Hoppa till innehåll
Anime.se

Förhandstitt på nya Fate/Stay Night släppt.


Meatrose
 Share

Rekommenderade inlägg

KXeb.png

 

Ufotable hyllades av många när deras tolkning av Fate/Zero sändes förra året. Man får nog lov att säga att serien gjorde succé världen över och inte minst här på Anime.se där den tog hem 8 guldmedaljer i Anime.se Anime Awards 2012, däribland i kategorierna Bästa Anime, Bästa Handling, Bästa Produktion & Regi, Bästa Visuella Prestation och Bästa Action.

 

En tid efter det att serien hade visats färdigt stod det klart att ufotable även skulle ge sig på vad somliga nog ser som "originalet" - Fate/Stay Night - som under 2006 fick en animeadaption i form av Studio Deens tämligen bespottade version. Fansen har spekulerat i att man den här gången kommer att välja en annan av spelets rutter, nämligen Heaven's Feel, men när det nu börjar dyka upp lite aptitretare här och var tycker många att det snarare verkar som att ufotable väljer att göra sin version av Fate-seriens Fate-rutt, alltså samma rutt som Studio Deen animerade 2006. Om så är fallet blir i varje fall undertecknad glad. Ända sedan jag hade glädjen att se innanföljaren Fate/Zero i ufotable-regi har jag fantiserat (ofta dräglandes) om en remake av huvudseriens Fate-rutt.

 

Klicka här för att se den tidiga teasertrailer som precis släppts.

 

 

Snälla ufotable... ingen 3DCG-drake i er version om man får be.

  • Uppröstad 3
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Väntavänta lite... En ny Fate/Stay Night? VARFÖR HAR JAG INTE HÖRT NÅGOT OM DET HÄR TIDIGARE?

 

Tja du, den kanske inte har hajpats sådär jättehårt utanför de kretsar som består av Visual Novel-spelarna på grund av att det har snackats om att det är Heaven's Feel som ska animeras (vilket fortfarande kan stämma). I mina ögon vore det emellertid ett väldigt konstigt val av ufotable att göra Heaven's Feel istället för att göra sin egen tolkning av Fate. Det man faktiskt står och väljer mellan är att göra en serie där Matou Sakura är den kvinnliga huvudrollen istället för att göra en där Saber är den kvinnliga huvudrollen. Den sistnämnda är inte bara vansinnigt mycket mer populär som karaktär och "ansiktet som representerar verket" utan en handling med fokus på henne skulle dessutom passa betydligt bättre ihop med ufotables Fate/Zero, inte minst med tanke på hur de valde att gestalta slutscenerna. Det sista är dock bara min personliga åsikt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tja du, den kanske inte har hajpats sådär jättehårt utanför de kretsar som består av Visual Novel-spelarna på grund av att det har snackats om att det är Heaven's Feel som ska animeras (vilket fortfarande kan stämma). I mina ögon vore det emellertid ett väldigt konstigt val av ufotable att göra Heaven's Feel istället för att göra sin egen tolkning av Fate. Det man faktiskt står och väljer mellan är att göra en serie där Matou Sakura är den kvinnliga huvudrollen istället för att göra en där Saber är den kvinnliga huvudrollen. Den sistnämnda är inte bara vansinnigt mycket mer populär som karaktär och "ansiktet som representerar verket" utan en handling med fokus på henne skulle dessutom passa betydligt bättre ihop med ufotables Fate/Zero, inte minst med tanke på hur de valde att gestalta slutscenerna.

 

Oh o:

Måste nog säga att jag hade blivit rikligt besviken om Sakura blev hjältinna, Fate är ju liksom Saber trots allt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gåshud. Att säga att det där ser lovande ut är ju veckans understatement. Nu ska jag banne mig ge F/Z en chans också, efter att ha vägrat när det begav sig pga den tama F/SN.

 

Alltså, den första halvan består av klipp ur Fate/zero och den andra har några nya snuttar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

FSN 2006 bespottad? Jag vill minnas att den blev ganska väl emottagen. Bortsett från "du dör om du blir mördad". :P Men jag kanske minns fel, jag såg den ju inte själv förrän flera år senare.

 

Så som de betonar Fate Zero i trailern, så hoppas jag framförallt att de behåller tonen. Fate Stay Night var ju så "animu". Om storyn kommer att titta mest på "Fate" eller "Heaven's Feel" spelar mig egentligen ingen roll (även om jag hört odetaljerat att handlingen i "Heaven's Feel" skulle passa som uppföljare), bara det får ett välarbetat manus: inte bara dataspelets dialogträd portat till anime, alltså.

 

Och hörni, hade det inte varit roligast, för gamla så väl som nya fans, om de gick sin egen väg istället? Jag tänker på ett tidningscitat som ANN översatte, "On that day, a few miracles were waiting on the voyage that Fate/stay night departed on January 30, 2004. It's been a decade since Fate/stay night left port. On January 30, 2014, the ocean on which the “Ark of Fate” rides on will move into an unknown world..."

 

En okänd värld, alltså. Hm...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En ny Fate Stay Night med Ufotable som studio är som musik för mina öron. Jag tyckte om den första serien som troligtvis beror på att jag på något vis lyckades med att inte störa mig på huvudpersonen som jag har hört att många andra som inte gillar serien gjorde. Hur det hände vet jag inte för jag har en tendens att reagera starkt på vissa personligheter, jag såg den väl helt i rätt läge där jag såg förbi serien svagheter.

