Hoppa till innehåll
Anime.se

Rekommenderade inlägg

Nananaaaaaaaa!

 

250px-Anime_KeyV_2.jpg

Baserad på en lättromanserie av Kazuma Ōtorino och animerad av A-1 Pictures, Aniplex. Kan det vara säsongens pärla?

Serien utspelar sig i "de speciella studenternas zone" på den artificiella ön Nanaejima. När huvudpersonen Jūgo Yama flyttar in i sin nya studentlägenhet så möts han av en oväntad rumskamrat, spöket Nanana Ryūgajō. Snart därefter går Jūgo med i skolans skattjaktsklubb.

Jag har imponerats av Nananas Skattgömma. Serien har många bra och genomtänkta karaktärer som faktiskt har sina egna motiveringar. De tänker själva!

 

Ja, och för att inte glömma, så är serien helt enkelt kul att se på! :reallyhappy:

 

Nananaaaaaaaa!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag håller på Jūgo x Tensai! Brukar inte shippa karaktärer (mest för att jag inte bryr mig tillräckligt i de flesta fallen), men de här två förtjänar verkligen båten!

 

Lagt märke också till att i gruppbilder så är de oftast bredvid varandra. Kan det vara en ledtråd, kanske? Bäst vi ringer mästerdetektiven själv... :shappy:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Något som ständigt förvånar mig är mängden cameos som dyker upp på Nananas TV. Spel från verkligheten och TV-serier från andra produktionsbolag... Hur betalar A1-Pictures all royalty!? Det är i varje fall en väldigt unik effekt, jag gillar det. Intressant nog är det inte nödvändigtvis mainstream-media som visas upp, utan det kan vara lite vad som helst. Man undrar vem det är som får bestämma vad Nanana skall spela i varje specifik scen. Kanske bildmanus kan avslöja?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tyckte inte så mycket om denna tills det visade sig att huvud karaktären har en mystisk bakgrund. Då vart den väldigt mer intressant.

 

Jag håller med om att det var en intressant del!

 

I episod 8 kommer en ny karaktär med. Ikusaba. Jag gillar framförandet av Tomokazu Sugita, det är ganska uppenbart skurkaktigt, men milt nog för att inte vara aggresivt, utan vagt vänligt. Han skapar på något sätt intresse. Påminner mig lite om Kaworu, på någon frekvens. Håller folk med?

 

Red.: Förresten, när man tänker efter en liten bit så inser man att Nananas fällor runt hennes skatter är riktigt farliga. Oansvarig brud!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...