Hoppa till innehåll
Anime.se

Anime.se 2013


Sceleris
 Share

Rekommenderade inlägg

Gott nytt animeår, kära vänner!

 

Det kommande året 2013 blir det nionde för Anime.se, och det börjar vara dags att röra om i grytan. Som ni ser har vi ett nytt ansikte utåt. Nej, detta är inte det mytomspunna "version 3", men det är ett steg i rätt riktning. Vad 2013 ska föra med sig för Anime.se, har vi tänkt oss, är många sådana små steg i rätt riktning.

 

Men vi behöver hjälp. Anime.se är en sajt som drivs av fans av japansk populärkultur, för fans av japansk populärkultur, och vi behöver fler röster och åsikter om vilka riktningar sajten ska gå. För att befästa vår sida som Sveriges mysigaste community behöver vi er med dedikation och passion, eller åtminstone med intresse och pålitlighet, som har ett par timmar i veckan eller mer att avvara. Vi behöver er som är driftiga med egna idéer och planeringsförmåga. Vi behöver er med ett sinne för visuell utformning. Vi behöver er som älskar att kommunicera och som trivs i sociala medier likt fisken trivs i vattnet.

 

Känner du igen dig i något av detta? Skriv då ett PM till mig eller mejla på info@anime.se med ett par ord om dig själv. Vad tycker du att du är bra på? Hur skulle du vilja se Anime.se utvecklas? I vilken mån kan du avvara tid åt vårt community? Detta är några goda utgångspunkter för att diskutera din eventuella roll i arbetet bakom kulisserna på Anime.se.

 

Observera att detta är ideellt arbete. Anime.se har ingen inkomst och kan inte erbjuda någon lön. Istället måste lönen vara belåtenheten och nöjet i att driva och utveckla en välkomnande sajt för anime och manga, en sajt öppen för alla våra tusentals kära medlemmar och besökare. En fast, stark punkt i ett vacklande och spritt Anime-/Mangasverige.

 

Nåja. Oavsett om detta väcker ert intresse eller om ni föredrar att vara på den allmänna sidan av Anime.se, så önskar jag er det bästa 2013 som ni kan få.

 

PS: För er som inte gillar vårt nya utseende så får även det diskuteras och utvecklas. Det är inte slutgiltigt. Dessutom finns det gamla kvar: kolla längst ner på sidan, på "Ändra utseende".

  • Uppröstad 2
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Första tanken när jag gick in på sidan var "wow, nu måste jag se vad som pågår" Inte för att jag har sett mer än ca 10 sekunder av sidan men jag gillar det jag hittills sett. Fick en riktigt mysig känsla när jag kom in.

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ser mycket mer användarvänligt ut än vad det har varit de senaste åren, och mer lockande för nykomlingar. En del av mig saknar den där ljusblåa designen som vi en gång hade, men det här är fint det med.

 

Jag börjar halvt förvänta mig att när sidan äntligen når 3.0 så kommer det finnas laglig nätåtkomst för både anime och manga, hundratals nya användare kommer att dyka upp de första dagarna och Nabeshin kommer vara moderator. Och en knapp som transporterar en till Japan. Men även om jag räknar med att bli besviken på de punkterna så ser jag fortfarande fram emot framtida uppdateringar.

  • Uppröstad 2
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag gillar designen, den ser mer kompakt och stilig ut fastän många knappar (så som "Anmäl"-knappen) sticker ut lite väl mycket. Jag saknar också, som Hikari no Hohenheim påpekade, den ljusblåa färgen på sidan, det är nästan en lärd känsla av "hemma" när man bemöts av den på forumet -- fast det är förstås en friskt fläkt med något nytt.

 

Kul start på 2013 för anime.se.

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Riktigt snygg sida tycker jag! Det var då ett ordenligt lyft ni gjort här! Tycker dock att texten ''Anime.se''

(Som Doppler precis nämnde) ska flyttas upp några pixlar eller flyttas mer till höger. Så det inte ser ut som att den

har trillat ner så här. Ser lite konstigt ut just nu. Annars tycker jag om både headern, menyn och Inloggnings-Funktionerna som nu ser väldigt mycket bättre ut än tidigare! Tycker faktiskt att alla era Backgrunder blev väldigt bra också!

 

Men som jag skrev, flytta gärna ''Anime.se'' loggan en liten bit upp. Tror fler skulle föredrar det också. 

line-height: 50px; borde bli rätt bra tror jag: [LÄNK] Om ni gämför med nuvarande [LÄNK] som är på 75px.

 

Riktigt bra jobbat från er sida på Anime.se! Ni ska ha en stor eloge tycker jag. Vi får se om sidan inte också får

fler aktiva medlemmar efter detta. Skulle gärja vilja hjälpa till om jag så kunde, men min fritid är just nu på andra

sidor som tar upp min tid. Men jag kanske kan hjälpa er i framtiden om jag får möjligheten och fritiden för det.

 

Mvh Schiffer

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...