Hoppa till innehåll
Anime.se

E3 2017


MathJuice
 Share

Rekommenderade inlägg

Förra tråden försvann vid skiftet till det nya formatet, så här är det igen. E3 är tillbaka med pompa och ståt! Låt oss glädjas över nya kommande spel innan vi sedan får reda på att grafiken är nergraderad innan release. Jepp, all klagolåt, framtidsönskningar och hype från mässan kan diskuteras här. Schema över de stora konferenserna (rättat efter Central European Time och förhoppningsvis rätt tider):

 

Lördag 10/6

21:00 - EA

 

Söndag 11/6

23:00 - Microsoft

 

Måndag 12/6

06:00 - Bethesda

07:00 - Devolver Digital

21:00 - PC Gaming Show

22:00 - Ubisoft

 

Tisdag 13/6

03:00 - Sony

 

Onsdag 14/6

06:00 - Nintendo

 

Livesändningar sänds på Twitch och YouTube och (förhoppningsvis) dyker VoDs upp allt eftersom.

Om du föredrar en mer cynisk och roastig experience, prova Totalbiscuits Snarkathon!

DB0j2R3XsAAelfi.jpg:large

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

EA sammanfattning:

  • Sport! Fotboll, NFL och basket. Ingenting nytt på den fronten, bara buzzwords och deras nya story mode som är med i alla sporttitlar nu för tiden.
  • Bioware teasade ett nytt projekt i kort trailer. Kändes lite som om Attack on Titan och Titanfall mixade ihop, men vi vet inte så mycket om vad det är. I efterskalven av Mass Effect Andromedas release får man hoppas att detta inte påverkas.
  • Josef Fares är tillbaka med A Way Out. Att gå från svenska komedier som Jalla!Jalla! och Kopps till ett emotionellt rörande spel med unik co-op mekanik, Brothers: A Tale of Two Sons, gör Fares en mix av tidigare co-op element med ett fast splitscreen perspektiv och ett Prison Break-liknande tema.
  • Nytt Need for Speed som känns mer som en referens till Fast & Furious. Behöver vi ett story mode i bilserien? Lite customization visades men väldigt begränsat så inte mycket man vet om hur djupt det går.
  • Nytt DLC för Battlefield 1, In the name of the Tsar. Vintertema och nattbanor varvas med kavalleri och en kvinnlig dödsbataljon.
  • Star Wars Battlefront 2 visades. Trots att kampanj har blivit ett hett ämne om denna titel så visar dom multiplayer, och det ser ut som det första tyvärr. Goda nyheten är att det kommer inkludera hela filmspektrumet där man kan fritt mixa och matcha. Så du kan anfalla Naboo som Separatistdroider tillsammans med Darth Maul och Boba Fett samtidigt som Republikens klonarme försvarar tillsammans med Rey från den nya trilogin. Som sagt så är det fortfarande mer av samma med mindre ändringar och inget ord om kampanjen.
  • Slutligen så kan man nu prova på Origin Access gratis i en vecka. Detta gör att du som prenumerant kan spela alla spel i Accesskatalogen utan att betala exta för att köpa det. Medan PC och Xbox One har Origin Access så får Playstation 4 istället "gratis trials" veckan ut, vet inte hur det fungerar exakt.
  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Schysst sammanfattning och av det jag läste så verkar jag inte ha missat något av intresse. Det var länge sedan jag var hypad över något som kom från EA. Av schemat så är jag mest intresserad av PC gaming show och Sony men båda ligger dåligt till med tanke på hur jag arbetar. :sceptic:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Microsoft sammanfattning:

  • Project Scorpio visades upp...med det nya namnet Xbox One X. Den som ger dessa namn till konsolerna borde sluta med det direkt. I övrigt pushar den hårt för 4K resolution, alternativt supersamplat 1080p. Inget om framerates utöver att Forza ska stödja 60, men håll inte andan att den trenden håller i sig.
  • Apropå Forza; Forza 7! Sen blev presentationen en reklamsnutt för nya Porsche 911. Ja, en livs levande bil. Vem marknadsför ni till nu igen?
  • Assassins Creed är tillbaka med Origin, nu i forntida Egypten. Samma gamla varvat med levels, talents och loot. Nu med fyra förbokningseditions...
  • Minecraft får 4K uppgradering och stöd för crossplay över samtliga enheter.
  • Metro får uppföljare i form av Exodus. Metro har alltid haft en intressant miljö och riktigt krävande grafik. Men det är det värt.
  • Terry Crews presenterar ny trailer för Old Spice...jag menar Crackdown 3.
  • För oss weeabos: Code Vein, Dark Souls liknande hack n slash med animeinfluenser, och Dragon Ball Fighter Z, ny fightingspel från skaparna bakom Guilty Gear med Goku och gänget.
  • Två tvivelaktiga PC-titlar portas till konsolen: Player Unknown's Battleground och Black Desert Online. Det ena är ett early access spel i en desperat genre och det andra är ett koreanskt MMO med lite substans. Inget ord om huruvida Live Gold krävs.
  • Microsoft pushade förutom 4K support även hårt på "exklusivitet" för Xbox och Windows 10, varpå det sistnämnda är idiotiskt och irriterande för PC marknaden i stort att låsa bakom deras egna marketplace. Ett annat tryck kom från deras "nya" sociala platform Mixer. Vet inte vad det är eller hur det funkar, men hintades som ett in-game system för kommunikation och gruppskapande.
  • Ny trailer för det okända Bioware projektet kallat Anthem. Lite Destiny-vibbar kopplat med gameplay från Mass Effect Andromeda vid första glans.
  • Gameplay trailers från State of Decay 2 och Sea of Thieves, plus Cuphead, uppföljare till Ori and the Blind Forest och Life is Strange plus några andra färgglada indietitlar.

Som en liten sidnotis så tog man inte upp varken SmartGlass, HoloLens eller Kinect. Ett typiskt drag för dom att hitta på en gimmick för att sedan låta den ruttna i hörnet. Låt oss se ifall mixer hamna bland dom förr eller senare.

Apropå launch exclusive så kan det vara en tillfällig deal att ha spelet först på Xbox innan det släpps senare till Playstation. Förhoppningsvis gäller även att så är fallet för PC och att de till slut hamnar på Steam.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så mitt internet försvann igår så jag har halkat efter i vad konferenserna innehöll, så det blir en mer komprimerad sammanfattning:

  • Shadow of the Colossus får en remake för PS4.
  • Destiny 2 visade upp sig, men vad som var intressant var att det kommer bara köra 30 fps på den nya Xbox One X. Som väntat med andra ord.
  • Intressanta titlar som poppade upp var bland annat Ni No Kuni 2, Beyond Good and Evil 2 och ett par överraskningar i form av Metroid Prime 4 och ett nytt Monster Hunter för PS4 och Xbox.
  • Nånting för mig: Everybody's Golf kommer till PS4, yay!
  • Doom och Fallout 4 kommer få VR-support.
  • Rabbids slår ihop sig med Mario och blir ett färgglatt XCOM...ja, du hörde rätt.

Vill höra om det finns något som gör er extra hype eller något som var cringe jobbigt för i år.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu vet jag var Mixer är i alla fall; nytt namn på gammal streamingtjänst. Nu ska dom "konkurrera" med Twitch med sin "Mixpot".

Om deras Xbox originals bibliotek växer så blir det mer intressant, men annars väntar jag tills Code Vein kommer till PS4.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...