Hoppa till innehåll
Anime.se

Jam! En podcast för dig som gillar Japan, anime och manga!


raz
 Share

Rekommenderade inlägg

Tjenare!

 

Vi är ett par grabbar som en dag blev jävligt sugna på att spela in en podcast - så vi, snabba till verket som vi alltid är, beställde ett podcastkit och tänkte sätta igång. Men när paketet anlände så insåg vi att vi hade missat ett väldans viktigt moment - vi hade ingen aning om vad vår podcast skulle handla om!

 

Så vi gjorde lite research, snackade om vad vi alla var intresserade av och vad vi kunde tänka oss att babbla om i en timme varje månad och kom fram till att vi alla var intresserade av anime och skulle vilja främja animekulturen i Sverige.

 

Kort sagt - vi tänkte starta en animepodcast och ville höra lite på Sveriges största animecommunity om ni skulle lyssna på en sådan podcast, och vad ni då skulle vilja höra!

 

Vi har olika bakgrunder inom animekollandet - två som började på barnsben med klassisk shounen och som fortsatt med att kolla på anime och vidga sina vyer sen dess och en som dök ner i “the deep end” av poolen för sex-sju år sedan med Suzumiya Haruhi no Yuutsu och sedan dess konsumerat på tok för mycket tecknade japanska serier - och har mycket fritid att spendera på just denna hobby.

 

Podcasten i sig skulle rikta in sig mest på personer som redan kollar på anime och som är intresserade av mer fördjupande diskussioner om pågående serier eller planerade adaptioner, men även för folk som är nyfikna på vad anime är och som skulle vilja ha en “inkörsport” till animetittandet, så att säga. Självfallet så tänker vi även diskutera manga!

 

Initiellt så tänkte vi börja med att släppa ett avsnitt per månad, men om idén visar sig vara tillräckligt populär och vi känner att vi kan hålla samma kvalité på innehållet så funderar vi på att släppa ett avsnitt varannan vecka istället - detta möjliggörs av att vi kommer studera till hösten, så vi har mer fritid än vad en vuxen människa bör ha.

 

Till hösten finns det även planer på att införskaffa en videokamera och spela in en videoversion av varje avsnitt och lägga upp det på youtube.

 

Så vad kommer vi snacka om, rent konkret? Ja, det är därför vi skriver detta inlägg - för vi vill höra vad ni vill lyssna på! Några idéer vi redan har är att inför varje ny säsong diskutera uppkommande serier och vad våra förväntningar är, recensera serier som vi kollat på, mer ingående diskussioner om samhällsfenomen kring animekulturen, relevanta industrinyheter och allmänt skitsnack kring anime och manga!

 

Här är våra (eller ja, två av våra) Hummingbirdprofiler, så ni kan få ett hum (hehe) om vilken sorts anime vi gillar:

Raz - http://hummingbird.me/users/Raz

Karja - http://hummingbird.me/users/Karja

 

(Varför vi valde Hummingbird istället för MAL? Det var jag som tjatade om det eftersom jag gillar Open Source-projekt.)

 

Vi ser fram emot att underhålla (samt att delta i och bidra till) communityt!

 

Rasmus

 
  • Uppröstad 2
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vill tipsa om en amerikansk podcast för att ge er lite inspiration: http://www.youtube.com/user/podtaku

 

Tycker ni ska snacka om serier ni sett under månaden och görar recensioner kanske 1-3 animes per avsnitt (om man tänker att det är 60-90 min podcast).

 

Sedan om ni vill uspa er lite så ta upp hur det är att vara manga/japanfan i Sverige. 

  • Uppröstad 2
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vill tipsa om en amerikansk podcast för att ge er lite inspiration: http://www.youtube.com/user/podtaku

 

Tycker ni ska snacka om serier ni sett under månaden och görar recensioner kanske 1-3 animes per avsnitt (om man tänker att det är 60-90 min podcast).

 

Sedan om ni vill uspa er lite så ta upp hur det är att vara manga/japanfan i Sverige. 

 

Vi siktar på 60-minutersavsnitt till att börja med då vi inte är helt säkra på hur väl vi kan fylla ett avsnitt rent innehållsmässigt, men 90-minutersavsnitt kan nog definitivt bli en möjlighet om vi märker att tiden springer iväg och vi fortfarande har mycket att snacka om! Kanske hade varit en bra idé att inkludera det här i det första inlägget, nu när jag tänker på det...

