Hoppa till innehåll
Anime.se

Forumets Tera Online-gille!


Soverejn
 Share

Rekommenderade inlägg

d2wt.jpg

Kom och Lira med oss!

 

Gillet heter: "animepunktse" och ligger på servern "Kilian".

 

Vi som är med i gillet är:

  • Soverejn 
    Soverejn ("Gillets Svarta Får")
    Karaktärer:
    Gatttsu
    Freiyla
  • dwanex 
    dwanex ("Azu-nyan")
    Karaktärer:
    Aizusa
  • Tachikomatic 
    Tachikomatic ("Vice kapten Picard")
    Karaktärer:
    Shamsielshahar
  • Voffe 
    Voffe ("Kapten Aslan")
    Karaktärer:
    Voffarn
  • MathJuice 
    MathJuice ("Kanchomeister")
    Karaktärer:
    Takanee
  • Najica 
    Najica ("")
    Karaktärer:
    Tirina

Hur går jag med?

  1. Tera Online är gratis! Ladda ner spelet från europeiska "Gameforge" info
    (Varning, spelet tar cirka 30GB och tar ett par timmar att ladda ner även med bra hastigheter)
  2. Skapa en karaktär på servern "Kilian"
  3. Guild Menu > Guilds on server > sök på "animepunktse" > Skicka en ansökan och inkludera ditt forum namn! Skicka även ett PM till mig där du skriver vad dina karaktärer heter så jag kan lägga in dig i tråden.
  4. Klart!

 Nu är det bara att sätta igång! Minst en gång i månaden så kommer minst en utav oss ovanstående att ta nya Tera medlemmar igenom grunderna från start till Lumbertown (lvl 1-11).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är 22 just nu och väntar i ett område med stora gubbar som vi kan teama ner. Plus att vi kan göra första instansen någon gång ni känner för det.

Hoho! Låter bra det mathjuice :)

Ska spela lite ikväll tänkte jag, så är någon online så kan vi dra ihop ett party. Ang instansen så har jag gjort den för jag kunde inte hålla mig haha :p men hjälper givetvis till med den iaf så inga problem med det :) Fyllde för övrigt på i guildbanken med diverse items så nu finns det lite mer att "equippa" om man känner för det ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag är runt 20 och kan köra en instans någongång, fast mitt sömnschema är lite upp-och-ner just nu. Jag loggar in med mellanrum för att redigera ranker så alla kan ta från guildbanken.

 

Om det är någon som var intresserad av att spela med japanska röster eller ändra FoV bland annat kan jag skriva en liten förklaring med andra tips och tricks.

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Voffes "lilla" hörna av tips & tricks

 

Dessa ändringar kräver omstart av spelet innan de börjar gälla (om spelet är igång).

 

 

Japanska röster

Det finns ett par ändringar som går att göra vilka jag tycker är hörnstenar vid lirandet. Ett av dem är att ändra rösterna från engelska, för det är helt enkelt mediokert i bästa fall, till japanska – det är stor skillnad i kvalitet mellan dem. Den japanska versionen har till och med lagt till extra röstpack för spelarnas karaktärer, vilka fungerade att modda in i våran version vid ett tillfälle, men som tyvärr inte är möjligt vid denna tidpunkt längre. Det skall dock nämnas att ha sin karaktär röstad av Sawashiro Miyuki och springa runt och slå på saker var en bra känsla.

 

Att ändra rösterna är simpelt, det kräver bara dessa filer med de japanska rösterna, som sedan packas ur och läggs in i din Tera-mapp (t.ex C:\Program Files (x86)\TERA).

 

Disclaimer: Att ändra röster kan krångla till det för launchern vid nya patcher, för att undvika detta bäst går det att packa ur "Packages" från JP rösterna, lägga till ett understeck framför (så den heter "_Packages", gå till \TERA\Client\S1Game\CookedPC\Sound_Data för och sedan lägga in den bredvid orginalet. Så det ser ut så här. Spelet kommer då att läsa mappen med understecket först och ladda JP rösterna innan de engelska, och de går lätt att avinstallera om så skulle krävas/önskas.

 

Field of View

Default FoV för spelet ligger någonstans runt ~73 om jag minns rätt, vilket jag tycker är lågt. Jag blir nästan lite småsjuk av att spela med för låg FoV, därför spelar jag oftast med 100. Men det går att välja flera olika efter egen preferens.

 

Att ändra är super enkelt. Du navigerar till Tera\Client\S1Game\Config\S1Input.ini och sedan lägger till en rad under raden "bEnableMouseSmoothing=true":

  • Bindings=(Name="home",Command="fov 90")

Det går även att ändra mouse smoothing till "false" (om någon märker någon skillnad). Det finns flera rader att lägga till för att tweaka om någon är nyfiken, vilka kan hittas i textfilen i slutet av inlägget.

 

Begränsad FPS

Standardinställningen är att FPS:n är låst mellan 20 till max 80. Dock går det att låsa upp den i en annan ini-fil. Navigera till Tera\Client\S1Game\Config\S1Engine.ini och sök sedan efter:

  • "bSmoothFrameRate=True"

Ändra "True" till "False" och spara. Lätt som en plätt.

 

Extraliv

  • Att ändra  "Lighting Enchancement" i Options till 1 ger bättre resultat än 2 (mindre blur-effekt).
  • SweetFX är en sak som kan göra spelet snyggare med vibranta färger. Kräver lite undersökning och experimentering.
  • Det finns andra mods från sajter eller bloggar för kläder, gear, skins och dylikt för den som villa söka. En varning eller heads-up är att allt är inte SFW.

 

Det finns mycket som går att göra för att förbättra sin upplevelse i Tera Online, och för den som pyssla med mer tweaks inom ini-filerna finns det här paketet av information: http://z13.invisionfree.com/orderofchaostera/ar/t108.htm

TeraTweaks.txt

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nice med jp-röster, slipper jag höra att det är något konstigt med mitt ansikte när jag snackar med teleport-tjejen, väldigt lätt att "applicera" också :D

 

Hur många av oss har fått questet "Once more unto the breach"? Första instansen, quest för lvl 21 (5-manna dungeon), vet att någon nämnde den ovan :o

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 months later...
  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...