 

Vilken rutt de tar bryr jag mig inte så mycket om men Heaven's feel skulle vara rolig att se eftersom jag bara har hört och läste lite om den men skulle de göra Fate rutten så blir jag inte besviken för det, bara de gör den i samma kvalité som Fate Zero. Helt klart en serie jag ska hålla utkik efter.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

FSN 2006 bespottad? Jag vill minnas att den blev ganska väl emottagen. Bortsett från "du dör om du blir mördad". :P Men jag kanske minns fel, jag såg den ju inte själv förrän flera år senare.

 

Åsikterna jag har hört är att den var kass, men åtminstone bättre än Tsukihime. Å andra sidan kommer de åsikterna från mindre välaktade källor...

 

En välgjord Fate/Stay-adaption vore trevligt. Å andra sidan kan ingen studio i världen rädda serien från Shiro, den usla huvudpersonen. 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

FSN 2006 bespottad? Jag vill minnas att den blev ganska väl emottagen. Bortsett från "du dör om du blir mördad". :P Men jag kanske minns fel, jag såg den ju inte själv förrän flera år senare.

 

Mja, jag tyckte faktiskt att den var helt okej när jag såg den, men då ska jag tillägga att jag var väldigt grön på området anime vid det laget. Det jag sade om "bespottad" syftade till faktumet att på de flesta forum där serien behandlas så vill typ vartannat Fate/Stay Night-fan inte ens erkänna Deen-versionens existens. Det är många "vadå, det finns väl ingen adaption sedan tidigare"-kommentarer. :3

 

Jag har låtit bli att se om den, även om jag var sugen efter att ha sett Fate/Zero, för jag misstänker att jag inte skulle ha alls samma överseende med serien idag.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Fate Stay Night kommer hösten 2014! Mycket mer än så berättar inte Anime News Network. Förutom lite sånt som att regissör blir Takahiro Miura, en animatör som dock regisserat Kara no Kyōkai del 6 – vilket verkar vara det minst uppskattade avsnittet – och Fate Zero avsnitt 15 och 19 – vilka hör till de mer uppskattade avsnitten. Låter väl kanske inte som en imponerande meritlista, men vad hade Ei Aoki under bältet innan Kara no Kyōkai del 1, Hōrō Musuko och Fate Zero? Girls Bravo, så det så!

 

De listar också tre karaktärsdesigners. De har väl förmodligen bara lite olika ansvarsområden, men betänk också att originalspelet har tre spelrutter...!

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En annan sak som kan vara värd att nämna är att det går väldigt många rykten nu som insinuerar att originalförfattaren har skrivit en helt ny, unik "rutt" för den nya animen, vilket i så fall skulle innebära att det varken är Fate-rutten, Unlimited Blade Works-rutten eller Heaven's Feel-rutten som vi kommer att få se. Det som (väldigt starkt) talar emot de två sistnämnda har alltid varit faktumet att de rutterna inte fokuserar på Saber som kvinnlig huvudroll (och hon är mer populär än alla andra karaktärer tillsammans) men en nyskriven rutt skulle ge dem möjligheten att både servera publiken de huvudroller som efterfrågas samtidigt som man serverar något "nytt". 

 

Hur mycket sanning som ligger i ryktena återstår att se. :3

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Åh, specialskrivet hade nog varit bäst för att förvalta "arvet" från Fate Zero. Jag menar, ja, Fate Zero skrevs ju senare, men som anime blev den ju en nytändning för franchisen, och det med en väldigt gravallvarlig framtoning som kanske skulle skära sig mot Fate Stay Night som är "mycket mer anime". Sen om det är originalförfattaren eller ej är inte viktigt för mig så länge det är välskrivet och intressant. FZ hade spännande vändningar, ett genomgående tema, samt laddade samspel och konflikter mellan karaktärerna: Kiritsugu-Irisviel, Kiritsugu-Saber, Irisviel-Saber, Kiritsugu-Kirei, Kariya-Tokiomi, Kayneth-Lancer, Tokiomi-Archer, Waver-Rider, Saber-Rider, Saber-Archer etc, de hade vänskaper och konflikter om utövande av makt, självuppoffring, kaos-eller-ordning...

 

Och vad hade Fate Stay Night för intressanta samspel i jämförelse? Alla jag kommer att tänka på är mest typiskt otaku-anime.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 months later...
  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Nu är det sagt vad som komma skall! Den nya TV-serien kommer att anpassa Unlimited Blade Works-rutten i form av två separerade säsonger (som Fate Zero), men Ufotable gör också en filmversion av Heaven's Feel! (En film eller flera? Återstår att se.)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu är det sagt vad som komma skall! Den nya TV-serien kommer att anpassa Unlimited Blade Works-rutten i form av två separerade säsonger (som Fate Zero), men Ufotable gör också en filmversion av Heaven's Feel! (En film eller flera? Återstår att se.)

 

 

Ser väldigt lovande ut, kan knappt bärga mig! Så i slutändan blev det Unlimited Blade Works men kul att de gör Heaven´s Feel för den har jag bara hört talas om och jag gillar designen på Dark Saber.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...