 

Animerecensionerna hade vi tänkt utforma lite mer som diskussioner än raka recensioner (dvs. inga betygssystem eller liknande, bara våra åsikter och tankar, om vi rekommenderar serien i fråga, etc.). Beroende på hur lång varje sådan diskussion är så får vi väl se hur många recensioner man hinner med på ett avsnitt utan att behöva korta ner på vårt övriga innehåll, men en serie per person per avsnitt ska vi nog kirra!

 

Att prata om anime/manga/Japankulturen är definitivt något som vi skulle vara intresserade av! Vi har alla varit med om situationer där man bemöts på ett visst sätt när det visar sig att man kollar på anime (Kommer ihåg en diskussion på gymnasiet när någon frågade "Jaha, du kollar på anime? Det är sån där tecknad japansk porr, eller hur?" Det blev ett rätt ansträngt samtal.) eller konsumerar övrig Japansk kultur!

 

Får tacka för länken, ska ta och lyssna lite och se om vi inte kan lära oss något av dem!

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tjaa, jag är co-host på podcasten.

 

Jag slänger upp en länk till soundcloud här så ni får höra hur det låter när jag och Raz snackar.

 

Vi två provade själva idag för att vi kom på att det kanske är kul och intressant att höra hur vi låter. Den tredje personen var tyvärr inte närvarande och eftersom det är rätt sent på kvällen så körde vi bara igång helt enkelt. 

 

Ni får ursäkta min svengelska men så blir det när man bara bestämmer sig för att göra något helt oförberett.  :wink:

 

God lyssning!

 

https://soundcloud.com/raz-g-2/var-podcast-avsnitt-00 

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ljudet var bra och jag gillade era röster. De var lyssnarvänliga - pratade i bra fart och man hörde tydligt vad som sades. Och ni tog över varandra med ett bra flyt. Det kan bli så konstigt när det är personer som inte är kompatibla med varandra och de ska prata ihop.

 

Jag kommer iaf ge det en chans.

  • Uppröstad 2
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ljudet var bra och jag gillade era röster. De var lyssnarvänliga - pratade i bra fart och man hörde tydligt vad som sades. Och ni tog över varandra med ett bra flyt. Det kan bli så konstigt när det är personer som inte är kompatibla med varandra och de ska prata ihop.

 

Jag kommer iaf ge det en chans.

Tack så mycket för feedbacken, det betyder väldigt mycket för oss att du tog dig tiden att lyssna på testavsnittet. Visserligen kommer det tillkomma ännu en person, så vi kommer att spela in ett test avsnitt när vi är alla tre så får vi se om det flyter och låter lika bra då. 

 

Tack för att du ger vår podcast en chans. Har du några önskningar/förslag på innehåll som du skulle vilja se (höra)? 

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Apropå trenden med långa titlar så har det att göra med att lättromaner säljer mest genom impulsköp. Japanska konsumenter bestämmer sig alltså för att köpa många gånger bara på omslaget och då hjälper en lång beskrivande titel böckerna att sälja.

 

Ingen dum podradio förresten! Bra ljud, bra flyt. Ska bli spännande att se om ni även kommer ha bra diskussioner också framöver. Jag kommer definitivt lyssna. Ett plus vore om man kunde ladda ner avsnitten också.

  • Uppröstad 2
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Apropå trenden med långa titlar så har det att göra med att lättromaner säljer mest genom impulsköp. Japanska konsumenter bestämmer sig alltså för att köpa många gånger bara på omslaget och då hjälper en lång beskrivande titel böckerna att sälja.

 

Ingen dum podradio förresten! Bra ljud, bra flyt. Ska bli spännande att se om ni även kommer ha bra diskussioner också framöver. Jag kommer definitivt lyssna. Ett plus vore om man kunde ladda ner avsnitten också.

That makes a lot of sense! Säga vad man vill om de absurt långa titlarna, men resultatet är allt komiskt. Kanske ska döpa podcasten till "Handlar Podcasten om Anime och Manga?! Och Japansk Kultur?!".

 

Trodde att SoundCloud automatiskt gjorde det nedladdningsbart, men så var det visserligen inte! Gick in i inställningarna och kirrade det så nu kan man ladda ner det!

 

Tack så jättemycket för feedbacken! Är värt guld för oss!

