Hoppa till innehåll
Anime.se

Naruto-vågens ingång i Sverige - för och nackdelar


Emil Azon
 Share

Rekommenderade inlägg

Inte innehavet i sig, men skrytet brukar vara ett tecken. Men nu var det inte det som diskuterades, utan problemet att nybörjare (varesig de har sett på 2 serier på 20 år eller 2 serier på 2 dar och oavsett om mediet var VHS eller dajvex) beter sig som om de visste allt.

 

Förvisso, skrytet med mängden ettor och nollor som man har är klart vanligast. Det förekommer ju dock skryt om hur många VHS-band man har, även om det är mer sällsynt(Utav någon anledning brukar jag tycka att de här få personerna alltid låter mycket jobbigare). Det känns ganska naturligt också, då det är så mycket smidigare att få tag på divx än VHS i dagsläget.

 

Nåja, vi kan iaf vara överens om att det är "jag vet bäst"-attityden som är problemet, och nu kan vi också sätta punkt för den här lilla avstickaren och återgå till huvudämnet som för länge sedan glömdes bort =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...
  • Svar 57
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Denna diskussion påminner mig lite om den eviga Counter-Strike diskussionen. Spelet (som suger) fick varenda fjortis i Sverige att börja använda datorer, spamma seriösa hårdvaruforum, skrika på lanpartyn och bete sig som allmäna svin. Men efter ett år tröttnade de! Tittar du på mängden tolvåningar som spammar ner på internet och gapar är det betydligt färre nu, det var bara en trend. Förhoppningsviss så börjar "naruto är den enda bra serien" varelserna se på lite mer anime, eller så håller de en lägre profil. Och ser de bara på naruto så tröttnar de efter en månad ändå. Nu påstar jag inte att jag är en animeguru, tvärt om. Jag ser det som är bra, jag ser på naruto, det är gansla lättsamt och skönt att inleda helgen med en ganska lättsmällt serie. Men den är absolut inte bäst, att säga att en serie är bäst är som att säga att röd är den snyggaste färgen eller att pc är bättre än mac. Jag förstår att folk tycker att den är töntig och seg; det är den ibland! Tyvärr har de senaste avsnitten vart väldigt dåliga. Men som sagt det finns MYCKET anime, ignorera de som bara gillar naruto, de tröttnar och fortsätter mecka med moppen och dricka vatten på mcdonalds snart!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För mig är det tvärtom. Ser fortfarande på Naruto men jag tycker att början var bättre.

 

Det är samma för mig. Alla karaktärer börjar kännas livlösa. Ingen uppnår något eller förbättras/ändras på något vis efter 105 avsnitt (förutom att de blir bättre på att fightas då).

Naruto är lika skrikig och irriterad (skall han någonsin växa upp litegranna? ).Sasuke är lika mordisk och zombie liknande och Sakura är lika hopplöst förälskad i Sasuke fast han inte gillar henne på någotvis. Sakura kan lika gärna hoppa på en sten och få tillbaks mer kärlek än vad Sasuke skulle kunna ge henne. Det måste börja hända något med karaktärerna annars lägger jag snart ner serien.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är samma för mig. Alla karaktärer börjar kännas livlösa. Ingen uppnår något eller förbättras/ändras på något vis efter 105 avsnitt (förutom att de blir bättre på att fightas då).

Naruto är lika skrikig och irriterad (skall han någonsin växa upp litegranna? ).Sasuke är lika mordisk och zombie liknande och Sakura är lika hopplöst förälskad i Sasuke fast han inte gillar henne på någotvis. Sakura kan lika gärna hoppa på en sten och få tillbaks mer kärlek än vad Sasuke skulle kunna ge henne. Det måste börja hända något med karaktärerna annars lägger jag snart ner serien.

 

Tycker tvärtom att alla karaktärer börjar man få veta mer om, i allfall om Sasuke. Hur de var när han växte upp, hans familj,staden och folket i Uchia, Itachi, hur de går till när Itachi dödar hela folket Uchia. Lite intressanta grejer som ja har funderat på mycket.

 

Om ingen ändras så kan du ju kolla igenom avsnitt 90-103, då förändras Naruto väldigt mycke enligt mig.

 

Visst är Naruto skrikig och så, men du kan ju gämföra hur han var innan(mycket värre). Tycker att han har mognat till en hel del. Om du kollar så blir han helt alvarlig i vissa tillfällen och han är ju inte lika skrikig.

 

ledsen men ja orkar inte kommentera resten men om du vill veta skicka ett meddelande.

 

Deta meddelande kommer från en som har kollat igenom Naruto 3 gånger..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har sett till Eps 105 så jag vill inte se om 90-103. Jo visst har de säkert ändras sen första avsnittet, men det är för lite enligt min del. Jag vill inte sitta och vänta 50 avsnitt till innan man får reda på mera. Jag är en aning grinig på den fronten, jag blir inte impad på fighterna mera så jag vill se mycket mera story för att jag skall bli mer intresead. Men det är nog en glädjetanke eftersom jag tror inte det kommer att hända. Naruto kommer att fortsätta som den gör nu och det är väl inte hela världen det heller. Jag kommer förmodligen att fortsätta att se den ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ibland tröttnar man på att "ingenting händer", ibland står man ut. Det har ofta mer att göra med hur pass mycket man gillade serien till att börja med. Det finns många mangor/animéer som är helbra trots att det egentligen aldrig händer något alls. Och det finns andra som är fullkomligt urtrista trots att (eller kanske just för att) det händer saker hela tiden.

 

Att de mest populära serierna är statiska är inget nytt; det är vad våra serier har varit i alla tider. Det är ett sätt att behålla status quo och därmed populariteten, men det gör samtidigt att många otåliga (ofta vuxnare) läsare tappar sugen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...