Hoppa till innehåll
Anime.se

Berserk 2016


Tobayashi
 Share

Rekommenderade inlägg

Har precis sett första avsnittet av Berserk, 

 

Första avsnittet var ju mer ett "här är storyn" avsnitt. Har man inte sett de tidigare filmerna/serien fattar man nog ingenting. 

 

O mer än så kan jag inte riktigt säga om storyn och serien eftersom att hantverket är rent ut sagt riktigt riktigt dåligt!

Man blir ju uppriktigt ledsen, en så välskriven och bra ritad manga, och så ska de gå och göra animen i 3DCG igen!

alltså insåg de inte när de gjorde filmerna att det inte blir så jävla bra?

 

I första avsnittet nu så har de blandat lite mellan stilarna. Sjukt oklart, man kanske kan hoppas på att de började göra den i 3DCG men sen ändrade sig och valde att rita/byta stil och bara inte orkade rita om det som de redan gjort i CG. För det som de har ritad ser riktigt bra ut, hade hela serien vatt i den stilen hade det varit underbart!

 

För alltså på riktigt, jag skulle nog fan kunna producera den kvalité av 3D animering som de gjort fightscenen i vilket marknadsanimeringsprogram som helst.. 

 

 

 

Nu har jag spytt galla i ett par rader, men jag hoppas uppriktigt att den plockar upp sig. Att de får ordning på sin animering eller bestämmer sig för att släppa 3DCG helt och hållet. Oddsen ligger emot det, men man kan ju drömma. 

 

För Mangan är ju riktigt grym, och eftersom att den ska pausa (läs: de säger faktiskt till att man kommer få vänta länge på nästa kapitel) så kommer man bli rejält svulten på "Kuro no kenshin".

 

 

 

Men vad tyckte ni andra som sett första avsnittet och vad tror ni?

 

 

upplyftade post det här..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag håller med er angående 3DCG'n. Det är fruktansvärt och det är för jävligt. Det får karaktärerna att framstå som fåniga onaturliga marionettdockor. Jag antar att det tilltalar nekrofiler i alla åldrar, men är det någon som har gett positiv feedback på denna hemska trend eller varför fortsätter man?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

3D för Berserk är helt okej, men jag var sjukt förvånad över att se den sämsta 3Dn jag sett i anime på många år. Efter att så många har gjort det bra kan man tycka att dom borde kunna göra nått vettigt för en stor titel som Berserk.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...