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tack så mycket för feedbacken, det betyder väldigt mycket för oss att du tog dig tiden att lyssna på testavsnittet. Visserligen kommer det tillkomma ännu en person, så vi kommer att spela in ett test avsnitt när vi är alla tre så får vi se om det flyter och låter lika bra då. 

 

Tack för att du ger vår podcast en chans. Har du några önskningar/förslag på innehåll som du skulle vilja se (höra)? 

 

Jag skulle gärna vilja höra om blu-ray/dvd försäljningen i Japan. Vad och hur mycket som säljs, varför alltid ens personliga favoriter säljer dåligt T_T. Även kanske manga, inte för att jag läser lika mycket som jag kollar.

 

Jag är söker alltid efter nytt att se och läsa. Så om ni kanske kan ägna lite tid till rekommandationer, i alla kategorier. Jag är en romansnörd och hamnar automatiskt där. Men det finns ju guldkorn i alla genrer, så om ni kanske har vissa kategorier i ett avsnitt och rekommenderar något/några serier inom det, sen nya kategorier och andra serier i ett annat avsnitt etc etc.

  • Uppröstad 3
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Asbra ljud och gott snack för ett pilotavsnitt. Ett förslag är att köra tema avsnitt med olika teman. ex genres, studios/regigörer, enligt er negativa kontra positiva saker med manga/anime som medium. Bara brainstormar just nu ;)

 

Det låter som en väldigt bra idé! Tror vi snackade om tema-avsnitt för ett tag sedan, men vi glömde helt enkelt bort det. Ett återkommande tema kommer definitivt vara "den kommande säsongen" där vi snackar om vad vi ser fram emot av alla nya serier som kommer att sändas - men det är ju bara aktuellt fyra gånger per år, vilket ger oss åtta andra avsnitt att klura ut intressanta teman för!

 

Just regissörer är nog något som jag verkligen skulle vilja snacka om - jag är redan rätt insatt i olika röstskådespelare och studior, men jag är ganska dålig på enskilda regissörer så det skulle bli väldigt kul att researcha det temat, tror jag!

 

Ska sätta mig ner med Karja och Christoffer och se om vi inte kan klura ut några teman som vi tror att vi kan ha intressanta diskussioner kring!

 

 

Jag skulle gärna vilja höra om blu-ray/dvd försäljningen i Japan. Vad och hur mycket som säljs, varför alltid ens personliga favoriter säljer dåligt T_T. Även kanske manga, inte för att jag läser lika mycket som jag kollar.

 

Jag är söker alltid efter nytt att se och läsa. Så om ni kanske kan ägna lite tid till rekommandationer, i alla kategorier. Jag är en romansnörd och hamnar automatiskt där. Men det finns ju guldkorn i alla genrer, så om ni kanske har vissa kategorier i ett avsnitt och rekommenderar något/några serier inom det, sen nya kategorier och andra serier i ett annat avsnitt etc etc.

 

Jag kanske bara är cynisk, men tror det beror mycket på att Japanerna har riktigt, riktigt dålig smak.  :pout:

 

Skämt åsido.

 

Skitbra idéer som fungerar perfekt med tematiska avsnitt! (Samt att jag alltid letar efter anledningar till att predika mina favoritserier, fråga bara Karja och Christoffer.)

 

Vanligtvis brukar jag vara lite skeptisk till rekommendationer över internet då smak skiljer sig från person till person och två serier som Person A tycker har väldigt mycket gemensamt kanske Person B inte alls håller med om - men eftersom avsnitten kommer vara uppemot en timme långa så har vi ju tid att förklara våra resonemang och det blir nog lättare att avgöra för lyssnaren om de tycker att vi snackar bullshit eller inte.

 

Än en gång, tusen tack för den här feedbacken! Vi är alla taggade på att spela in det första avsnittet (vilket vi planerar att göra nästa helg) och vi tror att det kan bli riktigt bra!

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Underhållande!

 

Enda feedbacken jag har är att Karja lät ganska trött jämfört med Raz men det beror nog på att det var sent när ni gjorde podcasten.

 

Kolla Steins;Gate, skit bra.

 

 

Vi ska se till att vi alla är utvilade och pigga för avsnitt 1!

 

El. Psy. Congroo.

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 

Just regissörer är nog något som jag verkligen skulle vilja snacka om - jag är redan rätt insatt i olika röstskådespelare och studior, men jag är ganska dålig på enskilda regissörer så det skulle bli väldigt kul att researcha det temat, tror jag!

