en del välhanterade scener. Ljudspår: effektfullt och välanvänt. Karaktärsdesign: söta animeflickor – Silica-moé!
  • Tonari no Kaibutsu-kun: Komik: smålustigt. Drama/romantik: skönt motvilligt och frank relation mellan huvudpersonerna. Kvinnlig karaktär: Shizuko var så sansad, och Natsume gullig. OP/ED: bra öppningsvinjett med Haruka Tomatsu.
  • Yuru Yuri 2: Komik: jag tyckte nog det var roligare än första – vilket inte är en fantastisk bedrift. Kvinnlig karaktär: sluga ungmön Chinatsu, knasbollen Kyōko, och den osynliga och löjligt gulliga protagonisten Akari. OP/ED: klämmig öppningslåt där flickornas personligheter lyser igenom. Karaktärsdesign: sött och enkelt.

Vad jag nominerar av vad jag inte ännu sett och vad jag hoppas på att få ut

  • Amagami SS Plus: Drama/romantik: föregångar var väl okej. Kvinnlig karaktär: hyfsade i föregångaren. Karaktärsdesign: enkel, men jag gillade den i föregångaren.
  • Another: Drama/romantik: inte hört nåt speciellt, men kanske? Handling: kanske spännande? Kvinnlig karaktär: kanske hon med ögonlapp? Visuell prestation: åter P.A.Works. Produktion/regi: välgjord kanske? Bästa anime: troligen inte, men kanske.
  • Black Rock Shooter: Action: hyfsad? Visuell prestation: har hört gott om effektarbetet.
  • Coquelicot-zaka kara: Drama/romantik: har hört blandade åsikter om den, men kanske bra romantik?
  • Hellsing: Action: förhoppningsvis bra? Handling: zombier och nazister och sånt är väl kul? Manlig karaktär: öh, kanske Alucard eller nåt? Visuell prestation: med sex års produktionstid hoppas jag att den ser bra ut. Bästa anime: troligen inte, men kanske.
  • Hotarubi no Mori e: Drama/romantik: verkar omtyckt för detta. Handling: kanske välskriven? Manlig karaktär: kanske hjälten? Kvinnlig karaktär: kanske hjältinnan? Produktion/regi: måste väl göra nåt rätt? Bästa anime: kanske?
  • Hyōka: Drama/romantik: finns säkert med, och då är det säkert hyfsat. Handling: populär bokserie och animemanus av Shōji Gatō, så jag har förhoppningar om det. Manlig karaktär: inte för att jag hört om någon, men det finns säkert nån bra. Kvinnlig karaktär: inte för att jag hört om någon i synnerhet, men det finns säkert nån bra. OP/ED: inte hört eller sett, men de är nog bra. Visuell prestation: har hört gott om animationen i serien; Kyoani i sitt esse? Produktion/regi: har hört att regin ska vara påhittig och lyckad. Ljudspår: Kōhei Tanaka är en av mina favoritanimekompositörer. Bästa anime: en möjlig toppkandidat.
  • Lupin the Third: Mine Fujiko to Iu Onna: Drama/romantik: Mari Okada gillar att stöka till det. Manlig karaktär: Lupin eller Oscar kanske? Kvinnlig karaktär: Fujiko kanske? Visuell prestation: unik stil. Produktion/regi: sägs vara ett misslyckande, men kanske? Karaktärsdesign: unik design. Bästa anime: troligen inte, men kanske.
  • Momo e no Tegami: Drama/romantik: säkert ett fint drama? Handling: säkert välskriven. Kvinnlig karaktär: kanske Momo? Visuell prestation: ska vara välanimerad. Produktion/regi: Okiura är väl bra? Bästa anime: kanske inte, men kanske kanske.
  • Tari Tari: Drama/romantik: från studion bakom Hanasaku Iroha. Kvinnlig karaktär: säkert någon, om den är välskriven. OP/ED: musikserie, så kanske någon. Visuell prestation: P.A.Works som sagt. Ljudspår: en bra musikserie brukar ha bra musik.
  • Tasogare Otome x Amnesia: Drama/romantik: ska väl vara romantik? Kvinnlig karaktär: typ hjältinnan kanske? Visuell prestation: kanske ser bra ut, eller tänker jag på nån annan?
  • Toaru Hikūshi e no Tsuioku: Drama/romantik: kanske romantik? Handling: kanske bra? Kvinnlig karaktär: kanske hjältinnan?

Vad jag nominerar till bästa nykomling och varför

  • Ginga e Kickoff: rekorderlig barn- och sportserie!
  • Jojo no Kimyō na Bōken: helgalen äventyrs- och actionserie med oslagbart underhållningsvärde!
  • Psycho-Pass: en Ghost in the Shell-wannabe kanske, men en serie kan ha sämre ambitioner!
  • Robotics Notes: hyfsad av vad jag sett, verkar knäpp av vad jag hört!
  • Sakurasō no Pet na Kanojo: kanske den bästa dåliga serien som sänds just nu!
  • Shinsekai yori: 00-talets Higurashi!
  • Shirokuma Cafe: för att Isbjörn är animevärldens bästa "troll"!
  • Uchū Kyōdai: seg, men man blir ju fäst vid bröderna Nanba!
  • Uchū Senkan Yamato 2199: den har blivit oväntat väl mottagen!
  • Zetsuen no Tempest: jag tror den har bra actionscener!
  • Uppröstad 2
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Igår sade jag till Sceleris att jag hade matat in alla nominerade serier, filmer, karaktärer och röstskådisar i Genshiken.ses databas och att de var redo för fas två.

 

Idag tar jag tillbaka det uttalandet.

 

Edit: Nej men skämt åsido, härliga nomineringar! Ovanstående inlägg kom som en skänk från ovan, framför allt för kategorin Bästa Nykomling som nu helt plötsligt har tillräckligt många tävlande för att bli intressant.

 

Jag har inte sett serien ännu men jag började på första avsnittet igår och känner spontant att Guilty Crown kanske borde få vara med och tävla den med.

 

Och hur i fridens namn har jag kunnat glömma att den andra installationen i världens i särklass roligaste anime körde sitt sista avsnitt under 2012? Självklart ska Gintama' vara med och tävla.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Share

×
×
  • Skapa nytt...