Hoppa till innehåll
Anime.se

Amagi Brilliant Park


Sceleris
 Share

Rekommenderade inlägg

Detta är en tråd tillägnad Amagi Brilliant Park, förkortat Amaburi, den sedelärande animeserien om Kanye West som blir rekryterad av 50 Cent för att rädda en nöjespark som drivs av Queen Latifah.

 

Not even joking.

 

Fast, ja, "Kanye West" heter egentligen Kanie Seiya (där "sei" betyder "väst") och "50 Cent" heter Sento Isuzu (där "isuzu" kan skrivas med tecken innehållande "femtio"). Fast "Queen Latifah" är verkligen en drottning som heter Latifa.

 

Bygger på lättroman av snubben som skrev Full Metal Panic, vilket förstås är anledningen till att

maskoten Moffu är med i serien

.

 

Har inte ens sett klart första avsnittet ännu, men det ska bli spännande att se – att se vilka fler rapartister som kommer att vara med, vill säga.

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det här känns lite som Kyoanis svar på skräpserier som Kanojo ga Flag wo Oraretara... Men eftersom jag (naivt?) väntar mig bättre från Kyoani så blir det på sätt och vis en ännu sämre upplevelse. Istället för att hitta sådant jag kan se positivt på i skräp (som när jag såg Flag), så hittar jag bara sånt som jag ser negativt på.

 

Uddlöst och tramsigt, och meh-regi. Yasuhiro Takemoto har gjort bra grejer, men han är inte en bra komediregissör.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag såg en episod, men tyckte det var ganska "meh". Blev förvånad att det är samma person som skrivit FMP. Älskade serierna! Är denna värd att se vidare dock? Kände mig inte särskilt motiverad att titta på nästa episod direkt.

 

Den är absolut bättre än många andra den här säsongen, du kan inte förlora något på att se vidare c;

Jag är glad över att äntligen se något som faktiskt verkar intressant, sasuga Gotoh-san. Fler referenser till FMP vore underbart >3<

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den är absolut bättre än många andra den här säsongen, du kan inte förlora något på att se vidare c;

Jag är glad över att äntligen se något som faktiskt verkar intressant, sasuga Gotoh-san. Fler referenser till FMP vore underbart >3<

 

Det e mer frågan om jag orkar ta mig igenom 20 min av något jag tycker är tråkigt, därför man hoppas på att höra nått positivt om den så man har lite motivation att ta sig igenom. Men om du säger så så ska jag ta och ge den en chans till!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker att Amagi Brilliant Park är bra, långt ifrån den bästa serien den här säsongen men den är skön att titta på, sådär lagom tramsig. Humorn är som jag förväntar mig av de flesta komediserier jag ser på, börjar jag flina, le eller blåsa ut en del luft från näsan så anser jag att de har lyckats någorlunda, den kommer inte upp i samma klass som min favoritkomedi Detroit Metal City men det hade jag inte räknat med heller. 

 

Jag har lite svårt att inte jämföra den med K-on!! som är från samma studio och som var den senaste komedin jag kollade på från Kyoani och jag måste säga att jag gillar Amagi Brilliant Park mycket mer. Ingen av serierna har någon djupare handling men själv tycker jag att det är mer intressant att titta på en kille som försöker få en nöjespark på fötter igen än att se på ett par tjejer som dricker te och käkar bakelser i varje avsnitt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har lite svårt att inte jämföra den med K-on!! som är från samma studio och som var den senaste komedin jag kollade på från Kyoani och jag måste säga att jag gillar Amagi Brilliant Park mycket mer. Ingen av serierna har någon djupare handling men själv tycker jag att det är mer intressant att titta på en kille som försöker få en nöjespark på fötter igen än att se på ett par tjejer som dricker te och käkar bakelser i varje avsnitt.

Hehe, jo, "story is conflict" heter det ju. Och grundkonflikten funkar, tycker jag. Serien har hittills varit mycket "veckans plan", men med en annalkande deadline som vi blir påminda om i slutet av varje avsnitt så lyckas de ändå behålla lite drivkraft.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Har börjar sett på serien och gillar den. Men blev lite smått överraskad när figuren Moffle dök upp och var ju självklart tvungen att kolla upp det hela. Man blev ju lite sugen på en ny säsong av FMP eller åtminstone att se om Panic. 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...