 

Tycker absoulut du ska researcha.Regigörer som: Ei Aoki, Akiyuki Shinbou och Tetsuo Araki kan garanterat fylla över 10 timmar podd. Om man orkar då asså ;)

  • Uppröstad 2
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tycker absoulut du ska researcha.Regigörer som: Ei Aoki, Akiyuki Shinbou och Tetsuo Araki kan garanterat fylla över 10 timmar podd. Om man orkar då asså ;)

 

Har sett en hel hög av deras verk, så detta ska nog inte vara omöjligt! Kanske är dags att refresha minnet på några av dem, dock...

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Spännande med en podcast. Tyckte ni lät bra och hade ganska bra takt i talet. Det lät dock lite som att Karja inte hade mycket att säga eller inte fick tillräckligt med utrymme. Jag håller med om de flesta idéerna här, skulle väl kanske vilja höra mer om mangor eftersom jag inte läst något alls.

  • Uppröstad 2
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerade)

Spännande med en podcast. Tyckte ni lät bra och hade ganska bra takt i talet. Det lät dock lite som att Karja inte hade mycket att säga eller inte fick tillräckligt med utrymme. Jag håller med om de flesta idéerna här, skulle väl kanske vilja höra mer om mangor eftersom jag inte läst något alls.

 

Ja, jag har väl en tendens att babbla på och dominera samtalet när jag får för mig att jag har något att säga - ska försöka vara medveten om det och bättra mig!

 

Kanske ska ta det lite lugnare överlag och faktiskt tänka efter innan jag pratar... "En bild säger tusen ord och jag antar då att ljud säger... öh... man får mer intryck av ljud?"

 

Tvåtusentiotalets René Descartes, right here.

 

 

Edit: Förlåt, missade helt det du skrev om manga! Så det går när man postar precis efter att man har vaknat!

 

Vi kommer definitivt att prata mer om manga! Jag läser inte så mycket manga som jag borde och har en oroande vana att glömma bort vilket kapitel jag är på och helt enkelt sluta läsa (hände med 20th Century Boys, Vinland Saga, Beck, To Aru Kagaku no Choudenjibou, Black Lagoon, m.fl.) men jag ska försöka läsa mer så vi kan ha lite intressanta diskussioner!

 

Manga som jag regelbundet läser just nu är Akagi, Yuru Yuri, Hidamari Sketch, Saki och JoJo no Kimyou na Bouken men jag har en hel hög på min "att läsa"-lista.

Redigerad av raz
  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej! 

 

Idag har vi spelat in avsnitt ett av våran podcast, ni kommer att kunna lyssna på den under söndagen när all post produktion är klar.

 

Jag eller Raz återkommer med länkar. Vi är väldigt nöjda med avsnittet, vi gick dock lite över tidsgränsen med avsnittet. 

  • Uppröstad 2
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Avsnitt 01 - Sommarsäsongen 2014

 

Det är med stolthet som jag kan presentera det första avsnittet av vår podcast! Ni kan lyssna på det här!

 

Det har dykt upp problem kring vår hemsida. Jag betalade fakturan i går, så pengarna kommer in till vårt webhotell imorgon och vår domän registreras inte förrän det händer så tills att det händer kan vi inte sätta upp vår hemsida eller ett ordentligt RSS-flöde för att pusha avsnitten till iTunes, heller. När jag insåg det så satte jag mig och började klippa ihop youtubeversionen, sen krashade Premiere Pro och projektfilen blev korrumperad. Förhoppningsvis kommer den vara färdig och uppladdad på vår YouTube-kanal imorgon eller i övermorgon.

 

Men vi kände att om vi säger att vi ska leverera på söndag så levererar vi på söndag!

 

Om ni har synpunkter, feedback och förslag så är det bara att höra av er!

Mig kan ni kontakta här i tråden, på Twitter, Hummingbird eller via email (raz [at] skit-snack [punkt] nu).

Karja kan ni kontakta här i tråden, på Hummingbird eller via email (karja [at] skit-snack [punkt] nu).

 

Vår hemsida och blogg kommer att dyka upp inom kort!

 

(Här har ni en liten preview på youtubeversionen.)

 

Shownotes

a.k.a. Vad bullshittade Rasmus om i detta avsnitt?

Shownotes.

08:48 - Han heter faktiskt Shinichirou Watanabe.

15:11 - Än en gång, Shinichirou Watanabe - inget annat.

