Hoppa till innehåll
Anime.se

Playstation (psx/ps1)


Dark-Zakiya
 Share

Rekommenderade inlägg

Läste nyss att sony firar med 20-årsjubileum

så tänkte jag varför pratar vi inte om våra fina minnen om psx/ps1 från våran barndom eller vilken ålder vi än var i.

 

ha ni några favoriter från psx/ps1 ?
hur många gånger körde du X spelet ?

nåt du saknar som inte morderna spelen har ?

har du kvar dem ?

hur fick du din psx/ps1 konsole ?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Grattis, Playstation!

 

Jag har aldrig haft ett PS1, men i mitten av 90-talet så hyrde ibland jag, min storebror och en kompis en spelkonsol med typ Ridge Racer. Mest PS1-spel körde jag nog i emulator ungefär när jag blev intresserad av anime. JRPG-intresse som en sidoform av animeintresse, typ. Men jag minns egentligen bara Final Fantasy 7 och 8 och favoriten Xenogears.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag kommer ihåg när jag köpte mitt Playstation för mina hårt sparade pengar (på den tiden var jag ung så den enda inkomstkälla jag hade var månadspeng på 200-300 kr i månaden och pengar jag fått från när jag fyllde eller från julklappar). Jag köpte den den  21 eller 22 december och eftersom det var så när inpå julafton så bestämde jag mig för att ge den till mig själv i julklapp så om jag mot förmodan inte skulle få någon annan bra julklapp så hade jag den som reserv. Jag hade inte råd med något spel men jag fick med någon demoskiva så jag hade något att spela. Konsolen har jag kvar i originalkartong och det ska mycket till innan jag gör mig av med den.

 

Jag körde mest rpg-spel och bland favoriterna finns det, Final Fantasy 7, Chrono Cross, Wild Arms, Star Ocean 2, Lunar Silver Star Story Complete, Alundra, Castlevania Symphony of the Night. Till listan så hör också Final Fantasy Chronicles som innehöll Chrono Trigger och Final Fantasy 4 om det nu räknas. Det finns såklart många andra spel som har en speciell plats i mitt hjärta med är dem som jag associerar först med när Playstation nämns.

 

Grattis och tack för alla minnen Playstation!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Köpte mitt första Playstation för mina surt förvärvade pengar samma år som det kom ut.

Har fortfarande kvar min konsoll och har även blivit 2-3 extra konsoller (2 för spare-parts) samt 1 nästan ny, ifall den skulle gå sönder :P Legend of the Dragoon var bland de första spelen som jag köpte åt den konsollen och det är nog fortfarande en favorit i mina ögon.

Andra favoriter som jag för övrigt är stolt ägare till är följande rpg-spel:

Final Fantasy 1,2,4,5,6,7(Black label ed),9
Legend of the Dragoon
Chrono Cross
Koudelka (Black label ed)
Legend of Kartia
Tales of Destiny 2 (black label ed)
Grandia
Vagrant Story
Threads of Fate
Breath of Fire IV
Breath of Fire 3
Rhapsody (black label ed)
Star Ocean Second Story
Xenogears (Black label ed)
Parasite Eve 1,2 (båda black label ed)
Saga Frontier 1,2
Legend of Legaia
Saiyuki: Journey West (Black label ed)
Legend of Mana (Black Label ed)

 

Vart en copy paste på ett dokument jag har för att komma ihåg alla spel jag äger :happydrop:

 

Så grattis playstation och tack för att du funnits med mig så länge :konata:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hade ett psx som far köpte åt hela familjen, så vi brukade spela TOCA och Colin McRae ganska mycket far och son.

De som jag minns att jag spelade var:
TOCA 2 Touring Cars.

Colin McRae Rally 1, 2.

Croc: Legend of the Gobbos.

Klonoa: Door to Phantomile.
Spyro the dragon.

Final Fantasy 6, 7 och 9.

Streak: Hoverboard Racing.

Crash Bandicoot 2, 3.
Crash Team Racing.

Tekken 3.

Favoriterna var nog Croc, Klonoa och Spyro.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...