21:20 - Här har vi riktigt monsterbullshit. Jag fick för mig att Psycho-Pass sändes förra året när den egentligen sändes mellan den tolfte oktober 2012 och den 22 mars 2013. Min poäng står dock fortfarande kvar, Psycho-Pass sändes samtidigt som Hidamari Sketch och andra säsongen av Jormundgand, två personliga favoriter, och 2012 sändes en hel hög av andra uppskattade serier - Fate/Zero, Mirai Nikki, Nisemonogatari, Rinne no Lagrange, Kokoro Connect, Hyouka, Yuru Yuri S2, Danshi Koukousei no Nichijou - så att kalla den för Anime of the Year 2012 är inte självklart, men jag gillade den.

23:09 - More like förr-förr-förr-förr-förr-förra säsongen. Vintersäsongen 2012-13. Hur fort har inte tiden gått...

25:01 - Det här skäms jag ögonen ur mig för. Helt oinformerat. Det är bara en av röstskådespelarna, Kyoudou Maya, som inte har haft några nämnvärda roller än. De andra har gjort röster i några av mina favoritserier, så jag borde ha känt igen dem. Tycker fortfarande att de sjunger dåligt, dock.

45:48 - Close enough - AKB0048.

51:30 - Urobuchi är inte listad som regissör på Aldnoah.Zero, bara som skapare.

55:36 - Tekniskt sett korrekt - jag har sett Puella Magi Madoka Magica och Psycho-Pass, Ga-Rei Zero var tydligen regisserad av samma snubbe som regisserade Fate/Zero (Som Gen också ligger bakom.) så jag antog att Gen också var involverad i den. Jag är för övrigt nu medveten om att jag låter som värsta Urobutcher-fanboyen i detta avsnitt - jag är inte överförtjust i Urobuchi Gen då hela hans stil blir lite uttjatad, men jag gillade PMMM tillräckligt mycket för att ge honom en chans.

 

Anime som diskuteras i detta avsnitt:

Anime

Zankyou no Terror

Nobunaga Concerto

Psycho-Pass Extended Edition

Hanamonogatari

Yama no Susume S2

Sabagebu!

Barakamon

Tokyo Ghoul

Bakumatsu Rock

Futsuu no Joshikousei ga [Locodol] Yatte Mita.

Ao Haru Ride

Aldnoah.Zero

 

Anime som nämns i detta avsnitt:

Anime

Darker Than Black

Tatami Galaxy

Steins;Gate

Suzumiya Haruhi no Yuutsu

Puella Magi Madoka Magica

Psycho-Pass

Kill la Kill

Bakemonogatari

Nisemonogatari

Kizumonogatari

Space Dandy S2

Strike Witches

Girls und Panzer

Uppotte!

Stella Jogakuin Koutou-ka C³-bu

K-On!

Azumanga Daioh

Samurai Champloo

iDOLM@STER

Love Live! School Idol Project

BECK: Mongolian Chop Squad

Neon Genesis Evangelion

Tengen Toppa Gurren Lagann

Jinsei

 

Övrigt

Övrigt.

Anime som vi borde ha diskuterat:

Akame ga Kill

 

Manga som nämns i detta avsnitt:

Azumanga Daioh

Yotsuba&!

 

Spel som nämns i detta avsnitt:

Shin Megami Tensei Persona 4

 

Dialekter som nämns i detta avsnitt:

Ekshäradska

 

Intro och outro:

Nick & The Family - ねぇねぇ モモコ

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skitbra initiativ grabbar! Väldigt underhållande att lyssna på er! Jag tycker att ni fattade ett bra beslut med att fortsätta köra på 2 st, ni passar som duo.

 

Spontana random förslag på inslag i programmet jag har skulle väl vara något i stil med månadens gäst från forumet via skype eller typ frågelådan :D

Kommer definitivt fortsätta lyssna, kör hårt!

  • Uppröstad 2
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skitbra initiativ grabbar! Väldigt underhållande att lyssna på er! Jag tycker att ni fattade ett bra beslut med att fortsätta köra på 2 st, ni passar som duo.

 

Spontana random förslag på inslag i programmet jag har skulle väl vara något i stil med månadens gäst från forumet via skype eller typ frågelådan :D

 

Kommer definitivt fortsätta lyssna, kör hårt!

 

Fantastiskt att du nämner det - jag skämtade med Karja för någon dag sen att vi borde bjuda in folk härifrån för att figurera i podcasten! Men om det faktiskt finns intresse av något sådant så är vi dyngpå! Ska inte vara så svårt att sätta upp inspelningen för att ta in systemljudet från skype, liksom!

 

Angående idén om en frågelåda så gillar jag det skarpt - jag har gått och tänkt lite samt kollat hur andra podcasts gör och en del har återkommande programpunkter ("dagens skämt", "dagens fråga", osv.) som figurerar i deras avsnitt och en frågelåda skulle ju bli just en sådan!

 

Övriga idéer jag hade var Dagens Manga där vi skulle ta upp och diskutera en manga vi gillar (då vi inte bara vill snacka om anime, även om det lätt bli så då vi ser på mer anime än vad vi läser manga, och det är kul att ge lite mer okända mangaförfattare lite time to shine), Antingen Eller där någon av oss presenterar en rad roliga eller bara bisarra scenarion som den andre måste besvara och förklara han tänker (ex. "Skulle du helst kunna använda alkemin från Fullmetal Alchemist, eller ha en Stand från JoJo's Bizarre Adventure?", "Ayanami Rei eller Soryu Asuka Langley?", "Cider eller samvete?") - detta skulle även fungera med någon form av förslagslåda där lyssnare kan skicka in egna underliga scenarion! - och Gissa Animen (alt. Gissa Mangan), ett inslag där en av oss presenterar och sammanfattar en hel serie på ett riktigt underligt sätt (genom en limerick, en haiku, en sång, någon form av rekvisita) och den andre ska gissa vilken anime det rör sig om.

 

Tack för feedbacken, vi är skitglada att du gillade det! Vi blev lite oroliga när vi hade postat avsnittet och visningarna hade gått upp med nästan hundra men ingen hade kommenterat!

 

P.S. Mina egna svar på mina två exempelscenarion: Jag skulle lätt ha en Stand. Min skulle vara Before My Body Is Dry och dess kraft skulle vara att aldrig gå vilse. Ayanami Rei.

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tjenare, snabb uppdatering!

 

Vår hemsida är nu up and running! Ni kan hitta den på jam.skit-snack.nu! Där kommer vi lägga upp alla våra avsnitt från och med nu (Så vi kommer inte lägga upp något mer på Soundcloud. Ledsen till er som följde oss där, men av rent tekniska anledningar var vi tvungen att välja en annan mediahost.) och även blogga om diverse roliga saker!

 

Vi har även ett fungerande RSS-flöde nu! Här kan ni hitta det och subscribe:a på vår podcast med er favoritapp eller RSS-klient! Snart kommer vi även vara uppe på iTunes (Så fort Apple godkänt vår podcast!) och YouTube (Alltså, jag lovar. Det tar lite tid att klippa ihop hela avsnittet eftersom vi fuckade upp och gjorde det 1 timme långt.) så då kan ni även följa oss där!

 

Det kanske kommer ett kort extrainsatt avsnitt om några dagar där jag äntligen får snacka om Jinsei och Akame ga Kill och vi diskuterar lite mer om andra serier som vi tyckte var fräna men som vi glömde bort eller gjorde en fars av i förra avsnittet!

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Superkul med en svensk animepodcast! Jag har själv hållit på med podcasts i flera år och tycker det är svårt att hitta bra svenska podcasts med intressanta ämnen. Lyssnar just nu på avsnitt 0! :)

 

Jag har ett par tankar som jag tänkte dela med mig av:

 

Byt namn på podcasten! Försök googla fram er podcast med ord som "jam" och "japan", "anime", "manga" etc... Ni behöver ett unikt namn för att förenkla för de som försöker hitta er. Bland iTunes podcasts finns just nu åtminstone ett tjugotal med ordet "jam" i sig.

 

Se till att finnas på iTunes, det är oväntat många som förlitar sig enbart på detta för att hantera sina podcasts.

 

Ni har bra ljud på er inspelning! Alla hörs tydligt och det är en jämn ljudnivå. Jag kan räkna upp ett antal podcasts som hållit på länge med s.k. proffs som låter bedrövligt. Mycket bra (och nästan avgörande för mig)!

 

Anime/manga är ett ämne som man kan vara otroligt insatt i, ytligt intresserad av eller total nybörjare på. Se till att ni pratar på en nivå som många kan ta till sig.

 

Var inte rädda för att göra reklam för er och säga att ni är bra! Det är jag livrädd för, och har följdaktligen väldigt få lyssnare... :)

  • Uppröstad 2
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...